printlogo


کد خبر: 237969تاریخ: 1400/9/4 00:00
سرانجام پرسپولیس
سرخپوشان پس از سه بازی پرانتقاد، نمایش خوبی داشتند و با شکست نفت آبادان به دو امتیازی صدرنشین رسیدند

ایران ورزشی- پرسپولیس بعد از ۳ بازی دوری از برد و البته موقعیت‌های گلی که در بازی مس رفسنجان به حریف داد دوباره درصدد تغییر سیستم برآمد و به سیستم ۴ دفاعه برگشت. با این‌حال از آنجایی که سرخ‌ها که در فاز حمله هم طی ۳ بازی گذشته توفیقی نداشته‌ و موقعیت‌های گل چندانی به‌دست نیاورده بودند در خط میانی نیز با تغییرات عمده‌ای مواجه شدند. غیر از بیرون رفتن رضا اسدی که در تمام بازی‌های قبلی فیکس بود و بازگشت احسان پهلوان به ترکیب اصلی، به‌نظر می‌رسید امید عالیشاه و مهدی ترابی هم مهره های کاملاً آزادی هستند که گاهی می‌توانند هافبک دفاعی و گاهی هافبک تهاجمی باشند.
با حضور فیکس وحید امیری و بازگشت حامد لک، ترکیب پرسپولیس ترکیب تازه و متفاوتی به‌نظر می‌رسید ضمن این‌که حضور تماشاگران بعد از ۲۱ ماه می‌توانست تیم یحیی را به سوی پیروزی هل دهد که حداقل در نیمه اول چنین اتفاقی رخ نداد. در ابتدای مسابقه شروع پرسپولیس هیجان‌انگیز و دلچسب بود و سرخ‌ها با ضرباهنگی حاصل از تشویق یکدست هواداران خود ریتمی نسبتاً دلچسب و جالب داشتند اما این ریتم و حرکت سریع برای رسیدن به گل زودهنگام تنها ۵ دقیقه دوام داشت و منجر به موقعیت خاصی نشد. در نقطه مقابل تیم علیرضا منصوریان که جسور و کاملاً حساب شده و هدفمند بازی می‌کرد ۵ دقیقه‌ دوم را در دست گرفت اما آنها نیز موقعیتی خلق نکردند تا اینکه میهمان عقب نشست و مشغول تماشای  حرکات بازیکنان یحیی با توپ شد که البته بی‌نظم و لجام‌گسیخته به‌نظر می‌رسید. پرسپولیس با وجود شرایط بهتری که در خط دفاعی داشت در فاز حمله برای خلق موقعیت به‌وضوح مشکل داشت و حرکات ترکیبی بازیکنان این تیم از جناحین و مرکز همواره ناقص می‌ماند.
 با مصدومیت احسان پهلوان در دقیقه ۲۵ و بیرون رفتن او از میدان کمال کامیابی‌نیا که بعد از ۶ ماه به زمین آمده ترکیب وسط زمین باز هم تغییر کرد و این می‌توانست نقشه‌های اولیه یحیی و کادر فنی پرسپولیس را بیشتر به‌هم بریزد. در ادامه شرایط پرسپولیس در فاز حمله تغییر نکرد و با اینکه این تیم در حفظ توپ و بازی مالکانه بهتر از حریف کار می‌کرد اما موقعیتی به دست نیاورد.
مهمترین اتفاقات نیمه نخست غیر از آسیب‌دیدگی پهلوان و تعویض او صحنه مشکوک در محوطه جریمه صنعت نفت بود که داور به‌خاطر تمارض به مهدی ترابی اخطار داد ولی در تصویر تلویزیونی این‌طور به‌نظر می‌رسید که مدافع میانی نفت پای ترابی را زده‌ است. همچنین احمد گوهری دروازه‌بان نفت هم در دقیقه ۳۸ از داور به‌خاطر تلف کردن وقت کارت زرد گرفت.
پرسپولیس در ۵ دقیقه پایانی مسابقه ریتم نسبتاً بهتری پیدا کرد و تا خلق موقعیت‌های نصفه و نیمه پیش رفت اما باز هم دفاع هماهنگ نفت و ناکارآمدی سرخ‌ها در ارسال پاس نهایی منجر به این شد تا این تیم بدون موقعیت گل جدی و تنها با یکی دو ضربه بسیار آرام به سمت دروازه حریف نیمه نخست را تمام کند و به فکر تغییرات در فرم بازی برای نیمه دوم باشد.
