printlogo


کد خبر: 236634تاریخ: 1400/8/8 00:00
خبر

 در نشست یکشنبه هیأت اجرایی انجام می‌شود
مهر تأیید بر سرپرستی فخری برای بازی‌های آسیایی 
تصمیم‌گیری در مورد سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی و معرفی گزینه نهایی سرپرستی، مهم‌ترین دستورالعمل نشست پیش روی اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک است. نشست اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک پس از دو هفته وقفه یکشنبه آینده به ریاست سیدرضا صالحی امیری برگزار می‌شود. او با حضور در این نشست گزارش سفر خود به کشور یونان و حضور در بیست و پنجمین اجلاس آنوک (کمیته‌های ملی المپیک جهان) را ارائه می‌کند. در همین نشست محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی هم گزارشی از این فدراسیون می‌دهد. مهم‌تر از این دو موضوع اما بررسی‌هایی است که به منظور انتخاب نهایی سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ انجام می‌شود. این بازی‌ها طی روزهای ١٩ شهریورماه تا ٣ مهرماه سال آینده به میزبانی چین و در هانگژو برگزار می‌شود. البته به نظر می‌رسد بررسی این موضوع در نشست پیش‌رو، فرمالیته است چراکه انتخاب پیمان فخری، برای سرپرستی کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی نهایی شده و او حتی در نشست آنلاین سرپرستان کاروان‌های اعزامی به بازی‌ها نیز شرکت کرده است.
 
 
سپاهان قهرمان لیگ دواتلون زنان شد
در پایان لیگ دواتلون زنان، سپاهان به مقام قهرمانی رسید و ورزشکار تیم سلکتور به عنوان بهترین ورزشکار انتخاب شد. مرحله سوم و پایانی لیگ دواتلون زنان فصل جاری صبح دیروز همزمان با مسابقات دواتلون قهرمانی کشور در اصفهان برگزار شد و تیم سپاهان اصفهان با کسب زمان ۱۰:۲۷:۵۷ به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات رسید. پس از تیم سپاهان تیم‌های سلکتور با زمان ۱۰:۴۷:۵۲ و هیأت کرمانشاه با زمان ۱۲:۱۵:۳۹ به عناوین دوم و سوم دست پیدا کردند. زینب نوروزی ورزشکار تیم سلکتور در پایان این فصل از مسابقات به عنوان برترین ورزشکار لیگ انتخاب شد و جایزه نقدی و تندیس برترین ورزشکار را از حمید گودرزی، رئیس فدراسیون دریافت کرد.
 
 
تغییر در کادر فنی تیم ملی نوجوانان
ترکان جای طلایی را گرفت
مجید ترکان به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان منصوب شد. بعد از اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ داد و منجر به موضع‌گیری‌های محمد طلایی علیه فدراسیون شد، مجید ترکان، قهرمان پیشین کشتی آزاد، هدایت تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان را به عنوان سرمربی برعهده گرفت. مجید ترکان سه مدال طلا، نقره و برنز جهان، مدال طلای بازی‌های آسیایی و چندین مدال طلای قهرمانی آسیا در سبک وزن کشتی آزاد را در کارنامه ورزشی خود دارد. ترکان همچنین از اساتید و عضو هیأت علمی دانشگاه ساری است و سابقه مدیریت تیم‌های ملی، مربیگری تیم ملی کشتی آزاد و مدرسی انستیتو کشتی در کارنامه کاری او دیده می‌شود. محمد طلایی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان بود و در رقابت‌های قهرمانی جهان هم با 3 مدال طلا و یک برنز پنجم شد اما به لحاظ مدالی با کسب سه مدال طلا قهرمان جهان شد. تیم ایران بالاتر از تیم‌های صاحب سه مدال طلا در مسابقات قهرمان جهان شد. هند و آمریکا هم هر کدام دو طلا کسب کردند و روسیه هم فقط یک مدال طلا کسب کرد. با این‌حال طلایی از نحوه برخورد مسئولان فدراسیون به شدت گلایه کرد و بعد هم که منجر به جدایی او از تیم نوجوانان شد. با این انتخاب یکی از تئورسین‌های کشتی ایران جای طلایی را گرفته که محمد طلایی هم به عنوان اولین نفر به او تبریک گفت.
 

Page Generated in 0.0070 sec