printlogo


کد خبر: 237878تاریخ: 1400/9/3 00:00
بعد از جنجال‌های اخیر
زمان دستشویی برای بازیکنان تنیس به سه دقیقه محدود شد

بازیکنان تنیس تنها یک بار حق دارند در جریان بازی به دستشویی بروند و اگر دستشویی آنها زیاد طول بکشد، جریمه خواهند شد.
اخیراً مقررات دستشویی رفتن از سوی ATP به بازیکنان ابلاغ شده است. داوران قرار است تنها یک بار اجازه رفتن به دستشویی را به بازیکنان بدهند و از زمانی که بازیکن وارد دستشویی می‌شود، نباید بیشتر از سه دقیقه در آن بماند. همچنین بازیکنان تنها در انتهای ست می‌توانند این کار را انجام دهند.
اگر کسی زیاد در دستشویی باشد به دلیل تخلف در زمان مسابقه جریمه می‌شود.
برخی بازیکنان به این متهم هستند که از دستشویی رفتن به عنوان تاکتیک استفاده می‌کنند تا در دیدارهایی که عقب هستند، وقفه بیندازند و روند حریف را متوقف کنند.
یک ماجرا در این زمینه به اوپن آمریکا برمی‌گردد، که اندی ماری، استفانوس تسیتسیپاس یونانی را متهم کرد که در جریان ماراتن 4 ساعت و 49 دقیقه‌ای مسابقه‌شان، برای وقفه انداختن در بازی زمین را ترک کرده است.
او در انتهای ست دوم برای مدتی طولانی به دستشویی رفت و پس از ست سوم هم اعلام کرد که پای چپش آسیب دیده و درخواست وقت برای معاینه پزشکی کرد.
او در انتهای ست چهارم هم گفت که باید پیراهنش را عوض کند و این کار او هشت دقیقه طول کشید.
هنگامی که از ماری در نشست خبری بعد از بازی در این باره سؤال شد، او گفت: «احترامی که او نزد من داشت از بین رفت. فکر می‌کنید این طبیعی است؟ فکر می‌کنید واقعاً منصفانه است؟ به نظرم کارش مزخرف است. او اینها را خوب می‌داند.»
تسیتسیپاس 23ساله در بازی بعدی، پس از باخت در ست سوم مقابل آدرین مانارینو فرانسوی، بیش از هفت دقیقه به دستشویی رفت. وقتی او برگشت، از سوی هواداران هو شد. تسیتسیپاس که تنیسور رده 4 دنیا است، گفت که هیچ مقرراتی را نقض نکرده و حالا به همین دلیل است که ATP تصمیم گرفته وارد عمل شود.
 

Page Generated in 0.0063 sec