printlogo


کد خبر: 238564تاریخ: 1400/9/17 00:00
پنجعلی: پرسپولیس در بین تیم‌های لیگ برتری بهترین فوتبال را ارائه می‌دهد
صدری پول خوبی تزریق کرده، باید بماند و حمایت شود

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
محمد پنجعلی کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس در رابطه با دربی اخیر و مدیریت پرسپولیس همچنین شرایط بازیکنان تیم قرمزپوش پایتخت صحبت می‌کند. بر خلاف بعضی از پیشکسوتان پنجعلی اعتقاد دارد پرسپولیس در دربی بازی خوبی را ارائه داده و این تیم را با وجود بعضی از انتقادات شانس اول قهرمانی می‌داند.
 
تحلیل‌تان از کیفیت دربی و آنچه که تیم پرسپولیس ارائه داد چگونه است؟
 من فکر می‌کنم از نیمه اول که بگذریم تیم پرسپولیس فوتبال بهتری را نسبت به رقیب سنتی‌اش ارائه داد و در واقع من اعتقاد دارم پرسپولیس در نیمه‌های دوم‌ دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان و دربی تیمی بود که فوتبال و نمایش فنی خیلی خوبی را ارائه داد. فوتبالی سرعتی، کم‌اشتباه و هجومی همراه با خلق موقعیت‌های قابل قبول که حتماً می‌تواند پرسپولیس را به سمت و سوی خوبی سوق دهد.
اما هر چه بود پرسپولیس با توجه به شکست سپاهان می‌توانست با برنده شدن در دربی به صدر برسد که عملاً این فرصت را از دست داد!
 هنوز بازی‌های زیادی از لیگ نگذشته و تیم‌ها در طول لیگ با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه خواهند شد اما من روند کاری و حرکتی پرسپولیس را رو به رشد می‌دانم و اعتقاد دارم در بین تیم‌های لیگ برتری پرسپولیس بهترین فوتبال را ارائه می‌دهد.
چرا در دربی و در نیمه اول پرسپولیس نتوانست بازی خوبی را ارائه دهد؟
 به هر حال در دربی استرس زیادی وجود دارد و شاید طبیعی باشد تا تیمی خودش را پیدا کند چند دقیقه زمان ببرد به همین دلیل هم دیدیم جدا از دقایقی از نیمه اول که بازی در اختیار پرسپولیس بود سرخ‌پوشان رفته رفته بازی و مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفتند و بازی خودشان را به حریف تحمیل کردند.
در رابطه با مصدومیت طولانی سیدجلال که حتی موجب شد دربی را از دست بدهد چه نظری دارید؟
 سیدجلال بازیکن بزرگی است که قطعاً حضورش می‌تواند به تیم از هر لحاظ کمک کند اما به هر حال بازیکن هر چقدر هم که بزرگ باشد بازی کردنش بستگی به نظر سرمربی و کادر فنی تیمش دارد.
فکر نمی‌کنید با توجه به سبقه پرافتخار سید بهتر است او در پایان فصل از فوتبال با پیراهن پرافتخار تیم پرسپولیس خداحافظی کند؟
 سیدجلال بازیکن بزرگی است به همین دلیل فکر می‌کنم خودش می‌تواند تصمیم آخر را در خصوص خودش بگیرد و بهترین تصمیم را در رابطه با اینکه فوتبالش را ادامه بدهد یا خداحافطی کند اتخاذ نماید.
زوج فرشاد فرجی و نعمتی را در قلب خط دفاعی پرسپولیس به لحاظ فنی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 دو بازیکن پرسپولیس تا کنون در قلب خط دفاعی نمایش‌های خوبی داشتند به شکلی که سرمربی تیم هم روی آنها حساب باز کرده و به نوعی به آنها اعتماد کرده که این امر می‌تواند امتیاز مثبتی برای دو مدافع پرسپولیس باشد.
