printlogo


کد خبر: 236649تاریخ: 1400/8/8 00:00
بدشانس مثل عیسی؛ خاطره خوش نساجی تکرار نشد
اشتباه کمک داور و تیر دروازه مانع گلزنی آل‌کثیر

ایران ورزشی- عیسی آل‌کثیر خاطره خوشی از بازی با نساجی داشت. فروردین ماه امسال وقتی آل‌‎‌کثیر بعد از شش ماه محرومیت به ترکیب پرسپولیس برگشت در بازی دوم موفق به گلزنی شد و دروازه نساجی را باز کرد. آل‌کثیر هفته قبل در اهواز بعد از مدتی نیمکت نشینی و چند ماه دور از گل بالاخره گل زد؛ آن هم در شرایطی که در ترکیب اصلی نبود. همان گل هوشمندانه در اهواز باعث شد تا عیسی در دیدار با نساجی به ترکیب اصلی برگردد و کنار عبدی بازی کند.
آل‌کثیر مقابل نساجی انگیزه بسیاری داشت تا با گلزنی هم خودش را به کادر فنی و هواداران ثابت کند هم در شرایطی که بحث ناکارآمدی و احتیاج این خط به یک مهاجم گلزن خارجی داغ است، ثابت کند که نیازی به اضافه شدن بازیکن جدید و رقیب تازه در این خط وجود ندارد.
آل‌کثیر از همان شروع بازی عطش فراوانی برای گلزنی داشت و اتفاقاً در همان دقایق ابتدایی هم با یک تک ضربه هوشمندانه گل زد اما کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد. این آفساید در شرایطی اعلام شد که بیشتر کارشناسان داوری معتقدند کمک داور اشتباه پرچم زده و گل عیسی درست است.
اگر اینگونه باشد این دومین بازی متوالی است که پرسپولیس از نبودن VAR در ورزشگاه‌های لیگ برتری ضرر می‌کند. در بازی اول پنالتی فولاد فوق‌العاده مشکوک بود و سرخ‌ها را در شرایط سختی قرار داد و این بار مقابل نساجی، پرسپولیس از یک گل روحیه بخش و زودهنگام محروم شد در شرایطی که شاید اگر این صحنه با VAR بررسی می‌شد، این گل سالم اعلام می‌شد و عیسی با روحیه بهتری بازی را دنبال می‌کرد و می‌توانست گل‌های دیگری هم به ثمر برساند.
عیسی غیر از این صحنه یک بدشانسی دیگر هم آورد و در نیمه دوم با یک ضربه فنی تماشایی تیر دروازه نساجی را به لرزه درآورد. این ضربه غافلگیرکننده و تماشایی بود و علیرضا حقیقی، گلر نساجی را هم غافلگیر کرد و اگر آل‌کثیر خوش‌شانس بود، حقیقی نمی‌توانست واکنشی در مقابل این توپ داشته باشد.
با این حساب آل‌کثیر بدشانس بود که در این بازی به گل نرسید. اصلاً به همین دلیل بود که کادر فنی با درک شرایط آل‌کثیر، عبدی را تعویض کرد اما این بازیکن را در زمین نگه داشت تا بلکه به حقش برسد. اما عیسی هم دقیقه 86 آخرین و بهترین موقعیت تیمش را برای بیشتر کردن اختلاف با خودخواهی از دست داد.
عیسی در این موقعیت می‌توانست ترابی را در فضای خالی ببیند و پاس گل بدهد اما از آنجایی که خودش بشدت دوست داشت گل بزند و در دومین بازی متوالی نامش را به‌عنوان گلزن ثبت کند، ضربه عجولانه و بدی به توپ زد و این موقعیت هم از دست رفت تا او بدشانس‌ترین بازیکن تیمش در بازی دوم باشد.
با در نظر گرفتن این نمایش و با وجود ناکامی آل‌کثیر در گلزنی، به نظر می‌رسد او در بازی عصر دوشنبه در اراک باز هم ثابت باشد و احتمالاً کنار مهدی عبدی برای ثبت گل تلاش کند. در عین حال باید در نظر داشت که داور مسابقه با چند سوت بی‌جا و نگرفتن خطای مسلم حامد شیری روی عیسی – که می‌توانست برای کاپیتان نساجی اخطار هم داشته باشد – این مهاجم را در دقایقی از بازی عصبی کرد که این مسأله هم روی کیفیت بازی‌اش اثر گذاشته بود.

Page Generated in 0.0057 sec