printlogo


کد خبر: 236688تاریخ: 1400/8/9 00:00
بروزوویچ در اینتر می‌ماند یا به بارسلونا یا منچستریونایتد می‌رود؟
فرصت را از دست ندهید!

ریچارد هال
 
همه تمرکزها پس از برد اینتر مقابل امپولی روی مدافعان کناری این تیم است. دانیلو دی‌آمبروزیو و فدریکو دی‌مارکو گل زدند و کمک کردند اینتر با نتیجه 2 بر صفر امپولی را ببرد. امپولی بازی را با فشار سنگین آغاز کرد و تمام تمرکز آنها روی مارسلو بروزوویچ بود.
این بازیکن اهل کرواسی در این فصل باز هم پیشرفت کرده و عملکرد رضایت‌بخشی دارد. بسیاری از باشگاه‌های اروپایی به‌دنبال جذب او هستند. قرارداد بروزوویچ با اینتر در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد. بپه ماروتا گفت بعد از بازی با امپولی، مذاکرات بر سر تمدید قرارداد او آغاز می‌شود. این بازیکن به‌زودی 29ساله می‌شود و این آخرین قرارداد مهم دوران ورزشی او خواهد بود. گفته می‌شود او 6میلیون یورو در هر فصل می‌خواهد، ولی پیشنهاد باشگاه، 5/4میلیون یورو برای سال اول به‌همراه پاداش است؛ یعنی نهایتاً 5میلیون یورو. طبق این پیشنهاد، دستمزد او افزایش می‌یابد و در سال 2025 به 6میلیون یورو می‌رسد.
بارسلونا و منچستریونایتد به جذب این بازیکن علاقه نشان داده‌اند. حتی از میلان هم به‌عنوان مقصد احتمالی او اسم برده شده است اما قهرمان فصل پیش سری آ مطمئن است می‌تواند این بازیکن را نگه دارد. او بارها نشان داده که چه اهمیتی برای سیستم سیمونه اینتزاگی دارد و اینتر می‌خواهد مسأله او را حل کند.
این هافبک کروات همیشه اوضاع خوبی در اینتر نداشته است. دوران حضور فرانک دی‌بوئر در اینتر برای او جالب نبود و او با اتهام عدم حرفه‌ای بودن و نظم نداشتن روبه‌رو بود. او همچنین هشتگ #Epicbrozovic (بروزوویچ افسانه‌ای) را برای خود ساخته است و البته او در فوتبال سطح اول دنیا، اولین بازیکنی بود که در هنگام ضربه ایستگاهی رقیب، پشت دیوار دفاعی خوابید. این اتفاق در بازی با بارسلونا روی داد.
نظرات طرفداران درباره او متفاوت است. او در فصل 18-2017 پس از بازی با بولونیا از سوی تماشاگران هو شد و او هم به شکلی مسخره‌آمیز برای آنها دست زد.
او شش سال است که در اینتر است و بیش از 200 بازی انجام داده است. او جزو تیمی بود که برای اولین‌بار در یک دهه اخیر فاتح لیگ شد. به این ترتیب عجیب است که وقتی از او صحبت می‌شود، خاطرات بالا به یاد می‌آید اما عملکرد او برای تیم باشگاهی و تیم ملی‌اش دارد بهتر می‌شود. آیا او همیشه توانایی بازی در این سطح را داشته است؟ مسأله این نیست که او ناگهان تواناتر شده باشد، بلکه بر سر این است که او سرانجام به ثبات و استمرار رسیده است.
اینکه پست او را هافبک دفاعی بدانیم درست نیست. او بسیار فراتر از یک هافبک دفاعی صرف است. او قدرت پاس‌دهی دارد که ژابی آلونسو احتمالاً آن را می‌پسندد. او در تکل زدن عالی و در میانه میدان بسیار متحرک است. این را می‌شد برابر امپولی دید، چراکه بازیکنان رقیب از همان ابتدا تلاش کردند فشار را بر روی او زیاد و او را از جریان بازی خارج کنند.
او معمولاً مقابل مدافعان قرار می‌گیرد و وقتی توپ را از رقیب می‌گیرد می‌تواند مانند یک کوارتربک، پاس‌های بلند ارسال کند و مهاجمان یا بال‌ها را به سمت دروازه حریف بفرستد. با توجه به اینکه او پاس‌های بلند زیادی می‌دهد، حیرت‌انگیز است که دقت پاس او 93درصد است.
او شاید خیلی گل نزند اما 20 گل در 208 بازی آمار بدی نیست، به‌ویژه که کار او گل‌زنی نیست. با این حال چیزی که او به اینتر می‌افزاید قابلیت ضدحملات سریع و خطرناک است. او می‌تواند توپ را نگه دارد و اجازه دهد بازیکنان به پیش بتازند. حتی وقتی بازیکنان رقیب، مانند امپولی، روی او فشار می‌آورند، اوآنقدر هوشمند است که جای خود را با هافبک‌های دیگر عوض کند، یا اینکه به عقب‌تر برود و رقیب را به جلو بکشاند.
قرارداد بروزوویچ احتمالاً تمدید خواهد شد اما اینتر نباید همه چیز را بدیهی بپندارد. بازیکنی که بتواند به شکل مداوم در چنین پستی اینطور بازی کند کم پیدا می‌شود، به همین دلیل است که باشگاه‌های زیادی خواهان او هستند. روزهای جنجال به پایان رسیده‌اند و او حالا به اوج فوتبال خود رسیده است. اینتر دیگر زمانی برای از دست دادن ندارد.
منبع: فوتبال ایتالیا
 

 


Page Generated in 0.0054 sec