printlogo


کد خبر: 237813تاریخ: 1400/9/2 00:00
بارسلونا – بنفیکا، ساعت 23:30
سه امتیاز حیاتی برای ژاوی

 بارسلونا که به دنبال حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان است، با بنفیکا دیدار خواهد کرد. آنها امیدوارند که مقابل تیم ژرژ ژسوس، دوباره دچار شوک نشوند. بارسا در بازی رفت دو تیم با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.
بایرن مونیخ صعودش را به دور بعد قطعی کرده است و بارسلونا هم کم‌کم به روند خوب برگشته. آنها می‌توانند با پیروزی در این مسابقه، صعود خود به دور بعد را تضمین کنند.
طرفداران بارسا به خاطر دارند که در دوران رونالد کومان، این تیم چه شکست بدی را مقابل بنفیکا متحمل شد. بارسا در بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان، با هدایت سرخی بارخوان، در خانه دینامو کیف با گل دقیقه 70 آنسو فاتی پیروز شد. حالا ژاوی روی نیمکت بارسا نشسته است. او می‌داند که شکست مقابل بنفیکا می‌تواند به معنای حذف آنها از لیگ قهرمانان باشد و تساوی هم نتیجه رضایت‌بخشی نیست، چرا که بارسا باید در روز پایانی در خانه بایرن بازی کند.
بارسلونا در چهار بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده است و در هفت بازی اخیر خانگی خود دست کم یک گل را زده است.
بنفیکا با وجود برد سه بر صفر مقابل بارسلونا، به دلیل دو شکست سنگین برابر بایرن و تساوی در خانه دینامو کیف، حالا اوضاعش را در خطر می‌بیند. مردان ژسوس در صورت پیروزی در خانه بارسا، جای این تیم را در رده دوم جدول می‌گیرند.
بنفیکا در بازی جمعه خود در جام حذفی پرتغال مقابل پاکوش فریرا به چندین بازیکنش استراحت داد و به‌راحتی با نتیجه چهار بر یک پیروز شد اما آنها در ده بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان در خانه حریفان، تنها یک برد داشته‌اند. این تیم در سه بازی خود در خانه بارسلونا، دو باخت و یک تساوی داشته و تنها یک گل زده است.
در دربی کاتالونیا برابر اسپانیول، نیکو گونسالس، اسکار مینگوئسا و سرخیو بوسکتس مصدوم شدند اما ژاوی مطمئن است که آسیب‌دیدگی آنها جدی نیست.
مربی کاتالان‌ها همچنین خبر بازنشستگی سرخیو آگوئرو به دلیل مشکلات قلبی را تکذیب کرده است. با این حال، این مهاجم در کنار مارتین برایت‌ویت، پدری، عثمان دمبله و آنسو فاتی همچنان غایب است.
سرجینیو دست به تمرینات برگشته و آمادگی رونالد آرائوخو می‌تواند جایگاه اریک گارسیا در خط دفاعی این تیم را به خطر بیندازد. یوسف دمیر و فیلیپه کوتینیو هم امیدوارند که جای الیاس اخوماش را در ترکیب ثابت بگیرند که در دیدار برابر اسپانیول، به شکلی غافلگیرکننده از ابتدا به میدان رفت.
در بنفیکا هم والنتینو لازارو و آندره آلمیدا از مصدومیت رهایی یافته‌اند اما لوکاس وریسیمو همچنان به دلیل مشکل زانو غایب است.
ژوائو ماریو دچار مصدومیت از ناحیه کمر بوده و تازه به تمرینات برگشته و نمانیا رادونیچ هم در برد جمعه در دقیقه 51 تعویض شد و احتمالاً غایب خواهد بود.
رومن یارمچوک و پیتزی احتمالاً به ترکیب اصلی راه می‌یابند و ادیسیس ولاچودیموس هم به دروازه برمی‌گردد.
 
ترکیب احتمالی
بارسلونا:‌ تر اشتگن؛ مینگوئسا، پیکه، آرائوخو، آلبا؛ گاوی، بوسکتس، دی‌یونگ؛ دست، دیپای، کوتینیو.
بنفیکا: ولاچودیموس؛ اوتامندی، موراتو، فرتونگن؛ ژیلبرتو، پیتزی، وایگل، گریمالدو؛ سیلوا، یارمچوک، نونیس.

Page Generated in 0.0067 sec