printlogo


کد خبر: 238559تاریخ: 1400/9/17 00:00
بایرن‌مونیخ- بارسلونا، ساعت 23:30
ژاوی از اورست بالا می‌رود

 بارسلونا امشب در خانه بایرن‌مونیخ در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان باید از اورست بالا برود؛ میزبان از صعود و صدرنشینی مطمئن است اما می‌خواهد ششمین پیروزی متوالی را به دست آورد در حالی که بارسلونا در دوئلی نابرابر با بنفیکا به دنبال دومی و صعود به مرحله حذفی است.
همانطور که انتظار می‌رفت مرحله گروهی برای بایرن مثل آب خوردن، آسان بود و این تیم با پنج پیروزی از پنج بازی‌اش-مثل لیورپول و آژاکس- مقتدرانه به یک‌هشتم‌نهایی رفت. تیم یولیان ناگلسمان در بازی قبلی خود برابر دیناموکیف به دردسر افتاد اما در نهایت با گل‌های کینگزلی کومان و روبرت لواندوفسکی به پیروزی رسید که گلزنی این دومی در «در کلاسیکر» این هفته، یک بار دیگر نقش مؤثری در موفقیت تیمش داشت. مهاجم لهستانی برابر دورتموند یک پنالتی جنجالی را گل کرد و بایرن را به پیروزی حساس 3 بر 2 برابر تیم دوم بوندس‌لیگا رساند.
بایرن با 19 گل در مرحله گروهی این فصل رکورددار بوده، این تیم در تمام بازی‌هایش حداقل دو گل زده و در آلیانتس آره‌نا به دیناموکیف و بنفیکا پنج گل زده است. بایرن در این فصل بی‌اشتباه نبوده اما در هشت تا از 9 بازی خانگی‌اش در رقابت‌های این فصل به پیروزی رسیده.
در مقابل، مشکلات بارسلونا آشکار است. دو پیروزی یک بر صفر برابر دیناموکیف برای باشگاهی در اندازه بارسلونا قابل افتخار نیست بخصوص که با تساوی بدون گل مقابل بنفیکا در بازی قبلی نتوانستند به رتبه دوم بروند.
مردان ژاوی با دو امتیاز بیشتر از بنفیکا در رده دوم قرار گرفته‌اند و آمار رودرروی بدتری نسبت به حریف پرتغالی دارند، بنابراین اگر بارسا در مونیخ مساوی کند و بنفیکا دینامو کیف را ببرد، غول کاتالان باید به لیگ اروپا قناعت کند. برای همین، بارسا فقط برد می‌خواهد؛ مگر اینکه واقعاً شانس بیاورند و بنفیکا برابر دینامو کار را خراب کند.
بارسا با روحیه خوبی هم به مونیخ نمی‌رود چون رئال بتیس این هفته بارسلونا را به نخستین باخت با مربیگری ژاوی محکوم کرد و این تیم بعد از شش بازی باخت.
بارسا در 9 بازی آخرش در رقابت‌های مختلف تنها سه برد داشته و این یعنی با یک بارسلونای بحرانی روبه‌رو هستیم هرچند فرم خارج از خانه‌اش در اروپا امیدبخش است و این تیم در 10 بازی آخر خارج از خانه‌اش در لیگ قهرمانان تنها یک باخت داشته هرچند داستان بایرن فرق دارد. بارسلونا در شش بازی آخر خود مقابل غول باواریایی پنج بار شکست خورده که آخرین آنها 3 بر صفر در نوکمپ در اوایل همین فصل بود.
 
اخبار تیمی
تیم بایرن در هفته‌های اخیر با ویروس کرونا ضعیف شده و ممکن است یاشوا کیمیش، مایکل کویسانس و اریک ماکسیم چوپو موتینگ این بازی را هم از دست بدهند. بونا سار، مارسل سابیتزر و یوسیپ استانیسیچ به دلیل مصدومیت در اختیار ناگلسمان نیستند و اگرچه مصدومیت قوزک لوکاس هرناندس در بازی با دورتموند نباید خیلی جدی باشد اما به او در این بازی استراحت داده می‌شود. دایوت اوپامکانو از محرومیت اروپایی برمی‌گردد و امثال جمال موسیالا و مارک روکا می‌توانند امیدوار باشند که در این بازی بی‌اهمیت در ترکیب اصلی قرار بگیرند.
در بارسلونا، آنسو فاتی در مبارزه رسیدن به این بازی شکست خورده و تیم میهمان علاوه بر او مارتین برایت ویت، سرخیو آگوئرو، پدری و سرخی روبرتو را نیز در اختیار ندارد. گاوی در جریان بازی با رئال بتیس دچار مصدومیت سر شد و به بیمارستان انتقال یافت اما گفته می‌شود به تمرین‌های عادی برگشته ولی بعید است برای بازی امشب شرایط ایده‌آل را به دست آورده باشد. بنابراین فرانکی دیونگ به ترکیب اصلی برمی‌گردد و ژاوی می‌تواند روی عثمان دمبله حساب کند اگر عبدالصمد الزلزولی یا همان عز عبده برای این مسابقه بزرگ آماده نباشد.
منبع: اسپورتس مول
 
‌ترکیب احتمالی
بایرن: نویر؛ پاوار، سوزله، نیانزو، ریچاردز؛ روکا، گورتزکا؛ گنابری، مولر، موسیالا؛ لواندوفسکی
بارسلونا:‌ تر اشتگن؛ دست، آرائوخو، پیکه، آلبا؛ گونزالس، بوسکتس، دیونگ؛ دمبله، دپای، کوتینیو

 


Page Generated in 0.0049 sec