printlogo


کد خبر: 237900تاریخ: 1400/9/3 00:00
صالحی ‌امیری:
به بودجه قبل راضی هستیم اما به نرخ روز

رئیس کمیته ملی المپیک هم سعی می‌کند قدر فرصت حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع ورزشی‌ها را بداند و دغدغه‌ها را مطرح کند.
رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک می‌گوید: «آقای قالیباف به خانه خودتان خوش آمدید. امروز یک پیام را منتقل می‌کنیم که ایران‌زمین طلایه‌دار قهرمانان و پیشکسوتان بوده و خواهد بود. امیدوارم اینگونه مراسم قدمی برای معرفی ورزش و ورزشکاران باشد. ما روی ورزش تأکید داریم چون عرصه قدرت نرم نظام است و ورزش ایران عامل معرفی هویت و قدرت و غیرت ایرانی است. همچنین باعث همگرایی و انسجام ملی و نشاط ملی می‌شود. جامعه به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگری به امید و نشاط نیاز دارد. ورزش کانون تولید سرمایه اجتماعی است.»
او ادامه می‌دهد: «درخواست داریم موانع از سر راه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی برداشته شود و نیاز است زیرساخت‌ها توسعه پیدا کنند. مجلس سال گذشته کمک زیادی کرد اما نیاز به حمایت بیشتری وجود دارد. از ریاست مجلس تقاضا می‌کنم، ورزش را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد.»
صالحی امیری در جمع خبرنگاران موارد بیشتری را مطرح می‌کند و می‌گوید: «سه سال پیش برای بازی‌های آسیایی جاکارتا و بازی‌های المپیک جوانان ٢ میلیون دلار معادل ٨ میلیارد و ٤٠٠ میلیون هزینه شد در حالی‌ که برای المپیک توکیو یک میلیون یورو معادل ٣٠ میلیارد تومان هزینه شد. منظور این است که هزینه‌ها تا این حد افزایش یافته است. ما سال آینده سه رویداد داریم که باید کاروان به آن اعزام کنیم. برآورد ما ٣ تا ٤ میلیون یورو معادل ١٠٠ میلیارد تومان برای آماده‌سازی است. تقاضای ما از دکتر قالیباف این بود که شرایط امروز را در نظر بگیرند. تفاضای ما این بود که بودجه ما را متناسب با نرخ ارز در نظر بگیرند.»
صالحی امیری با تأکید بر اینکه ما به بودجه قبل راضی هستیم اما به نرخ روز، می‌گوید: «البته آقای قالیباف برخورد مثبت داشت، قرار شد با حضور رؤسای فدراسیون‌ها در نشست با ایشان جلسات تخصصی‌تر داشته باشیم. موضوع مورد بحث دیگر در مورد بستن‌ حساب برخی فدراسیون‌ها و مالیات ناعادلانه بود. در دنیا با مالیات به ورزش کمک می‌شود ولی ما برعکس هستیم. اخیراً حتی حساب شخصی رؤسای فدراسیون‌ها بسته شده است. البته رئیس مجلس قول جلسه دادند تا مشکلات هموار شوند.»

Page Generated in 0.0059 sec