printlogo


کد خبر: 237875تاریخ: 1400/9/3 00:00
منچسترسیتی- پاری‌سن‌ژرمن، ساعت 23:30
جنگ صعود و صدرنشینی

 منچسترسیتی برای انتقام باخت شهریور ماه در پارک دو پرنس، امشب میزبان پاری‌سن‌ژرمن است. تیم پپ گواردیولا با 9 امتیاز در صدر گروه A قرار دارد اما پاریسی‌ها هم تنها یک امتیاز کمتر دارند و مثل سیتی امیدوارند صعود خود به مرحله بعد را همین امشب قطعی کنند.
سیتی دو هفته بعد از پیروزی پنج گله برابر تیم شگفتی‌ساز گروه، کلاب بروژ در بلژیک یک بازی بی‌رحمانه دیگر انجام داد و در ورزشگاه اتحاد 4 بر یک این تیم را شکست داد با گل‌هایی از فیل فودن، ریاض محرز، رحیم استرلینگ و گابریل ژسوس. این بردهای قاطعانه با توقف پاری‌سن‌ژرمن برابر لایپزیگ همراه شد تا سیتی به صدر جدول برود. حالا با پیروزی برابر پاریسی‌ها از صعود به مرحله یک‌هشتم ‌نهایی و صدرنشینی مطمئن می‌شوند.
تلاش برای دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر هم این هفته با پیروزی 3 بر صفر برابر اورتون-که رودری در آن یکی از گل‌های فصل را زد- سرعت گرفت اما هدف گواردیولا همچنان به دست آوردن جام مقدس لیگ قهرمانان اروپا است. موفقیت‌های داخلی برای مربی کاتالان یک ضرورت به حساب می‌آید اما سیتی در اروپا تقریباً همه موانع را از پیش رو برداشته و در چهار بازی‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 15 گل زده، آماری که تنها بایرن‌مونیخ بهتر از آن به دست آورده است.
سیتی با سه پیروزی متوالی در رقابت‌های مختلف به مصاف پاریس می‌رود ضمن اینکه در هشت بازی خانگی آخرش در لیگ قهرمانان به پیروزی رسیده هرچند بازی رفت دو تیم در فرانسه داستان متفاوتی داشت.
خیلی‌ها باور و پیش‌بینی نمی‌کردند که لیونل مسی بعد از انتقال به پاری‌سن‌ژرمن شش بازی طول بکشد تا در لیگ فرانسه پایش به گل باز شود اما این اتفاق افتاده و حالا فوق‌ستاره آرژانتینی که شایعاتی درباره بازگشتش به بارسلونای ژاوی مطرح شده، امیدوار است شروع آهسته‌اش در پایتخت فرانسه را به تاریخ بسپارد و بعد از گلزنی به نانت باز هم برابر تیم مربی سابقش عملکرد درخشانی داشته باشد. دو دقیقه از بازی نانت نگذشته بود که کیلیان امباپه گل زد اما میهمان به گل تساوی رسید و کیلور ناباس اخراج شد تا یک گل به خودی و گل دقیقه 87 مسی کار را به نفع پاریسی‌ها رقم زد.
شانس پاری‌سن‌ژرمن برای صدرنشینی گروه در بازی با نماینده آلمان از بین رفت چون پنالتی دقیقه 92، لایپزیگ را به تساوی 2 بر 2 و نخستین امتیازش در گروه رساند و موریسیو پوچتینو و هافبک دو گله‌اش، جورجینیو واینالدوم حسرت این اتفاق را بخورند. پاریس با چهار امتیاز اختلاف نسبت به بروژ در رده دوم است و اگر به روند سه بازی بدون برد خود در خارج از خانه پایان دهد، صعودش قطعی می‌شود. پاریس دو ماه قبل با یک گل زیبا از مسی و یکی از ادریس گوایه سیتی را شکست داد اما تیم پپ در نیمه‌نهایی فصل قبل در اتحاد با 2 گل این تیم را شکست داد ضمن اینکه پاریسی‌ها در سه بازی آخرشان در اتحاد موفق به گلزنی نشده‌اند. در دیگر بازی گروه، بروژ میزبان لایپزیگ است در دیداری که احتمالاً برای کسب سهمیه لیگ اروپا است چون با حضور دو غول ثروتمند اروپا بعید است تیم دیگری از این گروه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان برود. در بازی آخر هم سیتی میهمان لایپزیگ و پاریس میزبان بروژ خواهد بود.
 
اخبار تیمی
منچسترسیتی همچنان کوین دبروین را در اختیار ندارد که به ویروس کرونا مبتلا شده، جک گریلیش که بازی با اورتون را از دست داد و با مصدومیتی جزیی درگیر است، فران تورس همچنان پای شکسته خود را درمان می‌کند و کول پالمر در غیاب او مقابل اورتون بازی کرد اما احتمالاً برای این بازی گابریل ژسوس به ترکیب اصلی برمی‌گردد. 
روبن دیاز و ریاض محرز هم آماده بازی در ترکیب اصلی مقابل پاریسی‌ها هستند و ایلکای گوندوغان از غیبت اجباری دبروین برای رهبری خط میانی سیتی استفاده می‌کند. بخش درمان پاری‌سن‌ژرمن در هفته‌های اخیر خیلی خلوت شده و شاید سرخیو راموس فرصت پیدا کند بعد از مدت‌ها انتظار نخستین بازی‌اش برای ارتش آبی را انجام دهد. 
مارکینیوش و پرسنل کیمپمبه گزینه‌های محتمل‌تری برای بازی در ترکیب دفاعی تیم هستند اما جان‌لوییجی دوناروما همچنان درگیر مشکلات گوارشی است و شرایط مبهمی دارد. 
یولین دراکسلر و رافینیا هم احتمالاً این بازی را از دست می‌دهند هر چند هیچ کدام شانسی برای بازی در ترکیب اصلی نداشتند چون مسی، امباپه و نیمار مثلث غیرقابل جایگزین خط حمله تیم هستند.
 
‌ترکیب احتمالی
منچسترسیتی: ادرسون؛ واکر، دیاز، لاپورت، کانسلو؛ سیلوا، رودری، گوندوغان؛ محرز، ژسوس، فودن
پاری‌سن‌ژرمن: ناباس؛ حکیمی، مارکینیوش، کیمپمبه، مندز؛ وراتی، گوایه، واینالدوم؛ مسی، امباپه، نیمار
 

 


Page Generated in 0.0054 sec