printlogo


کد خبر: 237815تاریخ: 1400/9/2 00:00
چلسی- یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا، ساعت 23:30
هجوم به صدر جدول

دو تیم بالای جدول گروه H در لندن به مصاف هم می‌روند. چلسی برابر یوونتوس صدرنشین بازی می‌کند و هر دو تیم به دنبال آن هستند که به عنوان تیم اول گروه صعود کنند.
در بازی قبلی دو تیم، یوونتوس پیروز شد. آنها هر چهار بازی خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند و صعودشان قطعی است. چلسی هم فقط یک امتیاز برای قطعی کردن صعودش می‌خواهد.
چلسی به دنبال آن است که در این فصل از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. آنها مقابل یووه باختند اما تمامی دیدارهای دیگرشان را برده‌اند. این تیم در این فصل لیگ برتر 30 گل زده و گل‌هایش را 15 بازیکن متفاوت زده‌اند.
تیم توماس توخل در هشت بازی اخیرش هم شش بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است و توخل امیدوار است که در این مسابقه هم همین اتفاق بیفتد. چلسی در فصل 22-2021 در هیچ دیداری بیش از یک گل دریافت نکرده است.
انسجام بالای چلسی و بازیکنان پرشمارشان در مناطق مختلف زمین، نشان می‌دهد که هیچ تیمی نمی‌خواهد در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف آنها برود. مربی چلسی هم می‌خواهد که تیمش در همین دیدار سرنوشت صعودش را مشخص کند، چرا که آنها دیدارهای زیادی تا کریسمس پیش رو دارند و برنامه‌شان فشرده است.
یوونتوس برخلاف اوضاعش در سری آ، در لیگ قهرمانان عالی ظاهر شده و حداکثر امتیازات را گرفته است. آنها سه بازی اول خود را بدون گل خورده بردند و مقابل زنیت سرانجام گل دریافت کردند، هرچند که آن بازی را هم با پیروزی چهار بر دو پشت سر گذاشتند. اگر یوونتوس در این بازی شکست نخورد، صدرنشینی خود را قطعی خواهد کرد.
تیم مکس آلگری در سری آ مقابل تیم‌های میانه جدولی مانند ساسولو و ورونا شکست خورده است اما آنها در هفته‌های اخیر بهتر شده‌اند و به رده هفتم جدول رسیده‌اند. این تیم در لیگ سه بازی بود که نبرده بود اما توانست در ابتدای نوامبر، فیورنتینا 10 نفره را شکست دهد. این 200امین پیروزی آلگری به عنوان مربی یوونتوس بود. آنها سپس در رم لاتزیو را با نتیجه دو بر صفر بردند. لئوناردو بونوچی، کاپیتان تیم، در هر نیمه یک پنالتی را گل کرد.
یوونتوس در 15 دیدار اخیر خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، 14 برد کسب کرده است. آنها در سال 2010 در لیگ اروپا در خانه فولام، همشهری چلسی با نتیجه چهار بر یک باختند، ولی پس از آن، در پنج بازی در خانه رقبای انگلیسی، شکستی را متحمل نشده‌اند.
 
اخبار تیمی
در تیم توماس توخل، روملو لوکاکو و تیمو ورنر که در لیگ قهرمانان مصدوم شده بودند، در روزهای اخیر به تمرینات بازگشته‌اند. ورنر در بازی در خانه لستر سیتی در لیست تیم حضور داشت اما به میدان نرفت. او حالا شاید در ترکیب ثابت بازی کند اما بعید است لوکاکو در ترکیب باشد، چرا که چلسی قصد ندارد ریسک کند.
ماتئو کواچیچ که چندین قهرمانی در لیگ قهرمانان دارد، از ماه گذشته که دچار مصدومیت همسترینگ در تمرینات شد، غایب بوده است. مارکوس آلونسو، بازیکن کناری تیم هم در این هفته از مصدومیت مچ پا رهایی یافته است. او در این بازی با بن چیلول بر سر حضور در ترکیب ثابت رقابت خواهد کرد.
میسون ماونت پس از عمل جراحی دندان، دیدارهای اخیر تیم ملی انگلیس را از دست داد اما در لیگ برتر در ترکیب ثابت به میدان رفته و حالا احتمالاً پشت سر کای هاورتز یا ورنر بازی خواهد کرد.
آلگری هم امیدوار است که پائولو دیبالا در لیست تیم قرار بگیرد. این مهاجم شاید دقایقی بازی کند. اوضاع او پیش از بازی به صورت مرتب بررسی خواهد شد اما آرون رمزی، هافبک ولزی تیم دوباره مصدوم شده و جورجیو کیه‌لینی، کاپیتان اصلی یووه هم به دلیل مشکل تاندون آشیل، شاید باز هم غایب باشد.
آلگری همچنین نگران اوضاع فدریکو برناردسکی است. او در اردوی تیم ملی ایتالیا مصدوم شده اما مویزه کین آماده است و در صورت نبود دیبالا، می‌تواند در خط حمله بازی کند. البته فدریکو کیه‌زا، زننده گل برتری یوونتوس مقابل چلسی در بازی رفت، شانس بیشتری دارد که در کنار آلوارو موراتا در خط حمله قرار بگیرد.
 
ترکیب احتمالی
چلسی: مندی؛ رودیگر، کریستنسن، سیلوا؛ جیمز، جورجینیو، کانته، آلونسو؛ هادسون-اودوی، ماونت؛ هاورتز.
یوونتوس: شزنی؛ دانیلو، بونوچی، دی‌لیخت، ساندرو؛ کوادرادو، مک‌کنی، لوکاتلی، رابیو؛ موراتا، کیه‌زا.
 

Page Generated in 0.0056 sec