printlogo


کد خبر: 236667تاریخ: 1400/8/8 00:00
منشا: اگر پدیده بازی می‌کرد هم شکستش می‌دادیم
مهاجم خارجی، سطح فوتبال ایران را بالا می‌برد

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای فصل گذشته تیم گل گهر برای لیگ بیست و یکم به تیم مس رفسنجان پیوست البته این قرارداد کمی دیر منعقد شد اما مهاجم جدید تیم رفسنجانی، لیگ برتر جاری ایران را لیگی سخت می‌داند و البته حضور بازیکنان خارجی را در لیگ ایران عاملی کمک کننده و بسیار مهم برای قدرت تیم‌ها و رشد بیشتر فوتبال حرفه‌ای می‌داند.
 
حضورت در تیم مس رفسنجان و جدایی‌ات از تیم گل گهر کمی دیر انجام شد.
قراردادم با گل گهر تمام شد و به همین دلیل من هم به شکل حرفه‌ای از تیم سیرجان جدا شدم و وقتی پیشنهاد تیم مس رفسنجان رسید با این تیم قرارداد بستم.
از حضور در تیم جدیدت رضایت داری؟
تمرینات اختصاصی و گروهی خوبی با تیم جدیدم داشتم. در هفته اول مقابل سپاهان نبودم و بازی دوم‌مان هم که برگزار نشد اما خیلی خوب تمرین کردم و برای بازی سوم تیم جدیدم در لیگ کاملاً آماده هستم. تمرینات گروهی‌مان زیر نظر سرمربی تیم بسیار مفید و هدفمند است و بازیکنان خیلی سخت تمرین می‌کنند تا از هر نظر خیلی خوب نتیجه گرفته و نمایش موفقی را ارائه دهند.
قرعه‌کشی مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنی؟
در نخستین بازی، تیم ما با قرعه خیلی سختی مواجه شده بود چه بسا همه می‌دانند بازی با سپاهان در اصفهان کار خیلی دشواری است. در بازی دوم هم که تیم ما در زمین حاضر شد اما تیم پدیده نیامد تا دیدار سه بر صفر به شکل قانونی رقم بخورد. در آمادگی خیلی خوبی قرار داریم و برای بازی مقابل فولاد هم از فرم خیلی خوبی بهره می‌بریم.
این هفته با فولاد در اهواز بازی دارید.
تیم ما آرام آرام به تیمی تبدیل خواهد شد که می‌تواند انتظارات را برآورده کند. بازی در اهواز هم خیلی سخت است اما فراموش نکنید که تیم ما خیلی آماده است و با شرایطی که من از تیم‌ام می‌بینم روحیه تیم ما فقط برد و پیروزی است.
برای خارجی‌های فولاد کری نمی‌خوانی؟
از بازیکنان خارجی فولاد شناخت کامل دارم. شیمبا را خوب می‌شناسم و با پاتوسی و کولیبالی رفیق هستم. کری نمی‌خوانم چون فوتبال در زمین رقم می‌خورد اما برای زدن نخستین گلم در لیگ مقابل فولاد واقعاً بی‌تابی می‌کنم و مقابل فولاد اگر در زمین باشم نهایت تلاشم را انجام می‌دهم که نخستین گل لیگم را برای تیم جدیدم مقابل فولاد بزنم.
اگر پدیده مقابل تیم‌تان حاضر می‌شد، موفق به کسب سه امتیاز می‌شدید؟
باور کنید تیم ما برای بازی مقابل پدیده خیلی آماده بود و بازیکنان هم عزم‌شان را جزم کرده بودند که باخت مقابل سپاهان را به هر شکل ممکن جبران کنند. از این رو شک نکنید که اگر پدیده مقابل ما در رفسنجان هم بازی می‌کرد، تیم ما آنها را شکست می‌داد و سه امتیاز را می‌گرفت.
چه جایگاهی را برای تیم‌تان پیش‌بینی می‌کنی؟
از حالا نظر دادن برای تعیین رتبه اصلاً درست و حرفه‌ای نیست. ما هم هفته به هفته و بازی به بازی پیش می‌رویم و حتماً سعی می‌کنیم در هر بازی بهترین نمایش و نتیجه ممکن را کسب کنیم.
برای آقای گلی لیگ ایران چقدر امیدوار هستی؟
هر مهاجمی دوست دارد آقای گل شود. من هم در هر تیمی که بودم سعی می‌کردم عملکرد خوبی داشته باشم و خوب گل بزنم. امسال هم سعی می‌کنم به تیم جدیدم کمک کنم و بیشترین کارآیی را داشته باشم.
در مورد حضور بازیکن خارجی در فوتبال ایران که حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص آن وجود دارد تو شخصاً چه نظری داری؟
به نظرم امسال لیگ برتر ایران خیلی سخت شده و به همین دلیل حضور مهاجم خارجی خیلی می‌تواند به تیم‌ها کمک کرده و اگر کوتاه بخواهم بگویم، باید گفت که مهاجم و بازیکن خارجی سطح لیگ برتر ایران را بالاتر برده و در مجموع به کیفیت فنی بازی‌ها اضافه می‌کند.
چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی می‌دانی؟
از حالا که فقط دو هفته از 30 هفته گذشته اصلاً نمی‌توان قهرمان را پیش‌بینی کرد. تمامی چهار تیم بالای جدول تیم‌های قوی هستند اما در لیگ در هفته‌های پیش رو ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد پس باید فعلاً صبر کرد تا بازی‌های بیشتری بگذرد.
با چه شماره پیراهنی برای مس رفسنجان بازی خواهی کرد؟
با پیراهن شماره 99.
حتماً باید 9 داشته باشد؟
 واقعاً این شماره را خیلی دوست دارم. کمی دیر هم به مس رفسنجان پیوستم. از همین رو شماره 90 را که شماره مورد علاقه‌ام بود، گرفته بودند و به همین دلیل شماره 99 را انتخاب کردم. علاقه‌ام است و کاری‌ هم نمی‌توان کرد. یادش بخیر در نخستین تجربه حضورم در فوتبال ایران که پیکان با هدایت آقای جلالی و مطهری بود، من با پیراهن شماره 90 بازی‌ام را در فوتبال ایران شروع کردم. این شماره را واقعاً دوست دارم.
 

Page Generated in 0.0050 sec