printlogo


کد خبر: 238578تاریخ: 1400/9/17 00:00
فوتبال آسیا

واکنش برانکو به صعود عمان
تلاش بازیکنانم را فراموش نمی‌کنم
شاگردان برانکو در تیم ملی عمان موفق شدند در جام جهانی عرب با 3 گل بحرین را شکست بدهند و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند. برانکو ایوانکوویچ در کنفرانس خبری پس از این بازی گفت: «ما از پیروزی برابر بحرین و مسابقات مقدماتی خود بسیار خوشحالیم و از آنچه بازیکنان ما در طول بازی ارائه کردند و موقعیت‌های بسیاری که خلق کردند بسیار خرسندیم. بازیکنان ما توانایی‌های خود را ثابت کرده‌ و شایسته این برد بودند. تیم ما در این دیدار عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و زمانی که پیش افتادیم، عقب‌نشینی نکردیم و سعی کردیم با زدن گل‌های بیشتر بدون عقب‌نشینی پیروزی را تثبیت کنیم و توانستیم این کار را انجام بدهیم.»
برانکو در پایان گفت: «برخی از بازیکنان برای اولین بار بازی کردند و عملکرد خوبی داشتند، همچنین دروازه‌بانم، ابراهیم را فراموش نمی‌کنم؛ او عملکرد بسیار خوب و در طول مسابقه اعتماد به نفس بالایی داشت. در مورد بازی با تونس در یک‌چهارم باید بگویم ما برای آن به خوبی آماده خواهیم شد و قدرت تونس را می‌دانیم. ما همیشه به همه تیم‌ها احترام می‌گذاریم و آنچه به آن فکر می‌کنیم این است که با عزم راسخ برای پیروزی وارد زمین شویم. از ابتدای مسابقات در دیدار اول و دومی هم شایسته پیروزی بودیم اما شانس با ما همراه نبود ولی مهم‌تر از همه این است که امروز بازیکنان ما ثابت کردند که شایستگی پیروزی و کسب سهمیه را داریم. بازیکنان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و شایسته این پیروزی و کسب سهمیه بودند و من به آنها تبریک می‌گویم.»
 
 
سوریه و عراق حذف شدند، امارات صعود کرد
شکست رقبای ایران در جام جهانی اعراب
مسابقات مرحله گروهی جام جهانی عرب دوشنبه شب پیگیری شد که در 3 دیدار، تیم‌های ملی سوریه، امارات و عراق که حریفان ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ هستند، برابر رقبای خود شکست خوردند. تیم ملی سوریه که از دو دیدار قبلی خود صاحب سه امتیاز شده بود، از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الجنوب قطر مقابل تیم ملی موریتانی قرار گرفت که با دریافت گل در دقیقه 90+5 نتوانست صاحب امتیاز شود و با نتیجه ۲ بر یک برابر موریتانی که 2 باخت داشت، مغلوب شد. در دیگر مسابقه مرحله گروهی جام جهانی عرب، تیم ملی امارات به مصاف تونس رفت و با گل‌هایی که توسط سیف‌الدین جزیری دریافت کرد، در نهایت با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و نتوانست به سومین برد خود در این رقابت‌ها دست پیدا کند.تیم ملی امارات با شکست مقابل تونس، ۶ امتیازی ماند و به خاطر تفاضل گل کمتر، پایین‌تر از این حریف خود قرار گرفت و در رده دوم جدول گروه B جام جهانی عرب ایستاد و تیم ملی سوریه نیز با 3 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به موریتانی، با حضور در رده سوم به کارش در این رقابت‌ها پایان داد. همچنین تیم ملی عراق که حریف بعدی ملی‌پوشان ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ است، در ورزشگاه البیت به مصاف تیم ملی قطر رفت و شکست سنگین ۳ بر صفر را متحمل شد تا 3 امتیازی و در رده سوم جدول گروه A جام جهانی عرب بماند و نتواند به مرحله بعد راه پیدا کند.
 
 
پتروویچ استعفا می‌دهد؟
سرمربی عراق روی لبه تیغ
پس از استعفا و جدایی دیک ادووکات هلندی از هدایت تیم ملی عراق، دستیار او زلیکو پتروویچ به عنوان سرمربی تیم ملی عراق انتخاب شد ولی او با 2 تساوی برابر عمان و بحرین و شکست مقابل قطر، از دور رقابت‌های عرب کاپ کنار رفت. عراق حریف بعدی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر است. او در مورد اینکه آیا از تیم ملی جدا می‌شود یا خیر، گفت: «تصمیم با فدراسیون فوتبال عراق است و اگر این اتفاق بیفتد خوشحال می‌شوم. در این تورنمنت در 3 مسابقه تیم را هدایت کردم و بازیکنان جوان خودشان را ثابت کرده‌اند و من از کاری که در تیم ملی انجام داده‌ایم خوشحالم. می‌دانم که هواداران منتظر بهترین‌ها بودند و ما به این مسیر ادامه می‌دهیم اما ما باید به آینده نگاه کنیم و بازیکنان جوان سنگ بنای کار ما در دوره آینده باشند. اگر مسئولان بخواهند من بمانم می‌مانم، اگر نخواستند برای آنها بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.»

 


Page Generated in 0.0055 sec