printlogo


کد خبر: 237820تاریخ: 1400/9/2 00:00
استقلال و پرسپولیس را هنوز آسیایی ندانید
AFC ، سرخابی‌ها را ستاره‌دار کرد
اولیایی: دو باشگاه نقص مدارک خود را برطرف نکرده‌اند

گزارش
بهناز میرمطهریان  @mirmotaharian
 
خبرها و احتمال‌هایی که در روزهای اخیر درباره سیدبندی احتمالی تیم‌های آسیایی شنیده می‌شود، این تصور را به وجود آورده است که مجوز حرفه‌ای همه باشگاه‌های ایران تأیید شده است و مشکلی بابت حضور استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی وجود ندارد.
در واقع اما این سایت آماری footyrankings، بود که بر اساس احتمال‌ها نوشت استقلال در مرحله پلی آف با بنی یاس امارات دیدار می‌کند و سپاهان هم حریف الشارجه امارات خواهد بود.
در این سایت آمده: پرسپولیس که قهرمان لیگ ایران شده است، به احتمال زیاد در سید نخست قرعه‌کشی در کنار تیم‌های السد (قهرمان قطر)، الهلال (قهرمان عربستان)، الجزیره (قهرمان امارات) و الدحیل قرار می‌گیرد و در مرحله گروهی با این تیم‌ها همگروه نخواهد شد.
فولاد هم احتمالاً در سید دوم در کنار الفیصلی عربستان، شباب الاهلی امارات، الریان قطر و الشباب عربستان قرار می‌گیرد.
نکته قابل توجه اما اینجاست که در فهرست منتشر شده از باشگاه‌هایی که مجوز سال 2022 را جهت حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دریافت کرده‌اند، شبهه‌هایی درباره تأیید نهایی مجوز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد.
در این فهرست که مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها به دو دسته (مجوز حرفه‌ای با تأیید رسمی) Club Licensed with Sanction و Club  Licensed (مجوز حرفه‌ای) تقسیم شده است که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از سایر باشگاه‌های ایران یعنی سپاهان، فولاد و گل‌گهر سیرجان جدا شده‌اند و در بخش Club Licensed with Sanction قرار گرفته‌اند. ستاره‌ای که در کنار نام این دو باشگاه درج شده است اما به نگرانی مهم‌تری درباره این تأیید مجوز حرفه‌ای دو باشگاه از سوی AFC تبدیل شده است و آن هم این است که در کنار نام استقلال و پرسپولیس و گل‌گهر ستاره‌هایی قرار گرفته که در پایین جداول معنی ستاره توضیح داده شده است.
هر ستاره به معنی این است که مجوز حرفه‌ای این باشگاه در کنترل ورودی License under review by the AFC Entry Control Body) AFC )مورد بازبینی قرار گرفته است.
ستاره‌دار بودن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و ماندن این باشگاه‌ها در بخش کنترل ورودی کنفدراسیون فوتبال آسیا اما به چه معناست؟
کاظم اولیایی، عضو استیناف صدور مجوز حرفه‌ای درباره این موضوع به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «این ستاره‌دار بودن سرخابی‌ها، همان مجوز مشروطی است که گفته بودیم برای این باشگاه‌ها صادر کرد‌ه‌ایم. همان فرصت سه ماهه‌ای که برای تکمیل مدارک به آنها داده‌ایم. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هنوز مدارک خود را تکمیل نکرده‌اند و باید بدانند که هنوز مجوز حرفه‌ای‌شان تأیید نشده است. 
متأسفانه این باشگاه‌ها کار را تمام شده می‌دانند. باشگاه پرسپولیس که ترازنامه‌های مالی‌اش را بدون امضای سرپرست باشگاه بارگذاری کرده و سرپرست باشگاه به خودش تبریک می‌گوید، باید هر چه زودتر این مدارک را تکمیل کند چون اگر در مدت مقرر این اتفاق نیفتد، مجوز این باشگاه‌ها تأیید نمی‌شود.»
آیا تا کنون پرسپولیس و استقلال، اقدامی برای رفع نواقص انجام داده‌اند؟ اولیایی می‌گوید: «باید مجمع این دو باشگاه تشکیل شوند و در این رابطه اقدام شود ولی تا کنون این اتفاق نیفتاده است.»
این موارد در حال حاضر بیان می‌شود اما این نگرانی وجود دارد که بی‌توجهی مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به اینجا برسد که در نهایت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها صادر نشود، از لیگ قهرمانان حذف شوند و بخواهند کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را مقصر بدانند.

Page Generated in 0.0051 sec