printlogo


کد خبر: 237899تاریخ: 1400/9/3 00:00
استفاده بهینه از حضور قالیباف در جمع ورزشی‌ها
تلاش برای اقناع رئیس

ایران ورزشی - مراسم رونمایی از سردیس علی باغبانباشی، تیمور غیاثی، میر رسول رئیسی و هوشنگ کارگرنژاد، طلایه‌داران بازی‌های آسیایی و راضیه شیرمحمدی مدال‌آور پارالمپیک در محل کمیته ملی المپیک در حالی برگزار می‌شود که فرصتی برای درد دل ورزشی‌ها پیدا می‌شود.
حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم فرصتی را ایجاد می‌کند تا مدیران ورزش از تعارف‌های مرسوم بگذرند. حمید سجادی وزیر ورزش دیر می‌رسد اما رضا صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک و محمدرضا داورزنی، به نمایندگی از رؤسای فدراسیون‌ها یکصدا مطالبی را مطرح می‌کنند که سال‌هاست دغدغه ورزشی‌ها به حساب می‌آیند. چند محور اساسی که رفع آنها ریشه در مجلس دارد و قانون نیاز دارد، به صورت هماهنگ از سوی صالحی امیری و داورزنی مطرح می‌شود. داورزنی از زاویه نگاه یک رئیس فدراسیون که به عنوان یک مدیر موفق شناخته می‌شود، از مشخص نبودن وضعیت فدراسیون‌ها می‌گوید. زیر سؤال بردن NGO بودن فدراسیون‌ها یکی از نگرانی‌های اصلی است که با توجه به اساسنامه جدید و تعریف صورت گرفته، پررنگ‌تر شده است. این تعریف دست فدراسیون‌ها را در بخش‌های مختلف هم می‌بندد و همین باعث شده تا از قالیباف بخواهند به این موضوع ورود کند.
شرکت تجهیز و عملکردش، نکته دیگری است که همه به آن انتقاد دارند و این انتقاد به جلسه با قالیباف هم کشیده می‌شود. ورزشی‌ها دوست دارند شرکت تجهیز منحل شود و این موضوع البته با ادبیاتی دیگر مطرح می‌شود. داورزنی به پلمپ فدراسیون‌ها اشاره می‌کند و آبروریزی که این رویه برای ورزش دارد.
نکته دیگری که ورزشی‌ها به دنبال بهبود شرایط آن از طریق مجلس هستند، اوضاع مالی است و نوسانات نرخ ارز، دلیل محکمی است تا به رئیس مجلس بگویند که باید بودجه ورزش را با در نظر گرفتن نوسانات نرخ ارز در نظر بگیرند.
درخواست ورزشی‌ها به این شکل ارائه می‌شود که همان مبلغ قبلی برای سال 1401 به ورزش اختصاص یابد اما مبلغ به ارز.
نتیجه صحبت‌هایی که از سوی رئیس کمیته و داورزنی مطرح می‌شود، این است که قالیباف قول مساعد می‌دهد تا مسائل در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و اولین قدم نشستی می‌شود که قرار است ظرف روزهای آتی برگزار شود. البته بعید به نظر می‌رسد که این موضوعات به این زودی حل شوند.

Page Generated in 0.0047 sec