printlogo


کد خبر: 237838تاریخ: 1400/9/2 00:00
گزارش و خبر

آغاز رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی جهان
رئیس بدون ویزا و کار سخت عالمیان و هدایی
مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان از امروز به میزبانی هیوستون آمریکا آغاز می‌شود و با برگزاری مراسم قرعه‌کشی، ملی‌پوشان تنیس روی میز ایران حریفان خود را شناختند.
 ایران سه نماینده در بخش مردان دارد که نوشاد عالمیان به همراه امیرحسین هدایی در جدول انفرادی و نوشاد و نیما عالمیان در جدول دونفره به رقابت می‌پردازند.
 
برنامه نمایندگان ایران
دور نخست جدول انفرادی
نوشاد عالمیان (رنکینگ ۶۹ جهان) - لیائو چنگ از چین تایپه (رنکینگ ۱۱۸ جهان)
امیرحسین هدایی (رنکینگ ۱۶۴ جهان) - پاور پلانوتوف از بلاروس (رنکینگ ۱۲۹ جهان)
 جدول دونفره
 دور نخست: تیم نوشاد و نیما عالمیان استراحت دارد و دور بعد باید با برنده فرانسه و اتریش به رقابت بپردازد.
قرعه‌کشی این رقابت‌ها بخصوص در بخش انفرادی نشان می‌دهد که ملی‌پوشان ایران از همان اول هم کار دشواری در پیش دارند.
 رئیس بدون ویزا ماند
در حالی که تمام کاروان تنیس روی میز ایران برای حضور در مسابقات جهانی هیوستون آمریکا، به صورت یک جا برای دریافت ویزا اقدام کرده بودند اما سفارت این کشور در ارمنستان فعلاً ویزای رئیس فدراسیون کشورمان را صادر نکرده و مشخص نیست این اتفاق بیفتد یا خیر. مهرداد علیقارداشی طی چند روز گذشته یک بار دیگر راهی ارمنستان شد تا مشکلش حل شود اما فعلاً خبری از صدور ویزا نیست. این در حالی است که بازیکنان (نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی) و جمیل لطف‌الله نسبی سرمربی تیم ملی روز یکشنبه به آمریکا رسیدند و برای حضور در مسابقات آماده می‌شوند. مسابقات جهانی تنیس روی میز از امروز به مدت یک هفته در هیوستون برگزار می‌شود.
 
 
مهرعلیزاده: اصفهان شایسته میزبانی از جام جهانی زورخانه‌ای است
رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از برگزاری مسابقات جام جهانی به میزبانی اصفهان خبر داد. محسن مهرعلیزاده که برای بازدید از امکانات اصفهان راهی این شهر شده بود، در حاشیه دیدارش از موافقت با برگزاری این مسابقات در اصفهان خبر داد: «مسابقات جهانی هر دو سال یک بار بین چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا به شکل منظم و مشخصی برگزار می‌شود. قرار بود سال ۹۷ اصفهان میزبان رقابت‌های جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای باشد، زمانی که از اصفهان رفتم به این نتیجه رسیدم که اصفهان نمی‌تواند میزبانی خوبی داشته باشد و اعتبار اصفهان به خطر ‌افتاده و زیر سؤال می‌رود که در نتیجه بجنورد میزبان شد. امسال اصفهان شایستگی میزبانی جام جهانی را دارد.» مهرعلیزاده همچنین ادامه داد: «کشورهای بلاروس، کوبا، عراق، هندوستان، کنیا، آذربایجان، گواتمالا، کره جنوبی، بنگلادش، ایران و تیم منتخب اصفهان در این مسابقات حضور دارند، افتتاحیه این رویداد ۲۲ دی ماه و اختتامیه آن ۲۸ دی ماه است. دو هفته پیش دوره همسان‌سازی در تهران برگزار شد و مربیان کشورهای مختلف آمدند و با قوانین جدید آشنا شدند تا طبق آن رقابتی صحیح و سالم داشته باشند.»
مهرعلیزاده درباره رشته‌هایی که در این مسابقات برگزار می‌شود،گفت: «در ورزش‌های زورخانه‌ای دو بخش تیمی و انفرادی خواهیم داشت، بخش تیمی دارای امتیازات خاص خود است و بخش انفرادی آن مهارت‌های فردی که شامل رشته‌های سنگ، کباده میل بازی، چرخ چمنی و میل‌گیری سنگین است. کشتی پهلوانی نیز در پنج وزن ۵۰ تا ۶۰، ۶۰ تا ۷۰، ۷۰ تا ۸۰، ۸۰ تا ۹۰ و ۹۰ کیلوگرم به بالا برگزار می‌شود که هر تیم تشکیل شده از پنج ورزشکار زورخانه‌ای، سه کشتی‌گیر و یک سرپرست و ورزشکاران از ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارند.»

 


Page Generated in 0.0057 sec