printlogo


کد خبر: 238583تاریخ: 1400/9/17 00:00
خبر

محمد بنا ناظر لیگ برتر کشتی فرنگی
به دنبال یک استعداد
مرحله نیمه‌نهایی لیگ کشتی فرنگی در حالی روز گذشته برگزار شد که محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی هم در سالن مسابقات حضور داشت. فولادین ذوب آمل، اندیشه نگار پارس لرستان، سیناصنعت ایذه و دانشگاه آزاد اسلامی، 4 تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی بودند که در نهایت هم تیم‌های فولادین ذوب آمل و سینا صنعت ایذه به فینال رسیدند. از نکات جالب توجه حضور محمد بنا در سالن مسابقات این بود که به عنوان عضو کمیته فنی به همراه بهروز حضرتی‌پور در سالن حضور داشت. محمد بنا از همین مسابقات هم به بهانه شناخت و انتخاب برخی از کشتی‌گیران استفاده کرد که انتخاب امیر عبدی، کشتی‌گیر نوجوان قمی از همین مسابقات رقم خورد و در نهایت هم آمد و به تیم ملی امید رسید. در مسابقات روز گذشته و همچنین رقابت‌هایی که قبل از این در مرحله گروهی برگزار شده بود، بنا به دنبال دیدن یک استعداد بود که شاید نتواند در چرخه قرار بگیرد و بخواهد او را در چرخه قرار بدهد. به همین دلیل هم تمام مسابقات را از نزدیک تماشا می‌کند.
 
 
معرفی نماینده ورزشکاران، مربیان و داوران برای مجمع بوکس
قصه پر غصه انتخابات  
جلسه کمیسیون داوران، ورزشکاران و مربیان فدراسیون بوکس در فدراسیون بوکس برگزار شد. در حالی‌ که تیم ملی بوکس باید خودش را برای حضور در بازی‌های آسیایی چین آماده کند اما همه چیز تحت تأثیر انتخابات ریاست فدراسیون بوکس قرار گرفته است. رقابت رئیس فدراسیون بوکس با یکی از قهرمانان بنام این رشته باعث شده تا این دوره از انتخابات به یک قصه پرغصه تبدیل شود. به هر شکل روز گذشته چند جلسه در فدراسیون برگزار شد و بعد افراد حاضر در انتخابات از سوی کمیسیون‌ها معرفی شدند. در این انتخاب و در بخش مربیان علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس بزرگسالان و رضا مهدی‌پور، سرمربی تیم‌های پایه بوکس با کسب آرای لازم در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند و به مجمع فدراسیون بوکس راه یافتند. در بخش داوران، فرزاد صادق‌پور، رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس به عنوان نماینده داوران به مجمع رسید و در نهایت هم در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون بوکس نیز، شاهین موسوی، دانیال شه‌بخش و اشکان رضایی انتخاب شدند تا در مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس که روز 18 دی‌ماه برگزار می‌شود، حضور داشته باشند. روح‌الله حسینی و حسین ثوری، دو کاندیدای احراز پست ریاست ریاست فدراسیون بوکس هستند.
 
 
تیم پاراتیروکمان در راه قهرمانی جهان
بدون نعمتی و با زندی در راه امارات
تیم ملی پاراتیروکمان ایران راهی مسابقات قهرمانی جهان در امارات می‌شود. محمدرضا زندی، علی سینا منشازاده، رمضان بیابانی، منیره سادات حسینی، غلامرضا رحیمی، فرزانه عسگری، مریم یاورپور و هادی نوری، نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی در رشته‌های کامپوند، ریکرو مردان و W1 هستند. جبرئیل عبادی، مربی تیم ملی پاراتیروکمان با اشاره به تصمیم اعزام این تیم به مسابقات قهرمانی جهان گفت: «دومین اردوی آمادگی تیم ملی پاراتیروکمان برای شرکت در قهرمانی جهان امارات از شنبه ۱۹ آذر با حضور ۸ ورزشکار در سایت تیروکمان آغاز می‌شود و تا دوم دی ماه ادامه دارد. این اردو با هدف آماده‌سازی تیم برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان که اواخر بهمن در امارات برگزار می‌شود، پیش‌بینی شده است.» عبادی پیرامون این پرسش که آیا زمان کافی برای آماده‌سازی کمانداران جهت شرکت در قهرمانی جهان امارات دارند یا خیر؟ ادامه داد: «چون کمانداران در لیگ تیر می‌زنند از آمادگی نسبی خوبی برخوردارند و رکوردهای ثبت شده راضی‌کننده است و مشکلی برای آماده‌سازی آنها جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جهان نداریم. تلاش بر این است که تا زمان اعزام به امارات، کمانداران به اوج آمادگی برسند.» مربی تیم ملی پاراتیروکمان با اشاره به جایگاه تیم ملی گفت: «در مسابقات قهرمانی جهان هلند تیم کامپوند توانست در جایگاه قهرمانی قرار بگیرد. در این دوره از مسابقات نیز سعی داریم از جایگاه قهرمانی خود دفاع کنیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم.»
 
