printlogo


کد خبر: 237907تاریخ: 1400/9/3 00:00
خذیراوی: بازی با صنعت نفت برای پرسپولیس هم سخت خواهد بود
خیلی‌ها به آبادان آمدند و سراغم را نگرفتند

گفت و گو
جعفر برزگر   
 
بدون شک یکی از استعدادهای ناب فوتبال ما بود که بازی‌های فوق‌العاده‌اش برای استقلال و تیم ملی هیچگاه از یاد نمی‌رود؛ مهاجمی که دعوت‌نامه باشگاه بارسلون را هم در جیب داشت اما نشد که بشود. حالا مجاهد خذیراوی پس از سال‌ها به فوتبال برگشته و این‌بار در لباس مربیگری، آن هم در زادگاهش. همه اینها به او انگیزه می‌دهد که بیش از پیش بیاموزد و آموخته‌هایش را در اختیار جوان‌ترها قرار دهد.
 
وقتی منصوریان از شما دعوت به همکاری کرد چه احساسی داشتی؟
 من با علی‌آقا قبل از آن هم در ارتباط بودم و گاهی برای فوتبال به سالن می‌رفتیم. من فوتبالم را از آبادان شروع کردم و سابقه بازی در تیم نونهالانش را هم دارم. روز اول علی‌آقای فیروزی مرا به فوتبال معرفی کرد که الان هم در باشگاه حضور دارند. برای شروع کار مربیگری هم علی‌آقای منصوریان تماس گرفتند که خیلی خوشحال شدم مربیگری را هم از شهر خودم آغاز می‌کنم. به هر حال امیدوارم بتوانم پاسخ محبت ایشان را بدهم. در واقع وقتی از فوتبال کنار گذاشته شدم کسی سراغم را نگرفت تا اینکه محبت علی منصوریان شامل حالم شد و در حقم بزرگی کرد.
مدرک مربیگری در چه سطحی داری؟
 من C را گرفتم و برای کلاس B هم ثبت‌نام کردم.
کدام‌یک سخت است؛ مربیگری یا بازیگری؟
 خیلی با هم فرق دارند. زمانی که بازی می‌کردیم ساک‌مان را برمی‌داشتیم می‌رفتیم سر تمرین و بعد از دو ساعت برمی‌گشتیم خانه. اما الان باید خیلی وقت بگذاریم، فیلم بازی ببینیم، طراحی تمرین کنیم و...
اگر اشتباه نکنم تا 3، 4 سال پیش بازی می‌کردی.
 بله، برای تیم شاهین دهداری در لیگ سه بازی می‌کردم که البته مربی-بازیکن بودم.
با توجه به مشکلات مالی، شرایط تیم‌تان چگونه است؟
 تا امروز که دریافتی نداشتیم اما با درایت آقای منصوریان، بازیکنان در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و طی هفته گذشته خیلی خوب تمرین کردیم. امیدوارم این مسائل هم حل شود تا بازیکنان با تمرکز بیشتر لیگ را ادامه دهند.
در سه هفته اول نتیجه نگرفتید اما...
 در همان سه هفته هم تمام بازیکنان و کادر زحمت کشیدند که موفقیتی حاصل نشد. به هر حال وقتی پدر بالای سر خانواده‌اش نباشد این اتفاقات هم پیش می‌آید. در همان سه هفته علی‌آقا درگیر بیماری کرونا بودند که خوشبختانه آن را پشت سر گذاشتند و دیدید بعد از آن از دو بازی بسیار سخت مقابل نساجی و گل‌گهر چهار امتیاز گرفتیم.
با توجه به شرایط پرسپولیس و انگیزه بازیکنان، بازی امروز برای هر دو تیم سخت است.
 دقیقاً همینطور است. ما بازیکنان جوان بسیار خوبی داریم که در کنار باتجربه‌ها خیلی خوب کار می‌کنند. شما مطمئن باشید که مقابل پرسپولیس هم بازی خوبی را به نمایش می‌گذاریم تا به امید خدا با دست پر به آبادان برگردیم.
اما خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس آمادگی فصل قبل را ندارد.
 آنها به‌لحاظ نتیجه‌گیری شاید نسبت به پارسال خوب کار نکرده باشند اما فراموش نکنید که پرسپولیس همیشه پرسپولیس است. همین وحید امیری که در تیم ملی آقایی می‌کند یا ترابی و... همه جزو بهترین‌های فوتبال ما هستند. به قول آقای منصوریان تمام بازی‌ها مهم هستند و بازی آسان نداریم. ما می‌دانیم پرسپولیس برای جبران امتیازهای از دست رفته‌اش می‌آید اما بچه‌های ما هم بسیار باانگیزه و مصمم هستند و همانطور که گفتید این بازی برای شاگردان آقایحیی هم سخت است. البته فوتبال نشان نمی‌دهد و شاید آنها در بازی امروز متفاوت‌تر از قبل‌شان باشند، اما ما فوتبال خودمان را انجام می‌دهیم تا از حق آبادان دفاع کنیم.
با توجه به بازی‌های آینده‌تان قرعه سختی هم نصیب شما شده است.
 باید با تمام تیم‌ها بازی کنیم اما من هم با شما موافقم چون ما با نساجی و گل‌گهر بازی کردیم و امروز هم با پرسپولیس بازی داریم و تیم‌های استقلال، پیکان و سپاهان حریفان بعدی ما هستند. ما نساجی را در آن شرایط سخت آب و هوایی شکست دادیم و چند فرصت‌مان هم از دست رفت. همین نساجی را همه دیدند که چقدر مقابل استقلال خوب بود. در بازی با گل‌گهر هم داور یک پنالتی ما را نگرفت؛ آن هم تیمی که شاید هزینه دو، سه بازیکنش به اندازه کل تیم ما باشد.
لیگ بیست‌و‌یکم را در این پنچ هفته چطور ارزیابی می‌کنی؟
 من اکثر بازی‌ها را دیده‌ام اما واقعیتش را بخواهید خیلی فوتبال باکیفیتی زیاد ندیده‌ام. به نظرم ما و استقلال تا امروز فوتبال خوبی را ارائه داده‌ایم. البته سپاهان هم بازیکنان زیادی دارد که باید دو، سه هفته دیگر بگذارد تا درباره تیم‌ها اظهارنظر دقیق‌تری داشت.
تیم ملی هم که صعودش به جام‌جهانی قطعی شده است.
 بله، خدا را شکر خیلی خوب نتیجه گرفتند و امیدوارم با صعود به جام‌جهانی و گذر از مرحله اول آن بازی‌ها دل مردم را شاد کنند. اما حتماً یادتان هست که زمان ما تیم ملی به یک پیروزی نیاز داشت تا به جام‌جهانی برود که نشد. الان هم انتظار دارم بچه‌ها به هیچ وجه حریفان را دست‌کم نگیرند و فقط برای شکست عراق به میدان بروند.
 

Page Generated in 0.0056 sec