printlogo


کد خبر: 237959تاریخ: 1400/9/4 00:00
نامه انتقادی آجورلو به سازمان صدا و سیما
چرا مخفیانه از تماشاگران فیلم می گیرید؟

 به تصویر در آمدن صحنه سیگار کشیدن برخی تماشاگران استقلالی در حین بازی با نساجی خشم هواداران این باشگاه را برانگیخته و حتی انتقادهای گسترده‌ای از سوی رسانه‌ها به رویه برنامه فوتبال برتر و شخص محمد‌حسین میثاقی، مجری این برنامه روانه کرده است. در این میان مدیرعامل باشگاه استقلال نیز فرصت را مغتنم شمرده تا از سیاستگذاری‌های این سازمان در قبال باشگاه استقلال انتقاد کند. در نامه‌ای که مصطفی آجورلو به جبلی، رئیس صدا و سیما ارسال کرده چنین آمده است: «متأسفانه آنچه در سالیان گذشته مشاهده شده نه گشودن راه و مسیر حمایت معنوی از محتوای درآمدزایی استقلال که بر عکس استفاده از همین محتوا به صورت رایگان در برخی مواقع علیه خود باشگاه بوده است. برای مثال در طول دو ماه گذشته در چند نوبت، باشگاه استقلال از سوی برخی برنامه‌سازان و مجریان صدا و سیما مورد هجمه قرار گرفته است.
برای نمونه می‌توان به برنامه‌ای در شبکه پنج اشاره کرد که در قالب استهزا، اقدام به هتک حرمت و نشر اکاذیب و توهین نسبت به باشگاه استقلال و کادر فنی آن نمود و با وجود اعتراض این باشگاه در این برنامه عذرخواهی صورت نگرفت تا برنامه فوتبال برتر (دوشنبه یک آذر) که در قالب‌های مختلف این برنامه نیز انواع سخنان ناروا درباره باشگاه استقلال در موضوع تبلیغات محیطی بیان گردید و سرانجام با تمسخر نحوه درآمدزایی این باشگاه در قالب نیش و کنایه از جانب عوامل برنامه به پایان رسید. از آنجا که گمان بنده بر این است که جنابعالی حتماً با اینگونه رفتارها مخالف هستید مجموعه باشگاه ترجیح داد در این برنامه پاسخی گفته نشود تا با تدبیر مدیریتى به جای منازعه‌ای که به نفع فوتبال کشور نیست، رویکردها در زمینه فوتبال در آن سازمان تغییر یابد و یک برنامه ورزشی به جای تمسخر فعالیت‌هاى اقتصادى و درآمدزایی یک باشگاه حامی ثروتمند شدن آن باشد.
باعث تأسف است که در برخی برنامه‌ها به جای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی باشگاه پرطرفداری چون استقلال با پخش رایگان محتواهایی که در مالکیت معنوی و مادى باشگاه است به این مجموعه حمله می‌شود و در نهایت از سرمایه باشگاه علیه باشگاه استفاده می‌گردد. روا نیست که در مقابل ایده‌های تحول گرایانه، برخی برنامه‌های صدا و سیما از وضع موجود فوتبال که در شأن استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ کشور نیست حمایت کنند. البته در این میان انصاف حکم می‌کند از برنامه‌هایی چون ورزشگاه در شبکه پنجم سیما که از اصلاح روندها در فوتبال کشور حمایت می‌کند هم نام ببریم و آرزو کنیم که اینگونه برنامه‌ها در دوران جدید تکثیر شوند و دیگر برنامه‌ها در جهت منافع فوتبال کشور اصلاح گردند.
در حالی که مجموعه باشگاه استقلال برای احقاق حق باشگاه‌ها در سالیان گذشته در حوزه تبلیغات محیطی پیشقدم شده و بحمدالله به توفیقاتی در این خصوص دست یافته این برنامه، چشم‌انداز این باشگاه را با طعنه و کنایه غیر واقعی عنوان می‌کند حال آنکه اتفاقات روز جمعه نشان داد که این خواسته واقعی و قابل دستیابی است و بدون تردید با حمایت صدا و سیما منافع فوتبال کشور به شکل بهترى تحصیل خواهد شد. متأسفانه در همین برنامه، معضل استفاده از دخانیات که از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌ها و رده‌های مختلف سنی است، تنها با نشان دادن تعداد معدودی از هواداران شریف باشگاه استقلال به صورت کادر بسته چهره افراد در ورزشگاه آزادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
باید پرسید آیا کسانی که با نقض اصول اخلاقی به شکل مخفیانه و به صورت خاص از افراد فیلمبرداری می‌کنند، می‌توانند منادی اخلاق باشند؟ آیا این شیوه در نهایت به رسالت اصلی صدا و سیما که فرهنگ‌سازی است لطمه وارد نمی‌کند؟ یقین دارم که جنابعالی با این شیوه‌ها مخالف هستید و به خوبی نسبت رفتار حرفه‌ای رسانه‌ای و اخلاق را می‌دانید. از همین رو از شما می‌خواهم به واسطه حاکم شدن رویکرد درست و دقیق رسانه‌ای، با اینگونه اقدامات مقابله کنید.
موارد فوق که به عنوان نمونه ارائه شد و پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده، موجب تأسف، نارضایتی و ناراحتی هواداران فهیم باشگاه استقلال شده که لازم دانستم به استحضار جنابعالی برسانم.

Page Generated in 0.0047 sec