printlogo


کد خبر: 237904تاریخ: 1400/9/3 00:00
خبر و گزارش

کشتی آزاد ایران نظامیان قهرمانی جهان
جام را روس‌ها بردند
سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نظامیان جهان با حضور ۱۴ تیم در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود که در پایان مسابقات کشتی آزاد، نمایندگان ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند. در پایان مسابقات کشتی آزاد نظامیان جهان، تیم ایران توسط مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم، بهمن تیموری در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، محمدباقر یخکشی در وزن ۶۱ کیلوگرم، فریبرز بابایی در وزن ۷۴ کیلوگرم و محمدحسین میرباغبان در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره و محمدمهدی یگانه جعفری در وزن ۷۰ کیلوگرم و هادی وفایی‌پور در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
در پایان این رقابت‌ها تیم روسیه با ۲۱۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، تیم ایران با ۲۱۰ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم ارمنستان با ۱۴۰ امتیاز به عنوان سوم رسید. این در حالی است که بخشی از ترکیب تیم کشتی آزاد با تغییرات روبه‌رو شده و از نفرات مطرح استفاده شد تا این تیم به عنوان قهرمانی برسد. این در حالی بود که مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نیروهای مسلح برگزار شده بود و نفرات دیگری انتخاب شده بودند اما برای رقابت با روسیه و برای رسیدن به عنوان قهرمانی تصمیم گرفتند چهره‌های شاخص به جای نفرات برتر انتخابی در ترکیب قرار بگیرند. برای رسیدن به عنوان قهرمانی حتی به سراغ احد محمد‌نژاد جوان که همین چند هفته پیش در مسابقات امیدهای جهان به مدال رسیده بود، رفتند که البته هم به خواسته خود نرسیدند. این در حالی است که اگر به همان نفراتی که واقعاً سرباز بودند و در انتخابی هم اول شده بودند، اعتماد می‌کردند، باز هم تیم ایران به عنوان نایب قهرمانی می‌رسید و وضعیت تیم‌های شرکت‌کننده هم به نحوی بود که تیم ایران با هر ترکیبی هم سوم نمی‌شد. این وسط آه و ناله برخی از کشتی‌گیران جوان و گمنام که در انتخابی اول شده بودند پشت سر این تیم ماند.
 
 
افزایش بورسیه‌های ایران در کمیته بین‌المللی المپیک 
15 ورزشکار زیر چتر حمایتی IOC
کمیته ملی المپیک موفق شد تعداد سهمیه بورسیه‌های ورزشکاران ایران در کمیته بین‌المللی المپیک را به ۱۵ نفر برساند. پیش از این تعداد بورسیه‌ها ۱۰ نفر بود که قرار شد در سفری که رئیس کمیته ملی المپیک به دبی دارد تا در اجلاس شورای المپیک آسیا شرکت کند با نمایندگان کمیته بین‌المللی المپیک صحبتی داشته باشد تا بتواند تعداد بورسیه‌ها را افزایش دهد از این رو تعداد بورسیه‌ها به ۱۵ نفر رسیده
 است.بیشترین تعداد بورسیه‌ها هم متعلق به رشته‌های کشتی، وزنه‌برداری و تیراندازی با دو ورزشکار است. همچنین دو و میدانی هم به جمع رشته‌هایی که ورزشکارانشان بورسیه می‌شوند اضافه شده است.این بورسیه‌ها نوعی حمایت مالی از سوی کمیته ملی المپیک است که رقمی حدود 500 دلار در ماه است و به ورزشکاران جوانی در رشته‌های مورد نظر اختصاص پیدا می‌کند که شرایط مساعدی برای کسب سهمیه یا حتی مدال دارند.
 
 
کادر فنی تیم ملی تکواندو تکمیل می‌شود 
معتمد آمد، کرمی می‌آید!
در آستانه برگزاری رقابت‌های انتخابی ورود به اردوی تیم ملی تکواندو، حضور محمد باقری معتمد، نایب قهرمان المپیک 2012 در کادر فنی تیم ملی تکواندو قطعی شد. با تصمیم کمیته فنی فدراسیون تکواندو قرار است در این انتخابی محمد باقری معتمد به عنوان تنها دستیار در کنار فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی تکواندو حضور داشته باشد و با شروع تمرینات در خصوص دیگر اعضای کادر فنی تصمیم‌گیری شود. محمد باقری معتمد در سالیان گذشته در مقطعی با تیم ملی هند همکاری داشت و در حال حاضر نیز قرار است هدایت تیم معتمد را در لیگ برتر تکواندو برعهده داشته باشد. معتمد در دوران حضور در تیم ملی نیز علاوه بر مدال نقره المپیک 2012 لندن، یک مدال طلا و یک مدال نقره جهان، دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز آسیا، مدال طلای بازی‌های آسیایی 2012 و یک مدال طلا و یک مدال نقره المپیک دانشجویان را کسب کرد. بعد از معتمد شاید یوسف کرمی هم به تیم ملی تکواندو اضافه شود. در روزهای اخیر با او هم مذاکره شده بود و حالا باید دید چه اتفاقی در این راه رخ می‌دهد.

 


Page Generated in 0.0047 sec