printlogo


کد خبر: 237821تاریخ: 1400/9/2 00:00
هیأت رئیسه هنوز جلسه‌ای درباره اسکوچیچ نداشته است
ماجدی: مهدوی‌کیا در پروژه استعدادیابی فقط نقش مشورتی داشت

 تیم فوتبال زیر 15 سال ایران امروز آخرین بازی خود را در تورنمنت کافا مقابل قرقیزستان برگزار می‌کند تا تکلیف قهرمانی این دوره از مسابقات مشخص
 شود.
 ایران که در بازی اول با نتیجه 3 بر 2 ازبکستان را شکست داده بود، روز گذشته (دوشنبه) با بازی بسیار نزدیک مقابل تاجیکستان متوقف شد تا قهرمانی‌اش وابسته به پیروزی برابر قرقیزستان و باخت تاجیکستان در روز آخر باشد.
همزمان با حضور تیم فوتبال زیر 15 ساله‌ها در این رقابت‌ها البته پروژه استعدادیابی بزرگ زیر 14 سال ایران هم در آخرین مراحل خود قرار دارد. میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان درباره این پروژه می‌گوید: «کل استعدادهایی که در این پروسه از طرف استعدادیاب‌های ما مورد بررسی قرار گرفتند، 11523 نفر بود که بعد از بررسی‌های استانی 510 نفر و در بررسی‌های منطقه‌ای 149 نفر از این تعداد انتخاب شده‌اند که قرار است در مدت زمان 20 تا 30 آذرماه از بین این تعداد 70 تا 80 نفر نهایی انتخاب شوند. این 70، 80 نفر استعدادهای برتر کل ایران هستند که وقتی سرمربی تیم ملی نوجوانان انتخاب شد، می‌تواند بازیکنان مورد نظر خود را از بین این افراد انتخاب کند.»
پیش از این گفته می‌شد که پروژه استعدادیابی و نظارت بر تیم‌های پایه قرار است زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا قرار بگیرد. میرشاد ماجدی اما اجرای پروژه استعدادیابی را به طور کلی زیر نظر کمیته جوانان می‌داند و در این رابطه به خبرنگار ایران‌ورزشی توضیح می‌دهد: «آقای مهدوی‌کیا، نظرات مشورتی خود را به ما می‌دادند اما پروژه را خود کمیته جوانان پیش برد. ما همه به صورت تنگاتنگ کار می‌کنیم و از مشورت یکدیگر استفاده می‌کنیم. نه تنها آقای مهدوی‌کیا، از هر مشورتی استقبال می‌کنیم. آقای مهدوی‌کیا مشاور آقای عزیزی‌خادم در تیم ملی هستند و به ما هم مشاوره می‌دهند و ما از تجربه ایشان استفاده می‌کنیم.»
با توجه به اینکه گفته می‌شود که قرار است فدراسیون فوتبال، گزینه‌ای در سطح مهدی مهدوی‌کیا را برای تیم‌های نوجوانان و جوانان انتخاب کند، آیا از حالا شخص خاصی مدنظر قرار گرفته است؟ ماجدی در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «شهریور ماه و مهرماه سال آینده ما مسابقات زیر 17 سال و زیر 20 سال را داریم و تلاش‌مان بر این است که تا اواسط ماه آینده از سرمربی‌های این دو تیم رونمایی کنیم. 
شخص بنده تمایل دارم از چهره‌های تازه استفاده کنیم که قطعاً در سطح آقای مهدوی‌کیا باشند. بدون شک ما مربیانی را برای این دو تیم انتخاب خواهیم کرد که وجهه بین‌المللی داشته باشند.»
آیا ممکن است اتفاقاتی که در انتخاب آقای مهدوی‌کیا رخ داد، بار دیگر تکرار شود و میرشاد ماجدی در جلسات تصمیم‌گیری درباره انتخاب سرمربی حضور نداشته باشد؟ ماجدی می‌گوید: «ببینید در آن زمان هم مشکلی وجود نداشت و مسائل با هم کمی قاطی شده بود اما هم به لحاظ مدیریتی و هم به لحاظ فنی، اتفاق خوبی بود که نتیجه این انتخاب را در تاجیکستان دیدیم. این بار هم قطعاً انتخاب‌ها به صورت مشورتی انجام خواهد شد.
 تیم امید به مرحله نهایی زیر 23 سال آسیا راه پیدا کرد که گرچه قهرمانی این مسابقات هم ارتباطی با صعود ما به المپیک ندارد اما مهدی مهدوی‌کیا بازیکنانش را به گونه‌ای انتخاب کرده است که نه تنها در مقدماتی المپیک که در مرحله نهایی که سال 2024 برگزار می‌شود هم بتواند از آنها استفاده کند و حضور این تیم در این رقابت‌ها با همان بازیکنان به هماهنگی بیشتر و ارتقای سطح فنی تیم کمک می‌کند.»
او به‌عنوان یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نظر خود را درباره تیم ملی و اینکه آیا احتمال تغییر سرمربی تیم ملی بعد از قطعی شدن صعود وجود دارد؟ می‌گوید: «هیأت رئیسه بعد از بازی‌های تیم ملی جلسه‌ای نداشته و ما هم صحبتی در این رابطه نکرده‌ایم.»
ماجدی که به تازگی به‌عنوان عضو کمیته‌ فدراسیون‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده است، درباره وضعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید: «این انتخاب به تازگی انجام شده اما درباره اساسنامه آقای براتی پیگیر کارها هستند و به مراحل خوبی هم رسیده‌اند. ما تا پایان سال زمان داریم و امیدواریم این مسأله هر چه سریع‌تر انجام شود.»

Page Generated in 0.0067 sec