printlogo


کد خبر: 237836تاریخ: 1400/9/2 00:00
پروسه انتخاب مربی برای تیم ملی تکواندو
بازی با نام قهرمانان

اولین اردوی تیم ملی بعد از بازی‌های المپیک توکیو از ششم آذر با برگزاری انتخابی تشکیل می‌شود. این تیم مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را در پیش دارد و فریبرز عسگری باید در این رویداد مهم به نتیجه خوبی برسد؛ کاری سخت و دشوار که خیلی هم نمی‌توان به آن خوشبین بود. چهار ماه از المپیک توکیو گذشته و دلیل ابقای فریبرز عسگری به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو این بود که زمان کمی تا جهانی مانده و انتخاب فرد جدید نمی‌تواند به تیم کمک کند. به این ترتیب عسگری ماند و بعد هم اصغر رحیمی مدیر تیم‌های ملی انتخاب شد و وعده داد که کادرفنی تیم ملی تقویت شود.
 در این بین اما هنوز تکلیف کادرفنی به طور کامل مشخص نیست و همچنان اصغر رحیمی به عنوان مدیر تیم‌های ملی وعده از ایجاد تغییرات احتمالی و حتی انتخاب کادر جدید داده است.
بعد از توکیو نشست‌های زیادی درباره تغییر در کادرفنی برگزار شد و در نهایت هم قرار شد که فریبرز عسگری به دلیل فاصله کمی که تا مسابقات قهرمانی جهان مانده، در سمت خود بماند. معنی این تصمیم بود که در ضعف کادرفنی به جمع‌‌بندی رسیدند اما چون زمان نبوده دست به تغییر نزدند ولی تا همین جا هم نزدیک به چهار ماه از المپیک گذشته و هنوز تکلیف کادرفنی مشخص نیست. عسگری مانده اما با چه کسی و به چه شکلی کار کند مشخص نیست.
حالا اگر قرار بود عسگری کنار برود و سرمربی جدید انتخاب شود تا الان توانسته بود به یک جمع‌بندی برسد و حداقل الان می‌دانست با چه کسانی قرار است کار را پیش ببرد؛ چیزی که الان عسگری نمی‌داند و هر روز با یک نام جدید روبه‌رو می‌شود. رحیمی در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرده: «صحبت‌هایی با محمد باقری معتمد داشته‌ایم و در حال مذاکره نهایی هستیم. با بدنساز و پزشک نیز صحبت‌هایی شده ولی هنوز هیچ چیز نهایی نشده است. اردوی‌های تیم ملی بعد از ششم آذرماه و برگزاری مسابقات ورود به اردو، آغاز می‌شود و پیش از این تاریخ کادر فنی تکمیل شده و به صورت رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.»
چند روز پیش هم یوسف کرمی در حاشیه انتخابات کمیسیون ورزشکاران مصاحبه کرده بود و از پیشنهادهای ارائه شده خبر داده بود و البته اعلام کرده بود که جوابی به این پیشنهادها نداده و باید با ساعی و رحیمی مشورت کند. در مصاحبه اخیر رحیمی، نام باقری معتمد به میان آمده و شاید این به معنی انتخاب باقری معتمد باشد یا شاید هم به معنی منتفی شدن حضور یوسف کرمی در کادرفنی تیم ملی باشد. شاید هم این کار به نوعی بازی با نام قهرمانان باشد اما هر چه هست همین شایدها نشان از بلاتکلیفی و سردر گمی در انتخاب مربیان تیم ملی دارد. ضمن اینکه به نظر جایگاه سرمربی تیم ملی دچار خدشه شده و بعید است از این به بعد با این داستان‌هایی که به راه افتاده تیغ عسگری مثل قبل برش داشته باشد. راه و روش انتخاب دستیار و مربی همیشه اینطور بوده که سرمربی نام مربیانی که برای کار کردن با آنها راحت است را اعلام می‌کرد اما حالا سرمربی منتظر مانده تا یک نفر به عنوان مربی انتخاب شود یا در واقع حاضر به همکاری با او شود!
این فضای خوبی برای تکواندو نیست و در واقع شیاپ چانگ با سردرگمی روبه‌رو شده و باید دید که آیا واقعا می‌توان به انتخاب مربی در این چند روز باقی‌مانده تا 6 آذر امید داشت یا نه؟!

Page Generated in 0.0057 sec