printlogo


کد خبر: 236635تاریخ: 1400/8/8 00:00
فرید اصلانی: اعتماد و جسارت شوت‌ها را از کوهیان گرفتم
امیدوارم دیده شوم!

مصاحبه
محسن آجرلو    
 
 لیگ برتر بسکتبال رقابت‌های چند هفته را پشت سر گذاشته و اغلب تیم‌ها سه چهار بازی را پشت سر گذاشته‌اند. در این میان درخشش برخی بازیکنان در رقابت‌های این چند هفته بیشتر به چشم آمده و قابل توجه است. بازیکنانی که چند سالی است از تیم ملی کنار گذاشته شده‌اند اما حالا با توپ پر و آمادگی خوبی لیگ جدید را آغاز کرده‌اند.
یکی از این بازیکنان فرید اصلانی است. بازیکن پست دو بسکتبال ایران که سال‌ها یکی از نفرات تیم ملی بود اما حالا چند سالی است که در دوران مهران شاهین‌طبع دیگر به تیم ملی دعوت نشد. او که دومین سال حضورش در ذوب‌آهن را پشت سر می‌گذارد، بازی‌های بسیار خوبی انجام داده و یکی از بهترین بازیکنان در پرتاب سه امتیازی بوده.
او در بازی با شهرداری گرگان بود که هفت پرتاب از یازده پرتاب سه امتیازی خود را به امتیاز تبدیل کرد و در بازی با مس کرمان هم از سه پرتاب سه امتیازی، هر سه را به سبد حریف نشاند. بدترین آمار او در رقابت با نیروی زمینی بوده که آمار پرتاب‌های سه امتیازی‌اش یک از پنج بوده است.
اصلانی که طی سال‌های گذشته یکی از بازیکنان خوب بسکتبال ایران از لحاظ آمار دفاعی به حساب می‌آید، حالا در زمینه شوت‌زنی هم شرایط خوبی پیدا کرده و در تلاش است تا یک بار دیگر با بهتر شدن فضا، خودش را به ترکیب تیم ملی تحمیل کند.
پس از درخشش اخیر او در لیگ، گفت و گویی با ایران ورزشی انجام داده که در ادامه آن را خواهید خواند.
 
 اگر موافق باشی از عملکرد امسال ذوب‌آهن آغاز کنیم. تیمی که خیلی بهتر بازی می‌کند و انگار می‌شود امسال جزو مدعیان در نظرش گرفت. اینطور نیست؟
 بله خب ما امسال تیم بهتری داریم. از لحاظ بازیکن هم نفرات بهتری جذب شده‌اند. با این حال به نظر من نکته مهم‌تر شرایط روحی حاکم بر تیم است. به نظر من تیم کنونی روحیه جنگندگی خیلی بهتری دارد و برای بردن بازی می‌کند. قطعاً بالاتر بودن تجربه بازیکنان هم در این نتایج و شیوه بازی بی‌تأثیر نیست و همه اینها در کنار هم، تیم امسال را ساخته است.
خودت هم یکی از آن بازیکنان هستی که البته سال گذشته هم در ذوب بودی. شروع امسالت البته نشان می‌دهد که با بازیکن دیگری طرف هستیم که خیلی بهتر شوت می‌زند. راز این عملکرد بهتر چه چیزی است؟
 ما یک ماه و نیم قبل از آغاز لیگ تمرینات پیش فصل داشتیم و البته خودم هم تمرینات خودم را قبل از آن داشتم. درباره آمار شوت هم بخش عمده آن به کار کردن با فرزاد کوهیان برمی‌گردد. او امسال جسارت و اعتماد خیلی خوبی به من کرده و توصیه اصلی‌اش این است که هر جا فضای خالی دیدی شوت بزن. همین مسأله روحی در کنار تمریناتی که انجام دادم باعث شده تا نمایش خوبی بخصوص در بخش شوت داشته باشم و تمرکز بهتری در این بخش داشته باشم.
اکثر زمان‌های دوران بازی‌ات را در تهران بودی و قطعاً امسال هم پیشنهادهایی از تیم‌های تهرانی داشتی. چرا انتخاب کردی که باز هم در ذوب‌آهن بمانی؟
خود اسم ذوب‌آهن و رشته و تاریخچه‌ای که در بسکتبال دارد دلیل خوبی است که بخواهی در این تیم بمانی. ذوب‌آهن در گذشته اغلب تیم‌های خوبی را داشته و به خوبی هم به بسکتبالش می‌رسیده. حالا هم به دنبال این است که جایگاه گذشته‌اش را پس بگیرد. تیم بی‌حاشیه‌ای است و فضای آرامی دارد و به همین خاطر تصمیم گرفتم در اصفهان بمانم.
البته مدتی است که در بحث مدیریت شرایط چندان خوبی بر تیم حاکم نیست!
 به نظرم تنها مشکلی که می‌توان به شرایط کنونی ذوب‌آهن گرفت همین است. تغییرات زیادی در بخش مدیریت و بی‌ثباتی، می‌تواند به تیم ضربه بزند. به نظرم اگر در این بخش هم به ثبات خوبی برسیم، رسیدن به جایگاه گذشته ذوب‌آهن به عنوان یکی از قطب‌های اصلی لیگ برتر دور از دسترس نیست.
تیم امروز ذوب‌آهن شاید شباهت زیادی به نفت سال‌های گذشته دارد. چندین بازیکن خوب ایرانی همگی دور هم جمع شده‌اند. با این حال شاید برای رسیدن به نیمه نهایی و فینال، نیازمند تقویت بیشتر باشید. نظر خودت چیست؟
 من هم معتقدم نیازمند حمایت بیشتر از سمت مدیریت هستیم. حمایتی که یکی از مهم‌ترین عواملش می‌تواند مالی باشد که نتیجه آن جذب بازیکن خارجی است. به نظرم برای نتیجه‌ای که دنبال آن هستیم، نیاز داریم تا به وسیله بازیکن خوب خارجی هم تقویت شویم.
با عملکردی که در شروع لیگ داشتی، خیلی‌ها به این فکر افتاده‌اند که با ضعف موجود در تیم ملی، جای بازیکنی مثل فرید اصلانی خالی است. قطعاً خودت هم به تیم ملی فکر می‌کنی؟
 خیلی بیشتر از چیزی که تصور کنید دوست دارم دوباره به تیم ملی دعوت شوم. هیچ بازیکنی نیست که این هدف را نداشته باشد. بخصوص کسی مثل من که مدت زیادی هم دور بوده.
با تغییر سرمربی تیم ملی قطعاً شانس بیشتری برای انتخاب شدن داری!
 همه چیز به نظر سرمربی برمی‌گردد. من همه تلاشم را می‌کنم. حالا که خداراشکر لیگ را خوب شروع کردم و به اعتقاد خیلی‌ها نمایش خوبی داشته‌ام. امیدوارم این بازی‌های خوب و نمایش‌ها دیده شود. همین کافی است. در نهایت قطعاً بهترین‌ها به اردو دعوت می‌شوند و من هم اگر بتوانم نظر سرمربی تیم ملی را جلب کنم، یک بار دیگر ملی‌پوش خواهم شد.
دوران بدی را از دست دادی. دو تورنمنت خیلی بزرگ که شاید دیگر فرصت حضور در آنها فراهم نشود...
دقیقاً همینطور است. بعضی بازیکنان در بسکتبال هستند که گاهی زحمات‌شان دیده نمی‌شود. با این حال گذشته‌ها گذشته و دیگر اهمیت ندارد. امیدوارم از این به بعد اتفاق‌های بهتری بیفتد.

Page Generated in 0.0040 sec