printlogo


کد خبر: 237828تاریخ: 1400/9/2 00:00
بازگشایی دوباره پرونده جادوگری در لیگ یک
این تصویر نشان می‌دهد ادعای مس شهربابکی‌ها مبنی بر استقرار کورنومتر مربی گلرها در دروازه برای آن صحنه صحت دارد.

این اولین‌بار نبود که اخباری مبنی بر استفاده برخی تیم‌ها و مربیان از رمالی و جادوگری برای کسب نتیجه را در فضای رسانه‌ای شاهد بودیم. پیش از این هم وقتی با چنین مواردی روبه‌رو می‌شدیم امیدوار بودیم حداقل برای آخرین مرتبه باشد که آرزوی بیهوده‌ای بود. الان هم نمی‌دانیم در آینده باز هم این قبیل مربیان سراغ رمل و اسطرلاب می‌روند یا نه.
در تازه‌ترین مورد که به بازی مس شهربابک با سایپا مربوط می‌شود مسئولان باشگاه تهرانی بعد از باخت مدعی شدند میزبان‌شان قبل از بازی از ابزاری برای طلسم و جادو استفاده کرده است. البته عکس‌هایی که بعداً منتشر شد چیز دیگری را نشان می‌داد اما آنچه به نظر قطعی می‌رسد اینکه متأسفانه هستند افرادی چسبیده به فوتبال که بیشتر انرژی‌شان را صرف این موضوع می‌کنند؛ اتفاقی که اگر قرار بود جواب دهد باید تیم‌شان هر سال قهرمان لیگ، قهرمان لیگ قهرمانان و حتی قهرمان باشگاه‌های جهان می‌شد.
گواه این ادعا اظهارنظر برخی بازیکنان و مربیان درباره تأیید این موضوع است. محمد نصرتی بازیکن سابق تیم ملی در این باره می‌گوید: «من به‌شخصه چیزی در این مورد ندیده‌ام اما زمانی که در پاس بازی می‌کردم متوجه شدم دو، سه مربی در آن مقطع به‌دنبال رمال و دعانویس بودند. اینکه بعد از آن چه اتفاقی افتاد را نمی‌دانم اما متوجه شدم برخی پیگیر این مسائل هستند. من در آن برهه چیزی را به‌وضوح ندیدم اما یک‌بار، روز قبل از بازی مصطفی آجورلو در جلسه با اعضای تیم حاضر شد. او ناراحت بود و با لحن تندی با ما صحبت می‌کرد. با خودش قرآن آورده بود و به ما گفت رمال و رمالی چیست؟ ما باید به خدا اعتقاد داشته باشیم. من هم از برخی پیشکسوتان شنیده‌ام که چه کارهایی برای طلسم یا باطل کردن آن انجام می‌دهند اما خودم به‌شخصه چیزی ندیده‌ام. در یک برهه شنیدم فردی در شمال که نسبت فامیلی با برخی فوتبالیست‌ها دارد، به این کار مشغول است. یا چون خودم اهل کرج هستم، شنیده‌ام فردی در منطقه کلاک است که علاوه بر فوتبالیست‌ها، ورزشکاران رشته‌های دیگر هم به او مراجعه می‌کنند.» فرشاد پیوس سرمربی شهرداری آستارا انتظار دارد برخورد بسیار قاطعی با این مسائل شود. فرشاد پیوس می‌گوید: «جواب دادن به این سؤال بسیار سخت است زیرا باید با مدرک و سند باشد اما در سال‌های گذشته حرف و حدیث‌ها زیاد بوده است. زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم از این اتفاقات خبری نبود اما اخیراً در زمان مربیگری چیزهایی شنیده‌ایم اما نمی‌توانم صددرصد بگویم که وجود دارد زیرا باید بعد از آن اسناد و مدارک نشان بدهم. به نظر من این کارها اصلاً درست نیست و هر تیمی که بهتر تمرین کند و هدف‌گذاری داشته باشد می‌تواند موفق باشد. این اتفاقات واقعاً جای تأسف دارد چون اسناد و مدارکی در این مورد موجود نیست، نمی‌توان به‌طور قطع صحبت یا این موضوع را اثبات کرد. به همین خاطر باید یک گروه بازرسی دقیق و جدی به این کار بپردازد. یک گروه قوی می‌خواهد که به‌صورت نامحسوس این مسائل را پیگیری و افراد فعال در این زمینه را دستگیر کنند. شاید بهتر باشد از جیمز باند و مأمور 007 استفاده کنند.»
حالا خبر می‌رسد که کمیته اخلاق به‌صورت کاملاً نامحسوس این مسائل را رصد می‌کند تا شاید یک‌بار برای همیشه پرونده جادوگری در بازی‌های لیگ یک و لیگ برتر بسته شود. اعضای کمیته اخلاق فعلاً در حال جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه هستند چراکه ابعاد این پرونده گسترده است و تنها یک باشگاه در لیگ برتر و لیگ یک نیست که درگیر این موضوع است اما این تصاویر و اخبار در حالی در فضای مجازی و رسمی پخش می‌شود که تا کنون در مورد هیچ تیم موفقی شایعه نشده که دلیل نتیجه‌گیری‌اش ارتباط با رمال و جادوگر بوده است. 

Page Generated in 0.0059 sec