با وجود نیاز پرسپولیس برای رسیدن به گل برتری اما این علیرضا منصوریان بود که بین دو نیمه نخستین تعویض خود را در کناره خط میانی تیمش انجام داد. با این‌حال شروع پرسپولیس در نیمه دوم مثل شروع بازی هیجان‌انگیزتر و تهاجمی‌تر بود ولی باز هم منجر به خلق موقعیت نشد. پرسپولیس در ۱۰ دقیقه ابتدایی می‌توانست دو موقعیت گل بسازد اما یک‌بار عیسی آل‌کثیر ضربه خطرناک ترابی را بلاک کرد و بار دوم خودش نتوانست در موقعیت مناسب ضربه نهایی را به‌خوبی شلیک کند.
اولین ضربه به چارچوب سرخ‌ها در نیمه دوم با وجود بازی مالکانه در دقیقه ۵۵ رخ داد که سانتر شیری با ضربه روی پای آل کثیر گلر نفت آبادان را چندان به‌زحمت نینداخت. سرانجام بعد از حدود ۲۰ دقیقه بازی نه چندان فوق‌العاده در فاز حمله یحیی از مهدی عبدی در خط حمله سود برد تا با ۲ مهاجم نوک به بازی ادامه دهد و فشار بیشتری روی دروازه حریف گذاشت.
فقط۳ دقیقه بعد از ورود عبدی او با  مانوری تماشایی و شوت فوق‌العاده توپ را به تیر افقی کوباند و  در شرایطی که به‌نظر می رسید توپ گل شده باشد اما کمک‌داور این گل واضح را ندید. لحظه‌ای بعد نیمکت پرسپولیس با درک این نکته که توپ از خط عبور کرده بوده به‌شدت به تیم داوری معترض شد و بازی برای دقایقی به جنجال کشید اما اعتراض نیمکت سرخ‌ها فایده نداشت و تنها یک کارت زرد برای افشین پیروانی به‌دنبال آورد.
پرسپولیس بعد از این گل نادیده گرفته شده از سوی تیم داوری عقب ننشست و برای ۶ دقیقه‌ دیگر فوتبال فوق‌العاده‌ای را  به اجرا گذاشت تا اینکه دقیقه ۷۲ با ضربه پای چپ میلاد سرلک و برخورد توپ به پای میثم تهیدست بالاخره به گل و مزد برتری‌اش رسید.
باوجود برتری، بازی مالکانه و نمایش برتر سرخ‌ها حداقل برای پنج شش دقیقه دیگر نیز ادامه یافت تا اینکه علیرضا منصوریان  ۲ تعویض دیگر در خط میانی تیمش انجام داد و شرایط را تا حدودی برای تیمش تغییر داد.
دقیقه ۷۹ با ضربه کرنر ارسالی نفتی‌ها و خروج اشتباه حامد لک نزدیک بود ضربه سر بختیاری تمام داشته‌های پرسپولیس را به باد دهد اما با خوش‌شانسی سرخ‌ها توپ گل نشد.
۴ دقیقه بعد طالب ریکانی از داور مسابقه اخطار گرفت و لحظاتی بعد تعویض شد اما دقیقه ۸۵ اتفاق عجیبی مقابل دروازه پرسپولیس رخ داد. در این لحظه پاس به عقب فرشاد فرجی با کنترل ناقص حامد لک مواجه شد و وقتی توپ از میان پاهای او عبور کرد نزدیک بود با یک گل به خودی عجیب بازی مساوی شود اما لک دوان‌دوان خودش را به توپ رساند و بعد از برخورد توپ به تیر دروازه موفق شد خودش و پرسپولیس را از یک فاجعه نجات دهد.
در دقایق پایانی به‌نظر می رسید پرسپولیس بعد از ۳ بازی دوری از پیروزی دنبال کنترل مسابقه و رسیدن به ۳ امتیاز روحیه‌بخش است. بااین‌حال دقیقه ۸۹ پاس عالیشاه و ضربه آل‌کثیر  موقعیت نصف و نیمه‌ دیگری آفرید. در وقت‌های تلف‌شده پرسپولیس تا حدودی کنترل بازی را از دست داد و نزدیک بود در دقیقه ۹۲ همه‌چیز را به باد دهد. در این صحنه بعد از لو دادن توپ توسط ترابی صنعت نفت به بهترین موقعیتش برای رسیدن به نتیجه مساوی رسید اما حامد لک در مصاف تک‌به‌تک با پا ضربه مهاجم میهمان را دفع کرد و این‌چنین بود که تیمش را در بازی نگه‌داشت. با ورود ابراهیمی به خط دفاع پرسپولیس و بعد از ۴ دقیقه وقت تلف‌شده داور مسابقه سوت پایان را کشید و پرسپولیس سرانجام به‌سختی و در یک بازی پر اتفاق در اولین حضور هوادارانش سه امتیاز شیرین را به جیب زد تا به رده چهارم و دو امتیازی سپاهان در صدر جدول برسد.


Page Generated in 0.0064 sec