 
انتصاب دبیر فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای
خداحافظی با شجاعی
رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در حکمی امیر محسنی را به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون منصوب کرد. از جمله سوابق امیر محسنی می‌توان به ریاست سازمان ورزش شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۷ تهران، عضو هیأت رئیسه فدراسیون‌های کشتی جمهوری اسلامی ایران، جانبازان و معلولان، هاکی و فدراسیون بولینگ و بیلیارد و رئیس هیأت پینگ‌پنگ استان تهران اشاره کرد. این در حالی است که پیش از این محمد علی شجاعی، دبیر فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی بود اما بنا به دلایلی نامشخص او با این مجموعه خداحافظی کرد. هنوز مشخص نیست که مقصد بعدی شجاعی کجاست؟ آیا قرار است در عرصه ورزش ادامه فعالیت بدهد و یا اینکه او هم مسئولیت سیاسی برعهده می‌گیرد، اینها موضوعات مهمی است که در روزهای آینده مشخص می‌شود.
 
 
دعوت دوباره لهستانی‌ها از ایران
والیبالیست‌ها در جام واگنر
مسابقات والیبال هوبرت جرزی واگنر(Hubert Jerzy Wagner) لهستان از سال ۲۰۰۳ هر ساله از سوی بنیاد واگنر در این کشور و با حضور چهار تیم مطرح و صاحبنام والیبال جهان برگزار می‌شود. رقابت‌هایی که تیم ایران نیز چند باری در آن حضور داشت اما طی سال‌های گذشته دیگر دعوتی از سوی لهستانی‌ها دریافت نمی‌کرد. با این حال گویا رویه لهستانی‌ها تغییر کرده و در دوره پیش رو علاقه‌مند به حضور تیم ایران در این رقابت‌های چهارجانبه شده‌اند.
فدراسیون والیبال لهستان و بنیاد واگنر با ارسال نامه‌ای به محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، از تیم ملی ایران برای شرکت در نوزدهمین دوره این رقابت‌ها که از ۲۰ تا ۲۲ مردادماه سال ۱۴۰۱ در شهر کراکوف برگزار می‌شود، دعوت کرد. بر همین اساس با موافقت بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال، فدراسیون والیبال ایران آمادگی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرده است.
بر اساس سنوات گذشته فدراسیون لهستان هر سال از ۱۰ تیم برتر دنیا برای شرکت در این رقابت‌ها دعوت می‌کند و پس از اعلام آمادگی تیم‌ها و بررسی شرایط موجود، چهار تیم در این تورنمنت معتبر بین‌المللی شرکت خواهند کرد که مسابقات این دوره پیش از رقابت‌های قهرمانی مردان جهان برگزار می‌شود.
تیم ملی والیبال ایران پیش از این پنج بار دیگر برای حضور در تورنمنت واگنر دعوت شده بود که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ در این رقابت‌ها شرکت کرد.
کراکوف دومین شهر بزرگ بعد از ورشو و یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شهرهای لهستان است که در جنوب این کشور قرار دارد و تا سال ۱۶۰۹ پایتخت لهستان بود.
بر اساس برنامه اعلام شده ورود تیم‌ها چهارشنبه ۱۹ مردادماه و خروج، یکشنبه ۲۳ مردادماه 1401 خواهد بود.
 
 
والیبال باشگاه‌های جهان
ترنتینو دومین حریف فولاد سیرجان
تیم فولاد سیرجان در دومین بازی خود در رقابت‌های باشگاه‌های جهان، بامداد فردا به مصاف ترنتینو ایتالیا می‌رود.
تیم فولاد سیرجان ایرانیان به‌عنوان نماینده ایران و آسیا در این مسابقات شرکت کرده و در گروه دوم با تیم‌هایی از برزیل و ایتالیا به رقابت می‌پردازد.
این تیم پس از حواشی زیادی که در مورد انتخاب بازیکن داشت، بالاخره با ترکیب علیرضا بهبودی، امیرحسین درخشان، رسول شهسواری، مصطفی حیدری، آرمین تشکری، رضا عابدینی، مهدی جلوه، سهند الله‌وردیان، مجتبی قلی‌زاد، امیرحسین اسفندیار، احسان دانش‌دوست، محمد صادقی، الکساندر بلاگوویچ و امیر خواجه‌خلیلی راهی مسابقات شد.
سعید رضایی، سرمربی این تیم پیش از اعزام به برزیل اعلام کرده بود که سیرجان قصد و توان شرکت در این مسابقات را ندارد اما با اجبار فدراسیون شرکت می‌کند.
برنامه رقابت‌های فردا:
فولاد سیرجان ایرانیان (ایران)- ترنتینو (ایتالیا)، ساعت ۳ بامداد
لوبه (ایتالیا) - فون ویک تاباته (برزیل)، ‌ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه

 


Page Generated in 0.0053 sec