printlogo


کد خبر: 237947تاریخ: 1400/9/4 00:00
خبر و مصاحبه

اینفانتینو، تماشاگر صعود ایران به جام‌جهانی؟
حمیدرضا سجادی، وزیر ورزش و جوانان گرچه در صحبت‌هایش به اشتباه گفت که بازی مقابل امارات، نخستین میزبانی ایران است اما در ادامه به نکته مهمی درباره این بازی اشاره کرد. او در صحبت‌های خود از حضور جیانی اینفانتینو در ورزشگاه آزادی برای تماشای جشن صعود تیم ملی ایران به جام جهانی گفت.
سجادی در این باره تأکید کرد: «حدود یک ماه دیگر نخستین بازی که ما میزبان هستیم مقابل امارات است. اگر سه امتیاز آن بازی را کسب کنیم، خبر صعود ما به جام جهانی مردم را خوشحال خواهد کرد. آقای عزیزی خادم به من گفتند که جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرار است برای این بازی به ایران بیایند و از این بازی دیدن کنند. با شنیدن آن خبر یک موج امیدی در جامعه ایجاد می‌شود.»
ایران روز 7 بهمن در مقابل عراق و 12 بهمن در برابر امارات به میدان خواهد رفت و با توجه به نزدیکی این تاریخ به پایان مهلت ایران در اصلاح اساسنامه، بعید نیست که حضور اینفانتینو در ایران به نوعی یک تیر و دو نشان باشد و او در حین سفرش درباره آخرین وضعیت اساسنامه و شرایط فدراسیون فوتبال هم با مسئولان فوتبال ایران جلساتی برگزار کند که بدون شک این جلسات از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
 
 
هدیه ویژه عابدزاده برای زهره کودایی
زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی زنان است که با مهار پنالتی‌های بازیکنان اردن باعث حذف آنها و صعود زنان ایران برای نخستین بار به جام ملت‌های آسیا شد. چندی پیش خبرهایی دست به دست شد که اردنی‌ها با ادعایی واهی علیه زهره کودایی، دروازه‌بان ایران شکایت کرده‌اند که این اتفاق واکنش‌های زیادی را برانگیخت و جامعه فوتبالی ایران از کودایی حمایت ویژه‌ای داشتند.
بعد از روزهای سختی که بر کودایی گذشته، حالا اعضای تیم ملی فوتبال زنان به مناسبت تولد او برای این گلر سنگ تمام گذاشتند و در اردوگاه تیم‌های ملی برایش جشن تولدی ترتیب دادند. او پس از فوت کردن شمع تولدش گفت: «مرسی از آقا امیرعابدزاده، مرسی از فدراسیون فوتبال و همه، مرسی از مردم عزیزی که حمایتم کردند و امیدوارم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای کشور عزیزم ایران باشم.»
امیر عابدزاده، دروازه‌بان تیم ملی در روز تولد کودایی برای گلر زنان، یک جفت دستکش دروازه‌بانی فرستاد که او را بسیار خوشحال کرد. جالب اینکه کودایی همان لحظه دستکش‌ها را پوشید و با استایل گلری در جشن تولدش حاضر بود.
 
 
ورود مجلس به موضوع جادوگری:
عزیزی‌خادم باید توضیح دهد
مجلس شورای اسلامی نسبت به مسائلی که درباره جادوگری در فوتبال مطرح می‌شود، واکنش نشان داده است. 
احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت‌ بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس در این رابطه گفت: «مسئولان ورزش کشور که فضای گفت‌وگوی آنها مبتنی بر جادو و جنبل است بهتر است به فضای منطق و استدلال گرایش پیدا کنند و از طرح موضوعاتی که آسیب به جامعه ورزشی کشور می‌زند، پرهیز کنند. اگر کسی حرف‌های حاشیه‌ای در ورزش بیان کند اظهارات او پذیرفته نیست.»
رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ریزی این کمیسیون به منظور اخذ توضیحات عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال درباره جادوگری تأکید کرد: «متأسفانه هر از گاهی حاشیه‌هایی در حوزه ورزش کشور شکل می‌گیرد که آسیب‌های جدی به حرکت رو به رشد ورزش کشور می‌زند.»
احمد راستینه گفت: «در روزهای اخیر حواشی مختلفی در حوزه فوتبال به وجود آمد و متأسفانه سبب شد که حوزه ورزش کشور دچار نگرانی‌هایی شود. ضمن اینکه تمرکز برخی مسئولان ورزش بر حاشیه‌ها نشان می‌دهد که برخی آقایان برای پوشاندن ضعف‌ها و نقاطی که بایستی پاسخگو باشند تلاش می‌کنند با طرح موضوعات حاشیه‌ای فضای رسانه‌ها را به آن سمت و سو ببرند.»
 
 

 


Page Generated in 0.0055 sec