printlogo


کد خبر: 236637تاریخ: 1400/8/8 00:00
کاندیداهای زیاد برای کمیسیون محبوب
ثبـت‌نام با یـک تمـاس!

ایران ورزشی - امروز یکی از روزهای شلوغ کمیته ملی المپیک است چرا که ورزشکارانی که می‌خواهند برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران ثبت‌نام کنند، فقط امروز را فرصت دارند تا آمادگی خود را برای حضور در این رقابت اعلام کنند. در چهار روز گذشته، 32 ورزشکار برای این رقابت ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این عدد امروز از 40 نفر بگذرد که آمار قابل توجهی به حساب می‌آید.
بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، محسن محمد‌سیفی (ووشو)، محمد‌رضا رجبی (هندبال)، مصطفی نودهی (کبدی)، امین بداغی (قایقرانی)، سارا خوش‌جمال فکری (تکواندو)، رضا بهلول‌زاده (ژیمناستیک)، محمد بیداریان (شنا)، محمد باقری‌معتمد (تکواندو)، مجتبی عابدینی (شمشیر‌بازی)، علی پاکدامن (شمشیر‌بازی)، حسین ساوه‌شمشکی (اسکی)، ناصر رومیانی (کبدی)، احسان حدادی (دوومیدانی)، علی داودی (وزنه‌برداری)، سمانه بیرامی‌باهر (اسکی)، نجمه خدمتی (تیراندازی)، مهیار صداقت (تیراندازی)، هانیه رستمیان (تیراندازی)، مسعود حجی‌زواره (تکواندو)، نگین آلتونی (کاراته)، زهرا نعمتی (تیروکمان)، حسن یزدانی (کشتی‌)، امیرحسین زارع (کشتی‌)، محمدرضا گرایی (کشتی)، مهرداد صمصامی (هندبال‌)، جلال کیانی (هندبال)، احسان ابویی‌مهریزی (هندبال‌)، نرجس امام‌قلی‌نژاد (تیراندازی)، ذبیح‌الله پورشیب (کاراته)، فاطمه کرم‌زاده (تیراندازی) و نازنین ملایی (قایقرانی‌) 32 نفری هستند که تا روز پنجشنبه ثبت‌نام کرده بودند و امروز هم افرادی که جا مانده‌اند خود را به کمیته ملی المپیک می‌رسانند یا از راه دور فرم‌های لازم را تکمیل می‌کنند تا 21 آبان‌ماه رقابت داغی بین ورزشکاران شکل بگیرد.
کاندیداتوری 32 نفر تا پیش از روز آخر، حکایت از علاقه‌مندی ورزشکاران برای حضور در مهم‌ترین کمیسیون ورزشی از نگاه کمیته بین‌المللی المپیک  دارد اما به نظر می‌رسد بیشتر از علاقه‌مندی باید دنبال موارد دیگری گشت. ترکیبی که تا امروز ثبت‌نام کرده، نشان می‌دهد که برخی ورزشکاران با توصیه رؤسای فدراسیون‌شان ثبت‌نام کرده‌اند، بدون اینکه دقیقاً بدانند برای چه کاری اعلام آمادگی کرده‌اند. انگار که رقابت بین رشته‌هاست تا مبادا یک رشته نسبت به یکی دیگر کم بیاورد و کاندیدای کمتری داشته باشد. بحث کاندیداتوری یک چیز است؛ انتخاب از بین کاندیداهای دیگر و عضویت در کمیسیون هم بحث دیگری که به نظر می‌رسد خیلی به این موضوع فکر نشده است.
کنار هم گذاشتن برخی نام‌ها از رشته‌های مختلف، آدم را یاد ترکیب تیم‌های ملی می‌اندازد. برای مثل 5 نفری که از تیراندازی کاندیدا شده‌اند، بیشتر از اینکه به نظر برسد برنامه‌ای دارند تا این رشته را در کمیسیون صاحب رأی کنند، ترکیب تیم اعزامی به المپیک (به استثنای نرجس امام‌قلی‌نژاد) را یادآوری می‌کنند و بعید است با برنامه و ایده وارد این رقابت شده باشند. بیشتر به نظر می‌رسد که تحت تأثیر رئیس این فدراسیون که انتخاباتش را پیش‌رو دارد، کاندیدا شده‌اند، در حالی‌که در دوره قبل الهه احمدی به واسطه ویژگی‌هایی که دارد، بدون کمترین دردسر رأی آورد و عضو کمیسیون ورزشکاران شد.
حتی در مواردی دیده می‌شود که با اعلام خبر ثبت‌نام یکی از ورزشکاران، به یکباره تعدادی دیگر مدارک‌شان را بر‌می‌دارند و به کمیته ملی المپیک می‌روند تا ثبت‌نام کنند؛ یا بعضاً با آنها تماس گرفته می‌شود که این کار را انجام دهند و آنها هم در کمتر از دو سه ساعت، پاسخ مثبت به این تماس‌ها می‌دهند؛ بدون اینکه بدانند قرار است در کمیسیون ورزشکاران چه کار کنند.
نتیجه سال‌ها مراوده با این ورزشکاران، شناخت نسبی است و به واسطه همین شناخت، می‌توان گفت که حداقل 25 نفر از این 32 نفر فعلی شرایط لازم به لحاظ رفتاری و فردی را برای عضویت در این کمیسیون ندارند. هر کدام از این قهرمانان در رشته خودشان جزو بهترین‌ها هستند اما آیا می‌توانند تعامل خوبی داشته باشند یا حداقل زبان گویای قهرمانان دیگر برای رفع مشکلات‌شان باشند؟
تعداد قابل توجهی از این ورزشکارها حتی در مصاحبه‌های معمولی هم حرفی برای گفتن ندارند و قدرت کلام بسیار ضعیفی دارند، حالا چطور می‌خواهند در کمیسیون ورزشکاران کار از پیش ببرند؟ تجربه کمیسیون قبلی نشان می‌دهد که خیلی اسم و رسم دلیل محکمی برای تأثیرگذاری نیست و افرادی باید به عضویت کمیسیون درآیند که حرفی برای گفتن دارند. می‌توانند وقت بگذارند و دنبال راهکار هستند برای رفع مشکلات ورزشکاران. نه اینکه فقط دغدغه خودشان را داشته باشند.
پختگی و تجربه، یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که کاندیدهای عضویت در کمیسیون باید داشته باشند تا یکسری از حواشی عجیبی که در دوره قبل وجود داشت، تکرار نشود و کمیسیون دوره جدید را بدون قهر و آشتی‌های فراوان دنبال کند.
پس نباید خیلی از این تعداد ثبت‌نام خوشحال شد و باید دید از این تعداد در روز جمعه، 21 آبان‌ماه، چه کسانی از بقیه ورزشکاران رأی اعتماد می‌گیرند. آن موقع می‌توان فهمید که آیا اتفاق خوبی برای ورزش افتاده است یا خیر.

Page Generated in 0.0044 sec