اما بعضی‌ها قامت این دو مدافع را یکی از مشکلات آنها می‌دانند و در ضربات سر معتقدند که آنها با مشکل مواجه می‌شوند.
 من فکر می‌کنم همه چیز برای یک مدافع به قد باز نمی‌گردد و در واقع تایمینگ و زمان مناسب برای سر زدن از هر نکته دیگری در پریدن‌ها مهم‌تر است. مثال واضح این موضوع را هم بازی خودم می‌دانم که سال‌ها برای پرسپولیس و تیم ملی باصلابت بازی کردم و در پرش‌ها هم موفق عمل می‌کردم و زمان پریدن بعضی از نکات فنی را به خوبی رعایت می‌کردم.
در خصوص انتخاب صدری به عنوان مدیرعامل پرسپولیس چه نظری دارید؟
 مشکل مدیریت در پرسپولیس ثبات نداشتن مدیر بود که هر مدیری بعد از چند مدت کوتاه کنار می‌رفت و بی‌ثباتی، باشگاه و تیم را در چند سال اخیر با مشکلات زیادی مواجه می‌ساخت که گاهی این مسأله به تیم در عمل ضربه می‌زد و حتی روی تیم و عملکردش هم تأثیر منفی می‌گذاشت اما آقای صدری در چند مدتی که در پرسپولس بودند به هر حال منابع مالی خوبی را برای پرسپولیس جذب کردند و هزینه کردند. من فکر می‌کنم هر مدیری هم که بتواند پول جذب کند و سرمایه بیاورد بیشتر مشکلات حل می‌شود.
اما بعضی‌ها کاشانی و دادکان را گزینه‌های بهتری برای پرسپولیس می‌دانستند.
 به هر حال آنها انتخاب نشدند و بهتر است به مدیری که انتخاب شده و در حال تلاش و حل مشکلات است اعتماد شود تا ایشان کماکان بتواند برای باشگاه پول بیاورد و مشکلات مالی تیم و باشگاه را به حداقل برساند. در نهایت من اعتقاد دارم که باید مدیرعامل پرسپولیس را حفظ و او را حمایت کرد تا بتواند برنامه‌هایش را اجرا و مشکلات را حل کند.
در رابطه با بازی سرخ‌پوشان مقابل هوادار چه صحبتی دارید؟
 در این بازی پرسپولیس برنده خواهد شد چون من قاطعانه اعتقاد دارم که پرسپولیس در بین تیم‌های لیگ برتری بهترین کیفیت فنی را ارائه می‌دهد و باز هم مدعی اول قهرمانی است هر چند در این بین قطعاً بازیکنان هوادار بیشتر از بقیه بازی‌ها تلاش خواهند کرد چون به خوبی به این نکته واقف هستند که بیشتر از هر تیم دیگری در بازی مقابل پرسپولیس دیده می‌شوند. گل‌گهر و سپاهان و استقلال هم تیم‌های خوبی هستند اما در نهایت این بازیکنان پرسپولیس هستند که باز هم جام قهرمانی را بالا می‌برند.
اما هنوز هم اجازه حضور تماشاگر در ورزشگاه آزادی صادر نشده!
 بله این مسأله در بازی‌های خانگی پرسپولیس واقعاً به ضرر این تیم تمام می‌شود چه بسا که جز یک بازی در بقیه بازی‌ها پرسپولیس عملاً حمایت حامیان اصلی‌اش را به عنوان پرهوادارترین تیم ایران نداشت.
اما فعلاً که سپاهان و گل‌گهر و چند تیم مدعی دیگر به شکل جدی زنگ خطر را برای تکرار قهرمانی به صدا در آورده‌اند.
 فصول قبل هم چنین مواردی را شاهد بودیم اما در نهایت پرسپولیس گوی سبقت را از بقیه مدعیان می‌گرفت نکته‌ای که به نظرم امسال هم می‌تواند برای پرسپولیس تکرار شود.
در رابطه با بازیکنان تاجیکستانی چه نظری دارید؟
 بازی آنها مقابل الهلال را دیده‌ام. بازیکنان خوبی هستند و در چند پست کارآیی دارند و در یک جمله بازیکنان به‌درد بخوری هستند و با نظر کادر فنی جذب شده‌اند بازیکنانی که امیدوارم مشکل پنجره بسته پرسپولیس حل شود و در نهایت آنها بتوانند هر چه زودتر به پرسپولیس کمک کنند.

Page Generated in 0.0046 sec