printlogo


کد خبر: 236668تاریخ: 1400/8/8 00:00
نخستین اولتیماتوم باشگاه فولاد به ویسی؛
شکست‌ها باید متوقف شوند

نسرین  کاظمی 

 از همان روزی که عبدا... ویسی، هدایت تیم فولاد را بر عهده گرفت، این بحث وجود داشت که او به عنوان جانشین مربی قهرمان جام حذفی کار بسیار سختی را پیش رو دارد. سرمربی جدید کارش را با وعده و وعید آغاز کرد و پس از جدایی فروزان، احمدزاده، ابراهیمی و یکی دو بازیکن دیگر با تلاش مدیریت باشگاه موفق به حفظ پریرا، پاتوسی، آبشک، کولیبالی و ... شد. اما اگر این اتفاقات هم رخ نمی‌داد باز نه تنها ویسی بلکه هر مربی دیگری که مسئولیت تیمی را می‌پذیرد جای عذر و بهانه نخواهد داشت چون آنها با علم به همین موضوع تیم را قبول کردند. فولاد وارد لیگ شد و بر اساس قرعه مسابقات در نخستین بازی با قهرمان لیگ روبه‌رو شد که در خانه شکست 3-1 را پذیرفت.
 ویسی اما بعد از باخت از شکل بازی تیمش دفاع کرد و حتی خودشان را به لحاظ کیفی بالاتر هم می‌داند و می‌گوید: «ما اسیر تجربه پرسپولیس شدیم و گل سوم را خوردیم، همه چیز از دست رفت. امیدوارم بازی‌های‌مان را ببریم. با این حال از هواداران و مردم خوزستان عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در آینده بتوانیم جبران کنیم. کیفیت بازی نشان می‌داد که کدام تیم رو به جلو بازی می‌کرد. پرسپولیس زخم خورده بود و تجربه آنها به ما چربید. ما بازی اول را باختیم اما هیچ چیز تمام شده نیست. می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. تماشاگران می‌توانند امیدوار باشند. ما در آینده جبران می‌کنیم و هفته آینده خارج از خانه پیروز خواهیم شد تا این باخت خانگی را جبران کنیم.» او وعده پیروزی در بازی با آلومینیوم را داد در حالی که فکرش را نمی‌کرد، باختی سنگین‌تر از پرسپولیس را تجربه کند. در واقع او به وعده‌اش عمل نکرد و حتی بعد از بازی مدعی شد: «تیم فولاد خوزستان در تمام نقاط زمین در نیمه دوم بازی بد ظاهر شد و گل خورد و چنین بازی اصلاً در فکر من نمی‌گنجید، آلومینیوم می‌توانست گل‌های بیشتری بزند اما خدا رحم کرد و تنها ۳ گل خوردیم. این تیم در نیمه دوم بازی برتر میدان بود و می‌توانست گل‌های بیشتری را نیز وارد دروازه کند. تلاش بر این است که در رقابت بعدی بتوانیم جبران کنیم و با همه وجود بازی کنیم.» ویسی باز هم وعده داد اما شاید فکرش را هم نمی‌کرد که مدیران باشگاهش اینقدر زود نسبت به نتایج به دست آمده واکنش نشان داده و به نوعی برای او مهلتی را در نظر بگیرند.
اسماعیل گودرزی، رئیس هیأت مدیره باشگاه فولاد خوزستان در این باره می‌گوید: «شرایط ما با اوضاع تیم‌های دیگر مقداری تفاوت داشته است. نمی‌خواهیم بهانه بگیریم، ولی پنجره تیم بسته بود و عدم جذب بازیکن در زمانی که می‌توانستیم تیم را تقویت کنیم، لطمه اساسی به ما زد. در آن سو بعد از اینکه نکونام قبول نکرد با شرایط باشگاه ادامه همکاری دهد، وقفه‌ای برای انتخاب سرمربی ایجاد شد. بعد از اینکه آقای ویسی به تیم اضافه شد، ایشان می‌دانست پنجره بسته است و باید با شرایط موجود کار کند، تیمی که تقویت نشده است و چند بازیکنش هم جدا شده‌اند. این شرایط باعث می‌شود هر تیمی لطمه بخورد. باخت هم بخشی از فوتبال است و نمی‌توانیم بگوییم فولاد هیچ وقت نباید شکست بخورد. حتی منچستریونایتد هم در خانه پنج گل از لیورپول می‌خورد. ‌این مسائل در فوتبال وجود دارد و نمی‌توان منکر شد، ولی ما باید نتایج دو هفته نخست را سریعاً‌ آسیب‌شناسی کنیم تا شرایط عوض شود. در این مورد با آقای گرشاسبی مشورت شده و قرار است در جلسه‌ هیأت مدیره این موضوع آسیب‌شناسی شود. قطعاً اگر این روند ادامه پیدا کند، جلوی باخت‌ها را می‌گیریم. این دو هفته تلنگری برای فولاد بود، ولی باید تمام شود و روند قبلی را احیا کنیم. همچنین حالا که پنجره باز شده است، می‌توانیم با جذب چند بازیکن تیم را در پست‌هایی که احتمالاً کمبود وجود دارد، تقویت کنیم. نباید دلسرد و ناامید شویم. قطعاً فولاد می‌تواند احیا شود. هواداران مطمئن باشند تلاش همه اعضای کادر فنی، بازیکنان، هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه این است که در اسرع وقت در روند تیم تغییر ایجاد شود.»
او فعلاً صحبتی از تغییر کادر فنی نمی‌کند و می‌گوید: «زمانی که بفهمیم ایراد کار کجاست، باید سریعاً ترمیمش کنیم، ولی اینکه با دو باخت سرمربی را عوض کنیم، نه عقلانی است و نه منطقی. ابتدا باید چه درون و چه بیرون تیم آسیب‌شناسی صورت بگیرد. فولاد نباید ضعیف شود و باید از اینجا به بعد روند رو به رشدی را داشته باشد. با اینکه چند بازیکن جدا شده‌اند، ولی مهره کم نداریم که شکست عادی شود. نباید تجربه شکست در مجموعه باعث شود بازیکنان کم‌انگیزه شوند. این دو هفته گذشت و تمام شد، ولی در هفته‌های دیگر نباید این اتفاقات رخ دهد. این تیم نیاز به حمایت دارد تا دوباره به شرایط ایده‌آل برسد.»
 

Page Generated in 0.0043 sec