printlogo


کد خبر: 237818تاریخ: 1400/9/2 00:00
خبر

 دعوا در بازی لیکرز و دیترویت پیستونز
لبران جیمز اخراج شد
 یک بار دیگر لبران جیمز در کانون اخبار NBA‌ قرار گرفت اما این بار نه به خاطر درخشش‌اش در یک بازی و تبدیل شدن به امتیاز‌آورترین بازیکن لس‌آنجلس لیکرز بلکه به خاطر جنجال‌آفرینی در روزی که تیمش دیترویت پیستونز را با نتیجه 121 به 116 شکست داد. جیمز در این بازی که تیمش اختلاف 17 امتیازی با میزبانش را جبران کرد، به خاطر ارتکاب خطای نوع 2 و ضربه زدن به صورت بازیکن حریف، ایسیاه استوارت، از زمین بازی اخراج شد.
این اتفاق سه دقیقه پس از آغاز کوارتر سوم رخ داد زمانی که به نظر رسید جیمز هنگام انجام یک پرتاب آزاد، عامدانه با آرنجش به صورت استوارت ضربه زد و بازیکن دیترویت پیستونز را به زانو درآورد. شدت ضربه به حدی بود که صورت استوارت دچار خونریزی شد و با وجود اینکه به نظر می‌رسید جیمز عذرخواهی کرده، استوارت تلاش کرد به سمت جیمز برود و هم‌تیمی‌ها و مربیانش سعی کردند او را آرام نگه دارند. در این لحظه بود که نزاع از حالت تن به تن خارج و به یک جنگ تیمی تبدیل شد که در‌ آن نیمکت‌نشینان دو تیم به زمین ریختند و جنجال بزرگی در گرفت.
رفتاری که از جیمز سر زد کاملاً غیرمنتظره بود و استوارت چنان عصبانی بود که دایم دنبال جیمز می‌رفت و داوران و نگهبانان زمین، جیمز را تا رختکن تیمش مشایعت کردند تا از بروز کتک‌کاری در زمین و سپس تونل رختکن میان جیمز و استوارت جلوگیری کنند.
زمانی که آتش درگیری بازیکنان فرو نشست، تیم داوری این اجازه را پیدا کرد که صحنه خطا را بازبینی کند و به این نتیجه رسید که حرکت لبران عمدی بوده است. به این ترتیب جیمز اخراج شد و برای استوارت هم به خاطر رفتارش دو خطای فنی در نظر گرفته و او نیز اخراج شد.
آنتونی دیویس هم‌تیمی لبران در دفاع از او گفت: «همه می‌دانند. لبران آدم کثیفی نیست. او به محض ضربه زدن به استوارت برگشت و از استوارت عذرخواهی کرد و گفت که تقصیر او بوده است. من نمی‌دانم که استوارت قصد داشت چه کاری کند. من هرگز بازیکنی مانند او را ندیده‌ام.»
در 18 سالی که لبران جیمز در NBA بازی کرده فقط یک بار اخراج شده بود که به دلیل اعتراض به داور وسط در سال 2017 بود. در آن زمان او بازیکن کلیولند کاوالیرز بود.
طبق ادعای دواین کیسی سرمربی تیم دیترویت پیستونز ضربه آرنج جیمز به استوارت سبب شد که صورت او در ناحیه چشم شکافته شود و بستن این زخم نیاز به 9 بخیه داشته است.
نکته جالب این است که این دو تیم هفته دیگر دوباره باید با یکدیگر روبه‌رو شوند.
 
 
فینال تور جهانی ATP
زورف با غلبه بر مدودف قهرمان شد
 الکساندر زورف، تنیسور 24 ساله آلمانی با غلبه بر دانیل مدودف از روسیه پس از 2 سال توانست دومین قهرمانی‌اش در رقابت‌های تور جهانی ATP‌ را کسب کند.
زورف که مرد شماره 3 تنیس مردان جهان محسوب می‌شود، در حالی حریف روس خود را در فینال شکست داد که در مرحله گروهی همین رقابت‌ها به او باخته بود. این بار او در دو ست متوالی با نتایج مشابه 6-4 مدودف را شکست داد. زورف که سال 2018 نیز قهرمان رقابت‌های تور جهانی شده، پس از کسب ششمین جامش در این فصل -از جمله قهرمانی المپیک توکیو- گفت: «سعی کردم یکی از بهترین بازی‌هایم را ارائه کنم. برای به پایان رساندن یک فصل تنیس هیچ راهی بهتر از قهرمانی در این رقابت‌ها نیست. من مجبور بودم بهترین بازی‌هایم را ارائه دهم و به همین دلیل هم بسیار هیجان زده‌ام و خوشحال.» زورف در مسیر کسب قهرمانی، در نیمه نهایی نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان را شکست داد و به این ترتیب به تنها چهارمین بازیکن تاریخ - اولین نفر از زمان آندره آغاسی در سال 1990 - تبدیل شد که در نیمه نهایی و فینال تور جهانی ATP نفرات اول و دوم رده‌بندی جهان را شکست می‌‌دهد. تنیسور آلمانی که آخرین بردش برابر مدودف، رقابت‌های فینال تور ATP‌ در سال 2019 لندن بود، بعد از آن بازی 5 بار به حریف روس خود باخت. او هنگام دریافت جام قهرمانی‌اش به مدودف گفت: «تو 5 بار متوالی مرا شکست دادی. متشکرم که گذاشتی یک بار ببرم».
فینال تور جهانی ATP بعد از گرنداسلم‌ها مهم‌ترین تورنمنت تنیس مردان محسوب می‌شود که هر ساله در پایان فصل با شرکت 8 تنیسور برتر دنیا برگزار می‌شود.
 

Page Generated in 0.0060 sec