printlogo


کد خبر: 236692تاریخ: 1400/8/9 00:00
خبر

پیام تبریک ناپولی به مناسبت تولد مارادونا
باشگاه ناپولی سالروز تولد دیه‌گو مارادونا، اسطوره فقید آرژانتین و این باشگاه را تبریک گفت.
مارادونا که به‌عنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ شناخته می‌شود، هشتم آبان 1339 در شهر لانوس آرژانتین به دنیا آمد و اگر زنده بود امروز 61ساله می‌شد.
این مهاجم افسانه‌ای پنجم آذر 1399 بر اثر حمله قلبی در منزلش در آرژانتین درگذشت.
باشگاه ناپولی که ورزشگاهش را بعد از درگذشت مارادونا به نام او کرده، با انتشار عکسی از مارادونا در پیراهن این تیم در صفحه رسمی توییتر باشگاه، اولین سالروز تولد دیه‌گوی کبیر را پس از مرگ او گرامی داشت. در این توییت نوشته شده: «بهترین بازیکن دنیا در این روز در سال 1960 به دنیا آمد. تولدت مبارک، دیه‌گو.»
قرار است دیداری دوستانه برای گرامیداشت مارادونا در ماه دسامبر در عربستان سعودی و بین دو تیم بارسلونا و بوکا جونیورز برگزار شود.
باشگاه ناپولی که چند سال از بهترین دوران فوتبال مارادونا با پیراهن این تیم سپری شد، به‌دلیل مشکلات اقتصادی و سازمانی در این دیدار یادبود در کشور عربستان حاضر نخواهد شد اما در نظر دارد دیدار دوستانه‌ای را در ورزشگاه خانگی خود در مقابل آرجنتینوس جونیورز، اولین تیم مارادونا، برگزار کند.
 
 
نارضایتی آلگری از شیوه جدایی رونالدو
ماسیمیلیانو آلگری اظهارات اخیر جورجو کیه‌لینی در انتقاد از زمان‌بندی رونالدو برای اعلام جدایی از یوونتوس و بازگشت به منچستریونایتد را تأیید کرد و به‌نوعی ضعف‌های موجود در خط حمله بانوی پیر را به این اتفاق مرتبط دانست.
رونالدو پس از سپری کردن تعطیلات تابستانی‌اش در اردوی پیش‌فصل یوونتوس حضور پیدا کرد و حتی دو بازی با پیراهن این تیم در فصل جدید سری A به زمین رفت. به این ترتیب همه فکر می‌کردند او آخرین فصل قراردادش با یوونتوس را هم در این تیم سپری می‌کند اما تنها سه روز مانده به پایان بازار نقل‌و‌انتقالات اعلام شد رونالدو ماندنی نیست و به منچستریونایتد برمی‌گردد. یوونتوس در مدت محدود باقی‌مانده به پایان بازار تنها توانست یک مهاجم دیگر جذب کند که به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های رونالدو نبود. آلگری هم این اتفاق را در افت شدید قوای هجومی یوونتوس تأثیرگذار می‌داند. او به شبکه DAZN گفت: «من از این ماجرا یک چیز آموختم؛ اینکه چیزهایی که گفته می‌شوند و چیزهایی که انجام می‌شوند را هرکسی به شیوه خودش تعبیر می‌کند. به نظر من کیه‌لینی درباره کریستیانو حرف‌های مثبتی زد. رونالدو بازیکنی خارق‌العاده است که برای من تمرین دادن او یک افتخار بود و من در دوران مربیگری‌ام قهرمانان زیادی را تمرین داده‌ام. طبیعی است که وقتی یک بازیکن روز 28 آگوست از تیم شما جدا می‌شود، یعنی سه روز مانده به پایان بازار، نتوانید جای او را پر کنید. کار باشگاه برای جذب مویزه کین خوب بود و او هم گل‌های مهمی برای من زده و من هم خوشحال هستم.» آلگری افزود: «اگر رونالدو یک ماه زودتر رفته بود شاید باشگاه این فرصت را داشت که به شیوه‌ای دیگر در بازار نقل‌و‌انتقالات کار کند. البته منظور من فقط در مورد بازار نقل‌و‌انتقالات است، چون رفتن رونالدو مشکل دیگری برای ما به وجود نیاورد.
 
 
دو گزینه جذاب در فهرست زمستانی یوونتوس
یوونتوس برای تقویت خود در زمستان برنامه‌های خاصی را مدنظر دارد. یوونتوسی‌ها در فصل انتقالات تابستانی فعالیت چندانی نداشتند ولی گویا در زمستان قصد جبران دارند. طبق ادعای روزنامه گاتزتا دلو اسپورت، هدف سران یووه، تقویت تیم در خط میانی و حمله است و برای این مهم دو بازیکن مدنظر قرار دارند. اکسل ویتسل ستاره بلژیکی دورتموند برای خط میانی و دوژان ولاهوویچ ستاره صربستانی فیورنتینا نیز برای خط حمله مورد توجه قرار گرفته‌اند. فیورنتینا اخیراً اعلام کرد اگر پیشنهاد خوبی برای ولاهوویچ برسد، مشکلی برای فروش او نخواهند داشت و قرارداد ویتسل 32ساله نیز در پایان فصل به اتمام خواهد رسید.
یوونتوس در خط حمله آلوارو موراتا، فدریکو کیه‌زا و مویزه کین را در اختیار دارد که عملکرد قابل توجهی نداشته‌اند.

Page Generated in 0.0065 sec