printlogo


کد خبر: 237949تاریخ: 1400/9/4 00:00
مصاحبه و خبر

کاروان مدافعان سلامت با 165 ورزشکار در راه پاراآسیایی جوانان
تابع: بحرین مشکل زیاد دارد
کاروان ایران برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی جوانان هفته آینده راهی بحرین می‌شود تا در چهارمین دوره این بازی‌ها در بحرین راهی منامه شوند. کاروان ایران در سه دوره گذشته عنوان دومی را کسب کرده و حالا قصد دارد به سکوی نخست برد اما به نظر این رؤیایی نشدنی برای کاروان ایران باشد. با این‌حال محمد تابع به عنوان دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان اعزامی به بحرین درباره این دوره از بازی‌ها گفت: «این کاروان با نام مدافعان سلامت در بازی‌های پاراآسیایی جوانان در بحرین شرکت خواهد کرد. با توجه به محدودیت‌هایی که بوجود آمد، لیست کاروان ایران تغییر کرد و ۳۰ نفر از ورزشکاران از اعزام بازماندند. امیدوارم شاهد حضور این ورزشکاران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین باشیم.» او درباره تعداد رشته‌هایی که ایران در این بازی‌ها دارد، ادامه داد: «بازی‌های پاراآسیایی جوانان در ۹ رشته برگزار می‌شود و ۱۶۵ ورزشکار از ایران شرکت خواهند کرد. البته مشکلاتی هنوز وجود دارد، از جمله اینکه اطلاعات به طور جامع از سوی میزبان اعلام نمی‌شود. هنوز کلاس‌بندی و جدول بازی‌ها به طور کامل برای ما ارسال نشده و این گونه مسائل سبب شده تا نتوانیم برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم.»
تابع همچنین در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جوانان چیست، ادامه داد: «نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از تعداد مدال‌ها و نتایج داشت. البته رکورد ورودی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است، برخی رشته‌ها رقابتی است و نمی‌توان پیش‌بینی خاصی داشت. امیدوارم در بحرین نتایج خوبی بگیریم. البته تکرار جایگاه دوره گذشته و ارتقای آن، هدف‌گذاری ما در این دوره است.»
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا با مشکلات مالی نیز مواجه هستید، گفت: «تا الان مشکل مالی برای اعزام این کاروان نداشته‌ایم. همه تدارکات انجام و بلیت تهیه شده است. ما قصد داشتیم با توجه به تعداد اعضای کاروان، پرواز چارتر بگیریم اما این موضوع میسر نشد و کاروان در دو بخش اعزام می‌شود.»
تابع با اشاره به برگزاری افتتاحیه نمادین بازی‌های پاراآسیایی جوانان ادامه داد: «تا به امروز فکر می‌کردیم بازی‌های پاراآسیایی جوانان افتتاحیه دارد اما اعلام شد یک افتتاحیه نمادین انجام می‌شود و از هر کشور یک نفر با پرچم رژه می‌رود و سایر ورزشکاران روی سکوها قرار می‌گیرند. البته ما در بحرین مشکلات زیادی خواهیم داشت که مهم‌ترین آن به نبود دهکده مربوط می‌شود. ابتدا به ما اعلام شد که از بین چند هتل یکی را می‌توانید انتخاب کنید ولی بعد از چند روز این تصمیم هم تغییر کرد و به اجبار از ما خواستند هتلی را که خودشان معرفی کردند، انتخاب کنیم. البته مشکلات به اینجا هم ختم نمی‌شود؛ اطلاعات قطره‌چکانی می‌آید و هنوز جدول بازی‌ها را نداریم.»
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک همچنین به گلایه برخی ورزشکاران در خصوص موضوع اشتغال آنها واکنش نشان داد و اعلام کرد که هنوز قانونی در این باره وجود ندارد: «تا جایی که من اطلاع دارم قانونی هنوز برای اشتغال مصوب نشده که به آن استناد کنیم. البته در برخی استان‌ها به برخی ورزشکاران قول‌هایی داده شده‌ و در همین راستا هم چند نفر استخدام شدند. ما هم در کمیته پارالمپیک پیگیر هستیم. حتی دیروز در جریان حضور آقای قالیباف در کمیته، قرار شد این موضوع در مجلس نیز مطرح شود تا اقدام جدی صورت بگیرد اما واقعیت این است که هنوز قانون مصوبی در این باره وجود ندارد که بتوان به آن استناد کرد.»
 
 
اعزام ۱۴ ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری به قهرمانی جهان
ملی‌پوشان پاراوزنه‌برداری کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان امروز (پنجشنبه) راهی کشور گرجستان می‌شوند. مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان از 6 تا 14 آذر ماه به میزبانی تفلیس در گرجستان برگزار می‌شود که تیم ملی کشورمان با 14 ملی‌پوش در دو رده جوانان و بزرگسالان در این رویداد حاضر می‌شود. بر این اساس احسان صوری (دسته 49 کیلوگرم)، سعید اسکندرزاده (دسته 80 کیلوگرم) در رده جوانان و علیرضا ایزدی (دسته 56 کیلوگرم)، سیدیوسف یوسفی و محسن بختیار (دسته 59 کیلوگرم)، امیر جعفری و علی سیفی (دسته 65 کیلوگرم)، نادر مرادی (دسته 72 کیلوگرم)، روح‌الله رستمی (دسته 80 کیلوگرم)، سید‌حامد صلحی‌پور (دسته 97 کیلوگرم)، سامان رضی و علی‌اکبر غریب‌شاهی (دسته 107 کیلوگرم)، مهدی صیادی و احمد امین‌زاده (دسته 107+ کیلوگرم) در رده بزرگسالان هستند که زیر نظر حسین توکلی سرمربی، احمد ملاحسینی و بابک محمدی مربیان تیم ملی با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

 


Page Generated in 0.0058 sec