printlogo


کد خبر: 236638تاریخ: 1400/8/8 00:00
حضور ستاره‌های کاراته ایران در انتخابی تیم ملی
فرصت نهایی برای تکمیل پازل جهانی

آخرین رقابت انتخابی تیم ملی کاراته ایران برای تکمیل پازل مسافران اعزامی به رقابت‌های جهانی کاراته در سال 2021 قرار است امروز در پایتخت برگزار شود. رویدادی که در آن تعداد زیادی از ستاره‌های کاراته کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی رودرروی هم قرار می‌گیرند.
مسابقات جهانی کاراته در سال ۲۰۲۱ قرار است طی روز‌های ۲۵ الی۳۰ آبان‌ماه در امارات برگزار شود. همچنین رقابت‌های آسیایی کاراته نیز از ۲۸ آذر الی یک دی‌ماه در قزاقستان تدارک دیده شده است. تیم ملی کاراته ایران در بخش کومیته نیز با گذراندن چند دوره اردوی آماده‌سازی و مهم‌تر از آن رقابت انتخابی درون اردویی با شرایط و سبک و سیاق مسابقه مهیای حضور در هر دو رویداد مهم بین‌المللی می‌شود. اگرچه سیدشهرام هروی سرمربی موفق تیم ملی کاراته مردان ایران تا به امروز تقریباً ترکیب اصلی و استخوانبندی قطعی تیم‌های اعزامی به رقابت‌های جهانی و آسیایی را جمع و جور و گزینش کرده است اما در نهایت قرار است امروز و در آخرین فرصت برخی از ملی‌پوشان برای کسب مجوز حضور در یکی از این دو رویداد معتبر بین‌المللی آخرین رقابت انتخابی درون اردویی برای کاراته‌کاهای ملی‌پوش تدارک دیده شود.
شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان در خصوص شرایط ملی‌پوشان کاراته قبل از برگزاری آخرین رقابت انتخابی می‌گوید: «ما در حال آماده‌سازی برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی هستیم و قبل از آن نیز درگیر آماده‌سازی المپیک بودیم. شرایط خاصی را در روزهای سخت کرونایی پشت سر گذاشتیم و تمام هم و غم ما جمع و جور کردن یک تیم خوب برای مسابقات جهانی و آسیایی بود. مسابقات کشوری به علت کرونا چند مرتبه لغو شد اما با جمع‌آوری بهترین‌ها، مسابقات انتخابی را برگزار و یکسری بازیکنان را وارد اردو کردیم. با بهتر شدن شرایط، مسابقات کشوری را برگزار کردیم و بازیکنان دیگری نیز اضافه شدند. تمام تلاش ما انتخاب سریع تیم‌های اعزامی به قهرمانی جهان و آسیا بود تا با شرایط بهتر تمرینات را ادامه دهیم اما کرونا و آسیب‌دیدگی گریبانگیر چند نفر از بازیکنان شد و تمام برنامه‌های ما را تحت تأثیر قرار داد. با این شرایط مجبور شدیم انتخابی را به روزهای آخر ارسال اسامی بیندازیم. در این فاصله از فرصت استفاده و انتخابی وزن 75 کیلوگرم را برگزار کردیم اما تکلیف قطعی 4 وزن باقی مانده برای اعزام به رقابت‌های جهانی و آسیایی را امروز شنبه 8 آبان‌ماه برگزار کنیم.»
سرمربی تیم ملی کاراته معتقد است: «برای مسابقات آسیایی هم قرار است از یکسری بازیکنانی که در کومیته تیمی و انفرادی مسابقات قهرمانی جهان حضور ندارند، استفاده کنیم. تلاش کادرفنی این است در این تصمیم‌گیری از بیشتر ظرفیت کاراته استفاده شود. ملی‌پوشان کومیته تیمی اعزامی به مسابقات جهانی نیز مشخص و اعلام شد. یکی از تفاوت‌های تیم کومیته تیمی این دوره با دوره‌های گذشته، استفاده از 7 بازیکنان از 7 استان کشور است. 7 بازیکنی که از استان‌های ایلام، تهران، قزوین، کرمانشاه، مرکزی، مازندران و کردستان هستند.»

Page Generated in 0.0047 sec