printlogo


کد خبر: 237834تاریخ: 1400/9/2 00:00
مصاحبه و خبر

تغییر تیم اعزامی به قهرمانی آسیا اجتناب‌ناپذیر بود
شهرام هروی: بیشتر از ملی‌پوشان ناراحتم
 سرمربی تیم ملی کاراته می‌گوید: «مسابقات قهرمانی آسیا آخرین فرصت برای هیچ ورزشکاری نیست.»
شهرام هروی درباره اعزام تیم اصلی به مسابقات قهرمانی آسیا توضیحانی می‌دهد: «متأسفانه کرونا اتفاق ناخواسته‌ای است که اکثر تیم‌ها با آن دست به گریبان هستند و اتفاقی رخ داد تا تیم ملی از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان باز بماند. ملی‌پوشان چند ماهی در اردوها شرکت کردند و مراحل انتخابی زیادی را پشت سر گذاشتند. هدفمان این بود تا از تمام پتانسیل و ظرفیت بازیکنان استفاده کنیم، یعنی دو تیم در بخش انفرادی به رقابت‌ها اعزام شود. حتی در سبک‌وزن بازیکنانی انتخاب شدند که برای نخستین‌ بار قرار بود پیراهن تیم‌ملی را در آوردگاه جهانی بپوشند.»
 سرمربی تیم ملی کاراته با اشاره به لغو رقابت‌های جهانی ادامه می‌دهد: «در نهایت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان لغو شد و تصمیم کادر فنی بر این است تا همان تیم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود چراکه ملی‌پوشان در همه سیستم‌های انتخابی مقام نخست را کسب کردند. مطمئناً از بازیکنانی که برای قهرمانی آسیا انتخاب‌ شده‌اند، ناراحت‌تر هستیم اما این اتفاق خارج از توان تصمیم کادر فنی بود که اتفاق افتاد. در شرایط بحرانی و حساسی هستیم و این بازیکنان همگی سرمایه کاراته ایران هستند.»
او با توجه به تکرار موفقیت تیم‌ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌گوید: «هدفمان این است که دو طلا، یک نقره و یک برنز مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا را در بازی‌های آسیایی سال آینده در چین ارتقا دهیم و از چهار فرصت مردان سه فرصت را به مدال طلا تبدیل کنیم.»
هروی ادامه می‌دهد: «طبق اعلام فدراسیون جهانی کاراته، برای رقابت‌های جهانی بازیکنان از طریق رنکینگ انتخاب می‌شوند به همین دلیل از این بازیکنان در کاراته وان‌ها استفاده خواهد شد که در نهایت فرصت حضور در بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا سال آینده را از دست ندهند.»
هروی در پایان می‌گوید: «مسابقات قهرمانی آسیا آخرین فرصت برای هیچ ورزشکاری نیست. بازهم فرصت باقی‌ مانده است همانطور که برای ملی‌پوشان اعزامی به قهرمانی جهان آخرین فرصت نبود. کاراته ورزش انفرادی است که اگر ورزشکار مورد حمایت قرار گیرد و آسیب‌دیدگی نداشته باشد می‌تواند در سنین بالا نیز به قهرمانی جهان برسد. اتفاقی که در مسابقات امارات در سبک‌وزن و سنگین‌وزن رخ داد و دو ورزشکار بالای 36 سال به مدال طلا رسیدند.»
 
 
۲۱ ملی‌پوش در ۵ رشته تست دوپینگ خون دادند
ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، از ۲۱ ملی‌پوش زن و مرد در پنج رشته ورزشی تست خون گرفت.
 ‌در راستای اجرای برنامه سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا)، افسران کنترل دوپینگ ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، صبح دیروز با حضور در محل اردوی تیم‌های ملی دختران و پسران قایقرانی در ورزشگاه آزادی از هفت ملی‌پوش زن و هفت ملی‌پوش مرد تست خون گرفتند.
همچنین یک ملی‌پوش زن و یک ملی‌پوش مرد از رشته دوومیدانی، یک ملی‌پوش شنا، دو ملی‌پوش بوکس و دو ملی‌پوش زن و مرد رشته دوچرخه‌سواری دیروز در محل فدراسیون پزشکی ورزشی حاضر شده و تست خون دادند. از چندی پیش برای اولین بار در ورزش ایران، انجام تست خون به منظور مقابله با دوپینگ مدنظر قرار گرفت تا از آن به بعد علاوه بر انجام نمونه‌گیری ادرار، توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تست خون هم از ورزشکاران گرفته شود.
 
 
آشتی کویت و شورای المپیک آسیا
مجمع عمومی شورای المپیک آسیا دو مصوبه مهم داشت و دو کشور عربی موفق به گرفتن میزبانی شدند.
در مجمع عمومی شورای المپیک آسیا که در دبی برگزار شد، کویت به عنوان میزبان نشست شورای المپیک آسیا در سال ۲۰۳۲ انتخاب شد که به نظر می‌رسد اعطای این میزبانی زمینه آشتی کویت و شورای المپیک آسیا را فراهم کرده است.
مناقشه بین کویت و شورای المپیک آسیا در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و کویت به دلیل دخالت دولت در ورزش حتی تعلیق هم شد. اکنون به نظر می‌رسد با اعطای این میزبانی اختلافات دو طرف رفع شده است.
از دیگر اتفاق‌های مهم واگذاری میزبانی بازی‌های داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی در سال ۲۰۲۵ به عربستان سعودی بود. این کشور همچنین میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۳۴ نیز هست.

Page Generated in 0.0056 sec