printlogo


کد خبر: 240455تاریخ: 1400/10/21 00:00
خریدوفروش آرا؛ دستاورد تعویق
انتخابات زیر رادیکال

میعاد نیک
 
در آستانه انتخابات مهم کمیته ملی المپیک و در فاصله کمتر از 7 ماه تا بازی‌های آسیایی 2022 هانگ‌ژو، قرار بر این بوده تا تکلیف بسیاری از فدراسیون‌های المپیکی که مدت ریاست‌شان به سر رسیده، مشخص شود. 
این قرار اما تاکنون به سرانجام نرسیده و انتخابات‌ها یکی پس از دیگری با مشتِ تعویق، ناک‌اوت می‌شوند. تعیین نماینده فدراسیون‌های تیراندازی، اسکیت و بسکتبال برای شرکت در انتخابات حساس کمیته ملی المپیک در حالی به تعویق افتاده که هر آن برگزاری دیرتر مجامع، به افزایش لابی‌های غیرمتعارف برای تثبیت جایگاه نماینده‌های خویشاوند کاندیدای ردصلاحیتی و یا خریدوفروش بی‌رویه آرا توسط نهادهای متمول خواهد انجامید. به گونه‌ای که پای پسرخاله‌ها نیز به انتخابات باز شده!
لابی و زدوبند از ابتلائات غیرقابل ‌انکار هر انتخاباتی‌ است و از این امر نمی‌توان گریز داشت، اما این که به شکل علنی یک شخص حقیقی یا حقوقی به خرید رأی برای نماینده خود در کارزار انتخاباتی اقدام کند و در این بین از هیچ برخوردی نهراسد، نشان از انفعال ریاست مجمع و برگزارکنندگان آن خواهد 
داشت.
 اتفاقی که حالا در انتخابات بسکتبال شاهد علنی شدن آن هستیم. ادامه این رویه مخرب و عدم برخورد قانونی از سوی وزارت ورزش و جوانان، به خروج رشته‌ها از ریل موفقیت در آستانه مهم‌ترین رویداد آسیایی خواهد انجامید و آن وقت قیمت کاسه چه کنم برای در دست گرفتن، سر به فلک می‌کشد.
 

Page Generated in 0.0057 sec