printlogo


کد خبر: 238562تاریخ: 1400/9/17 00:00
NBA

ققنوس‌ها دوباره روی خط برد افتادند
 به لطف درخشش دوباره کریس پل که در سال‌های گذشته راه و رسم مدیریت قوای جسمانی‌اش را آموخته، تیم بسکتبال فینیکس‌سانز توانست از بیست‌و‌چهارمین بازی‌اش در فصل جاری رقابت‌های NBA مقابل سن‌آنتونیو اسپرز با برد 108 به 104 بیرون بیاید. در این بازی خانگی، ستاره 36 ساله ققنوس‌ها که به طور میانگین در هر بازی بین 30 تا 35 دقیقه حضور دارد، کارش را با کسب 21 امتیاز و 10 پاس گل به پایان رساند تا امتیاز‌آورترین بازیکن تیم دوم جدول کنفرانس غرب باشد. پس از او جا کردور با 2 امتیاز کمتر و 6 ریباند دومین بازیکن تأثیرگذار فینیکس سانز بود.
پل در این بازی یک بار دیگر نشان داد که استاد امتیازگیری در مقطع پایانی بازی‌هاست. او در اواخر کوارتر چهارم، بیشترین امتیازاتش را کسب کرد و با اینکه تیمش آن کوارتر را با نتیجه 34 به 29 باخت، در نهایت تیم میزبان بیستمین پیروزی‌اش را کسب کرد. کریس پل در پایان مسابقه گفت: «برای من کوارتر چهارم تا زمانی است که بازی تازه هیجان‌‌انگیز می‌شود.»
فینیکس اولین تیم در فصل جاری بود که تعداد بردهایش را به 20 مورد رساند اگرچه تنها یک ساعت بعد از رخ دادن این اتفاق، گلدن استیت وریرز هم با پیروزی 126 به 95 برابر اورلاندو مجیک دقیقاً همین کار را تکرار کرد. سانز و وریرز در این فصل تا به حال دو بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که سهم هر کدام‌شان یک پیروزی خانگی بوده است.
این اولین پیروزی فینیکس سانز بعد از پایان 18 برد متوالی‌اش به دست گلدن‌‌استیت وریرز در بازی شنبه در سانفرانسیسکو بود. آن شکست اگرچه سانز را از صدر جدول پایین آورد اما خللی در انگیزه این تیم برای از سر گرفتن پیروزی ایجاد نکرد و به این ترتیب نوزدهمین برد آن در 20 بازی اخیرش از پنجم آبان به بعد رقم خورد.
و اما برای سن‌آنتونیو اسپرز که با قبول چهاردهمین باخت خود در بیست‌و‌دومین بازی‌اش به رده دوازدهم جدول کنفرانس غرب سقوط کرد، دیونته ماری که 17 امتیاز کسب کرد، 14 پاس گل داد و 6 ریباند داشت امتیازآورترین بازیکن بود. برایان فوربس 15 امتیازی که یک پاس گل و 3 ریباند داشت هم دومین نفر بود.
 
 
گاوهای خشمگین همچنان مهارناپذیر
زمانی که غیبت اجباری دمار دروزان قطعی شد، شیکاگو بولز نگران پیدا کردن راهی برای پر کردن جای خالی ستاره‌ 32 ساله و یک متر و 98 سانتیمتری‌اش شد. این کار اما برای بولز خیلی سخت نبود چرا که زاک لاوین به خوبی توانست خودش را نشان دهد و بعد از چندین سال ناکامی خوش بدرخشد. لاوین 32 امتیاز گرفت تا گاوها در یک بازی خانگی بدون حضور دروزان، میهمان خود تیم دنور ناگتس را با نتیجه 109 به 97 شکست دهند.
شیکاگویی‌‌ها تنها چند ساعت قبل از بازی مطلع شدند که دروزان، امتیاز‌آورترین بازیکن آنها از سوی مقامات بهداشت و سلامت NBA از حضور در زمین منع شده است اما بولز حتی بدون او هم توانست به نتیجه دلخواهش برسد و با سلطه بر تیم میهمان، خودش را به تیم بروکلین نتس به عنوان صدرنشین جدول کنفرانس شرق برساند که این هم یک نشانه دیگر از پیشرفت محسوس بولز در این چند وقت اخیر بوده است. بعد از پشت سر گذاشتن 4 فصل ناموفق متوالی، امسال بولز به لطف شروع خوبی که داشته امیدوار است که برای اولین بار از سال 2017 جواز حضور در مرحله پلی‌آف را کسب کند. در ثبت این پیروزی لاوین نه تنها امتیاز‌آورترین بازیکن تیمش بود بلکه با هشت پاس گل بهترین آمار خود در این زمینه را هم به ثبت رساندند.
در سوی دیگر میدان، ناگتس برای هشتمین بار در دهمین بازی‌ اخیرش تن به شکست داد و این در حالی بود که ستاره این تیم نیکلا جوکیچ تریپل دابل کرد. دارنده عنوان NVP فصل گذشته با ثبت 17 امتیاز، 12 ریباند و 15 پاس که بالاترین رکورد پاس گلش در این فصل بود، به کار خود پایان داد. ویل بارتون و مونته موریس هر کدام با 19 امتیاز و آرون گوردن با 18 امتیاز نفرات بعدی بودند. دنور ناگتس به سبب این شکست که دوازدهمین باخت در بیست‌و‌سومین بازی فصلش بود الان در رده هشتم جدول کنفرانس غرب 
قرار دارد.
 

Page Generated in 0.0064 sec