printlogo


کد خبر: 238584تاریخ: 1400/9/17 00:00
قهرمانی ایران در بازی‌های پاراآسیایی جوانان
بالاتر از همه

 چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در بحرین با قهرمانی کاروان ورزشی ایران به پایان رسید. کاروان ورزشی ایران با نام مدافعان سلامت و با 165 ورزشکار پر جمعیت‌ترین کاروان ورزشی در این دوره از بازی‌ها بود و در نهایت با قهرمانی در رشته‌های تیمی بسکتبال با ویلچر و گلبال پسران و همچنین مدال‌آوری در رشته‌های دو و میدانی، وزنه‌برداری و شنا توانست سکوی نخست این دوره از بازی‌ها را به دست بیاورد.
در ششمین و آخرین روز از بازی‌های پاراآسیایی جوانان در منامه پایتخت کشور بحرین، نمایندگان ایران در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، گلبال دختران و پسران، وزنه‌برداری، شنا، بوچیا و بدمینتون به مصاف حریفان رفتند اما قبل از اینکه نتایج این مسابقات هم مشخص شود با توجه به فاصله زیاد ایران با سایر تیم‌های شرکت‌کننده، قهرمانی ایران در رده‌بندی تیمی قطعی بود.
در این دوره از مسابقات 700 ورزشکار از 30 کشور آسیایی راهی بحرین شده بودند اما با این‌ حال این دوره از سطح فنی خیلی بالایی برخوردار نبود. بسیاری از کشورها به دلیل مشکلاتی که کرونا در این دو سال اخیر به وجود آورده بود، نتوانستند با قدرت کامل شرکت کنند و به همین دلیل، سطح فنی بازی‌ها خیلی افت کرد. هر چند که نباید نتیجه حاصل شده در این دیدار را خیلی به این موارد گره زد. به طور کلی موضوعی که باید در مسابقات رده جوانان اهمیت داشته باشد، بحث اعتماد کردن به نفرات جوان و نوجوان و بعد از آن ‌هم کشف چهره‌های جدید برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک است.
کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی‌ها با 34 طلا، 44 نقره و 19 برنز بالاتر از کشورهای تایلند و ژاپن بر سکوی نخست تکیه زد. عنوانی که قطعی است اما شاید برخی از مدال‌ها جابه‎جا شود. در برخی از رشته‌ها به دلیل کاهش تعداد ورزشکاران و به حد نصاب نرسیدن تعداد ورزشکاران شرکت‌کننده شاید مدال‌های توزیع شده در رده‌بندی تیمی لحاظ نشود. با این وجود به حدی اختلاف با سایر کشورها زیاد است، عنوان نخست ایران تغییر نمی‌کند. کاروان ورزشی ایران در دوره قبل این بازی‌ها دوم شده بود و این بار با توجه به غیبت کشور چین با اختلاف زیاد نسبت به رقبا اول شد. 30 کشور در این دوره از بازی‌ها حضور داشتند که از این جمع 22 کشور در رده‌بندی مدالی قرار گرفتند.

Page Generated in 0.0062 sec