printlogo


کد خبر: 237864تاریخ: 1400/9/2 00:00
رم، مورینیو و قول جالب
تاریخی پر از وعده

یکشنبه شب سری A تحت ثأثیر تعویض طلایی مورینیو قرار گرفت؛ پسر جوانی که اولین گلزن متولد سال 2003 در این لیگ بود و جوان‌ترین زننده 2 گل در یک بازی در تاریخ باشگاه پایتخت نام گرفت. نکته جالب پس از 2 گل «فلیکس آفنا جیان» که برتری دیرهنگام 2 بر صفر رم در خانه جنوا را رقم زد، قول مورینیو، سرمربی مشهور جلوروسی در کنفرانس خبری بعد از بازی بود؛ «قول دادم در صورت گلزنی برایش کفش بخرم و فردا صبح قولم را عملی می‌کنم. این کتانی بسیار گران است و او بعد از گل به سمتم آمد و قولم را یادآور شد. اولین کارم در فردا صبح، خرید این کتانی است». دادن چنین وعده‌هایی از سوی مربیان مشهور چندان کم‌سابقه نیست و قبلاً نمونه‌های مشابهی را دیدیم.
 
پیتزاهای رانیری
کلودیو رانیری به حکم ایتالیایی بودن علاقه زیادی به پیتزا دارد و به همین دلیل معمولاً شادی‌هایش را از طریق میهمان کردن شاگردانش ابراز می‌کند. او در درخشان‌ترین برهه دوران مربیگری‌اش در لسترسیتی هر گاه تیم در یک بازی فصل 2016-2015 دروازه‌اش را بسته نگه می‌داشت، بازیکنانش را پیتزا میهمان می‌کرد و حتی یک بار از انگلیس به ایتالیا رفت تا به قولش مبنی بر صرف پیتزا کنار مادر پیرش عمل کند!
 
لباس لینه‌کر
همان لستر درخشان رانیری از ابتدای فصل 2016-2015 کاری کرد که لینه‌کر، ستاره سابق و مجری مشهور فعلی انگلیس قولی عجیب و غریب بدهد: «در اولین اجرای برنامه (MATCH OF THE DAY) پس از قهرمانی لسترسیتی در لیگ برتر با زیرشلواری ظاهر خواهم شد!»
 لسترسیتی 3 هفته قبل از پایان فصل، عجیب‌ترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر انگلیس را قطعی کرد و لینه‌کر مطابق وعده‌اش با لباس خانگی در برنامه ظاهر شد!
 
قولی که عملی نشد
ریکاردو، سنگربان پرتغال در یورو 2004 خیلی خوب بلد بود به دفعات زیاد هواداران فوتبال را شگفت‌زده کند. بر همین اساس تعجبی نداشت که پس از ایستادن در دروازه پرتغال در ضربات پنالتی یک‌چهارم‌ نهایی یورو 2004 مقابل انگلیس، کاری عجیب‌تر از مهار پنالتی واسل و بردن تیمش به نیمه‌نهایی تورنمنت خانگی انجام دهد. او پس از مهار این ضربه آن هم بدون دستکش، ضربه پنالتی هفتم پرتغال را درون دروازه جیمز قرار داد و باعث شد اوزبیوی فقید از شدت خوشحالی وسط زمین سجده شکر به جا بیاورد. پرتغال به برتری رسید و در نهایت تا فینال آن جام پیش رفت. ریکاردو وعده داده بود در صورت قهرمانی پرتغال در یورو با پای پیاده به زیارت فاطیمای مقدس می‌رود اما اشتباهش در صحنه منجر به گل یونان در فینال، مانع تحقق قولش شد!
 
موهای زرد یکدست!
عجیب‌ترین مورد این مدل قول دادن به جام‌جهانی 1998 برمی‌گردد؛ وقتی بازیکنان رومانی پس از بردن انگلیس در بازی دومشان در گروه هفتم و اطمینان از صعود، مطابق وعده قبلی مبنی بر رنگ موی هماهنگ در صورت صعود زودهنگام، با موهای یکدست زرد به مصاف تونس حذف شده رفتند. هر 11 بازیکن تیم رنگ موی یکسان داشتند و یک عکس تاریخی قبل از شروع بازی رقم زدند! رومانی یوردانسکو تیم خوبی بود که در دور بعد اسیر تیم خوب‌تری به نام کرواسی شد.
(این مطلب پیش‌تر در فوتبال ۳۶۰ منتشر شده)

Page Generated in 0.0070 sec