printlogo


کد خبر: 237816تاریخ: 1400/9/2 00:00
وسوسه لیگ برتر و زندگی در انگلیس، مربی آرژانتینی را برمی‌گرداند؟
پوچتینو، دوای درد منچستر
روزنامه دیلی میل ادعا کرده، الکس فرگوسن دوست دارد پوچتینو مربی منچستر شود ولی روزنامه سان خبر داده، مدیران منچستر با برندان راجرز تماس گرفته‌اند و حاضرند 8 میلیون پوند به لستر بدهند تا اجازه جدایی راجرز را صادر کند. البته راجرز قبلا مربی لیورپول بوده و انتخاب او بین هواداران منچستر بازتاب خوبی نخواهد داشت

 
 موریسیو پوچتینو در فهرست نهایی نامزدهای مربیگری منچستریونایتد بود وقتی لویی فان‌خال را اخراج کردند و بیشتر مورد توجه قرار گرفت هنگامی که به دنبال جانشین برای ژوزه مورینیو می‌گشتند. برای همین کاملاً عاقلانه است اگر به عنوان مربی بعدی یونایتد بعد از اخراج اوله گونار سولشر به دنبالش باشند. پوچتینو به اعتبار و نام مورینیو و دو سال و نیم بعد به شور و احساس سولشر باخت اما حالا بیش از هر زمان دیگری برای کار در اولدترافورد آماده است اگر بتوانند او را از چنگ پاری‌سن‌ژرمن دربیاورند و چه کار سختی است، یک تیم گرانقیمت و بی‌خاصیت که برای ساختن آینده چشم به افتخارات گذشته دارد.
پوچتینو از بازیکنانش پرتوقع است و حلقه محدودی از آدم‌های مورد اعتماد دارد. به عنوان شاگرد مارچلو بیلسا از بازیکنانش انتظار دارد سخت تمرین کنند، زیاد بدوند و پرتلاش بازی کنند. جلسات پیش‌فصل او واقعاً سخت است.
به جو میان گروه توجه زیادی دارد و هر کس با او نباشد علیه او است. در سال 2014 که از ساوتهمپتون به تاتنهام آمد، خیلی سریع کسانی را که همراهش نبودند به تیم‌های دیگر فرستاد. در عوض تمام انرژی‌اش را برای کسانی گذاشت که با ایده‌هایش همراه بودند و بازیکنان جوانی مثل هری کین را پیشرفت داد. تیم بسیار هماهنگ شد و هواداران از اینکه تیم با ارائه یک فوتبال هیجان‌انگیز برای قهرمانی می‌جنگید و در نیمه‌نهایی و فینال‌ها حضور می‌یافت، سرخوش بودند.
اینکه جام نگرفته بود باعث شد مربیگری یونایتد در سال 2016 به مورینیو برسد اما ناکامی مورینیو بعد از او در اسپرز شاید به نفعش شود. پوچتینو قهرمان جام حذفی فرانسه شده و در حالی که فصل قبل پشت سر لیل دوم شد، پاری‌سن‌ژرمن را در پایان هفته چهاردهم لیگ فرانسه با 11 امتیاز اختلاف در صدر قرار داده. بله تیمی که لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار را دارد باید هم همینطور باشد اما این خود پاسخ به سؤال دیگری است که از او به عنوان مربی احتمالی منچستریونایتد مطرح می‌شود. منتقدانش می‌گویند نمی‌تواند شخصیت‌های بزرگ را مدیریت کند اما در 11 ماه گذشته با برخی از بزرگترین نام‌های دنیای فوتبال کار کرده. بخصوص نیمار به رفتار پوچتینو پاسخ مثبت داده اما پاری‌سن‌ژرمن باشگاه پیچیده‌ای است و با وجود ثروت هنگفت و استعدادهای بسیار همیشه انگیزه بازگشت به لیگ برتر وجود دارد. آنجا کیفیت بالایی است، می‌تواند با پپ گواردیولا، یورگن کلوپ، توماس توخل و آنتونیو کونته مبارزه کند و احتمال دارد به این افتخار برسد که یونایتد –یکی از تیم‌هایی که آرزوی مربیگری‌اش را داشته-را احیا کند.
یک عامل دیگر خانواده این مربی 49 ساله است. او سال 2021 را در هتلی در پاریس گذرانده به همراه پسرش سباستیانو که مربی بدنسازی در پاری‌سن‌ژرمن است در حالی که همسرش، کارینا و پسر دیگرش مائوریتزیو که برای تیم زیر 23 سال واتفورد بازی می‌کند، در شمال لندن سکونت دارند.
شایعات زیادی شکل گرفت که به تاتنهام برگردد بعد از آنکه مورینیو از این تیم اخراج شد و این پاری‌سن‌ژرمن را به فکر انداخت بند تمدید قرارداد او برای یک سال دیگر را فعال کند. پوچتینو اما روز یکشنبه در حالی که تیمش چهارشنبه بازی سختی در زمین منچسترسیتی دارد، گفت: «ما قرارداد را تمدید نکردیم، باشگاه از این بند استفاده کرد تا گزینه تمدید را در اختیار داشته باشد.» 
 

Page Generated in 0.0061 sec