printlogo


کد خبر: 237901تاریخ: 1400/9/3 00:00
داورزنی خطاب به قالیباف:
بلاتکلیفی 40 ساله فدراسیون‌ها را برطرف کنید

محمدرضا داورزنی با عبور از تعارف‌های مرسوم، سراغ مشکلات ورزش می‌رود. او ابتدا به موضوع شرکت تجهیز اشاره می‌کند و مشکلاتی که این شرکت برای فدراسیون‌ها ایجاد کرده است. داورزنی می‌گوید: «ما شاهد این هستیم که برخی اماکن ورزشی یا حتی فدراسیون‌ها به خاطر مسائل مالی پلمپ می‌شوند، در حالی ‌که این موضوع برای ورزش بسیار بد است. شرکت تجهیز باید به توسعه ورزش قهرمانی کمک کند نه اینکه مانع ایجاد کند.»
رئیس فدراسیون والیبال در بخش دیگری از صحبت‌هایش اقدام سال گذشته مجلس در پرداخت بودجه به تعدادی از فدراسیون‌ها را نقد می‌کند. بیشترین مبلغ در این رابطه به کشتی داده شد و به نظر می‌رسد نقد داورزنی بیشتر به اقدام علیرضا دبیر و البته حمایت مجلس است: «مجلس سال گذشته به ورزش کمک کرد اما این نوع کمک را نمی‌پسندیم. نظام بودجه‌ریزی باید اصلاح شود. فدراسیون‌ها اعزام‌هایی دارند و نرخ ارز افزایش زیادی داشته است اما در مقابل بودجه فدراسیون‌ها رشد آنچنانی نداشته است. توان فدراسیون‌ها کاهش پیدا کرده و باید نگاه کلان‌تر به بودجه فداسیون‌ها شود چون سال آینده بازی‌های آسیایی و قهرمانی‌های جهان را داریم.»
او ادامه می‌دهد: «نیاز کمیته ملی المپیک چند صد میلیارد تومانی است که در بودجه مجلس لحاظ نشده است و به نمایندگی از فدراسیون‌ها درخواست دارم که به این نیاز توجه شود.»
داورزنی به تهدیدهایی که از سوی نهادهای بین‌المللی ورزش ایران را نشانه رفته است نیز اشاره دارد: «از طرف نهادهای بین‌المللی تهدیدهایی می‌شویم. البته تابع سیاست‌های کلان کشور هستیم اما موظف هستیم در بخش بین‌الملل هم منشور المپیک را رعایت کنیم. نیازمند این هستیم در خصوص تهدیدها کمک جدی شود و شورای راهبردی بین مجلس و ورزش ایجاد شود تا تصمیمات اصولی‌تری گرفته شود.»
رئیس فدراسیون والیبال درباره نقش فدراسیون‌ها هم مواردی را مطرح می‌کند و تأکید دارد که تکلیف فدراسیون‌ها را در این حوزه مشخص کنید: «ما غیردولتی هستیم اما با تغییر اساسنامه، فدراسیون‌ها را به نهاد عمومی غیردولتی تبدیل کردید و با این ساختار نمی‌شود ورزش قهرمانی اداره کرد.»
او خطاب به قالیباف می‌گوید: «شما می‌توانید در این حوزه کمک کنید تا بلاتکلیفی ۴۰ ساله برطرف شود و فدراسیون‌ها از لیست نهادهای عمومی خارج شوند.»

Page Generated in 0.0066 sec