printlogo


کد خبر: 237837تاریخ: 1400/9/2 00:00
تعویق دوباره انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری
تیره‌روزی‌ها پس از آیان!

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای چندمین بار مجبور است انتخابات خود را به تعویق بیندازد. در حالی‌ که تصور می‌شد بعد از رفتن تاماش آیان، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بتواند به روزهای درخشان خود برگردد اما بعد از دو سال که آیان از مسئولیت خود در ریاست فدراسیون جهانی کنار رفته هنوز تیره‌روزی‌های IWF تمامی ندارد. بعد از رفتن پیرمرد مجارستانی از ریاست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری قرار شد انتخابات برگزار شود تا جایگزین آیان معلوم شود اما هر بار به دلیلی این انتخابات به تعویق افتاده و در حالی ‌که اعلام شده آخر ماه این انتخابات برگزار می‌شود اما با توجه به اینکه اسامی کاندیداهای انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هنوز اعلام نشده است این احتمال وجود دارد که این انتخابات باز هم به تعویق بیفتد.
انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری قرار بود پس از مسابقات قهرمانی جهان در ۲۰ و ۲۱ دسامبر (۲۹ و ۳۰ آذر) برگزار شود اما اتفاق مهمی که رخ داده اینکه فدراسیون جهانی هنوز اسامی کاندیداها را اعلام نکرده است. فدراسیون جهانی در این مورد اظهارنظر و تأکید کرده که هنوز اسامی تأیید صلاحیت شده به این فدراسیون ارسال نشده است: «کنترل تأیید صلاحیت‌ها به یک نهاد دیگر واگذار شده است که هنوز فهرست افراد واجد شرایط را تحویل نداده است. فدراسیون جهانی مصمم است با استفاده از استانداردها، برگزاری یک انتخابات عادلانه را تضمین کند. لیست کاندیداها نیز در اسرع وقت منتشر خواهد شد.»
حالا گمانه‌زنی‌ها به این سمت رفته که با توجه به اینکه فدراسیون جهانی در مهلت مقرر نتوانسته اسامی کاندیداها را اعلام کند بنابراین چاره‌ای جز تعویق انتخابات ندارد. احتمالاً انتخابات به اواخر ماه ژانویه موکول شود و این یعنی بلاتکلیفی ادامه‌دار در فدراسیون وزنه‌برداری که مشخص نیست تا چه زمانی این وضعیت ادامه داشته باشد. البته گفته می‌شود یک سوم کاندیداها نیز رد صلاحیت شده‌اند که این موضوع مهمی است و نشان‌دهنده حذف برخی از افراد است که احتمالاً جایگاه خود را به ارتباط داشتن با آیان از دست می‌دهند. از طرفی کمیته بین‌المللی المپیک قرار است ۲۹ ژانویه تا اول فوریه ۲۰۲۲ (۹ تا ۱۲ بهمن) رشته‌های بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را نهایی کند از این رو وزنه‌برداری در شرایط سختی قرار دارد و باید بتواند اعتماد کمیته بین‌المللی المپیک را تا آن موقع جلب کند.
این بلاتکلیفی موضوع نادری است که در دنیای ورزش رخ می‌دهد. در بین تمامی رشته‌ها فقط اندکی بوکس اوضاع مشابهی با این روزهای وزنه‌برداری دارد که آن‌ هم به دلیل نقش فراوان مافیا در نتایج آن و تأثیرگذاری فراوان تصمیمات پشت پرده در نتایج باعث شده تا برای مدت زمان زیادی به حالت تعلیق درآمده و هنوز هم زیر نظر فدراسیون بین‌المللی کمیته ملی المپیک فعالیت می‌کند.

Page Generated in 0.0036 sec