printlogo


کد خبر: 236617تاریخ: 1400/8/8 00:00
برسر بانوی پیر چه آمده؟
از چاله به چاه با آلگری

 در مورد یوونتوس یک چیز حتمی است؛ این تیم باید شروع فاجعه‌آمیزش را جبران کند آن هم هرچه سریعتر. وضعیت بد فعلی بانوی پیر سبب شد که مقایسه‌هایی بی‌رحمانه میان سرمربی فعلی این تیم- ماسیمیلیانو آلگری- با سرمربیان قبلی این تیم، مائوریتزیو ساری و آندره‌آ پیرلو صورت بگیرد و خیلی‌ها این بحران را ناشی از بازگشت مربی 54 ساله به تورین بدانند.
دو فصل پیش، یوونتوس ساری بعد از 10 هفته از آغاز فصل سری A، 26 امتیاز گرفته بود. فصل قبل هم در همین مقطع یوونتوس با هدایت آندره‌آ پیرلو 20 امتیاز گرفته بود. کل دستاورد آلگری در لیگ تا این مقطع از فصل اما 15 امتیاز بوده است و قطعاً این خیلی کمتر از چیزی است که بانوی پیر و هوادارانش را راضی کند. 4 برد، سه تساوی و سه شکست به همراه 14 گل زده که تنها یکی از گل‌های خورده تیمش بیشتر است و تفاضل گل مثبت یک، بدترین رکوردی است که طی چندین فصل گذشته در کارنامه بیانکونری به ثبت رسیده است. درست در همین مقطع از فصل قبل، یووه 6 گل کمتر خورده و 4 گل بیشتر زده بود. هواداران یوونتوس حتی نمی‌توانند ادعا کنند که اگر تیم‌شان نتیجه نگرفته حداقل با بازی‌هایش آن را خوشحال کرده است چون این تیم زشت و به سبکی و نه چندان دلچسب فوتبال بازی می‌کند بخصوص اگر بازی را هم نبرد که عملکردش وحشتناک می‌شود. خشم پاول ندود، نایب رئیس باشگاه یوونتوس در دقایق پایانی بازی خانگی چهارشنبه شب مقابل ساسولو که آن را در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده نیمه دوم 2 بر یک باخت، نشان دهنده عمق دردسرهای حال حاضر یوونتوس است. اسطوره چک‌تبار یوونتوس که دو سال پیش بعد از اخراج آلگری گفته می‌شد یکی از عوامل تأثیرگذار در رخ دادن این اتفاق بوده است، بعد از شکست بانوی پیر بر سر یکی از اعضای هیأت مدیره و حتی رئیس باشگاه آندره‌آ آنیلی فریادی زد تا شاید مشخص شود که او هنوز خیلی موافق سبک کاری آلگری نیست اما واقعاً بر سر یوونتوس چه بلایی آمده است؟
 
دفاعی پر از شکاف
هرچه می‌گذرد، یوونتوس بیشتر تیمی بی‌هویت جلوه می‌کند. نتایج اخیر، افت باشگاهی که زمانی قهرمانی‌‌های پی‌در‌پی‌اش حوصله طرفـــــــــــداران کالچو را سر برده بود را تأیید می‌کند. با 13 گل خورده که شامل دو گل خورده بازی خانگی چهارشنبه شب برابر ساسولو می‌شود، یوونتوس الان بدترین آمار گل خورده در 10 هفته اول لیگ از فصل 93-1992 را به ثبت رسانده است. در این میان یک واقعیت درباره این تیم به شدت نگران‌کننده است؛ این تنها سومین بار در عصر پیروزی‌های 3 امتیازی فوتبال است که یوونتوس در 10 بازی اولش در یک فصل سری A اینقدر شکست می‌خورد. اشتباهات فردی هم به مشکلات این تیم دامن زده است. حداقل 5 گل از گل‌‌های خورده اخیر یوونتوس را می‌توان به اشتباه یکی از بازیکنان این تیم ربط داد و در این بین دروازه‌بان تیم وویچخ شزنی که سه گل را تقدیم حریف کرد، بدترین آمار را دارد. یوونتوس در این فصل در بازی‌هایی که در آنها از حریفش جلو افتاده هم 10 امتیاز از دست داده است و حالا در رده هفتم قرار دارد. بانوی پیر به تیم‌هایی مانند اودینزه، میلان و ناپولی اجازه داده که از این تیم در جدول رده‌بندی سبقت بگیرند و در این بین زوج لئوناردو بونوچی و ماتیس دلیخت در خط دفاعی هم نتوانسته‌اند کمک زیادی به تیم کنند. در خط حمله هم اما آمار تیم چنگی به دل نمی‌زند. 14 گل در 10 بازی برای تیمی که می‌خواهد قهرمان سری A شود، بسیار کم است. با وجود داشتن 4 مهاجم، آمار گل‌های خط حمله یونتوس از تک مهاجم لاتزیو، چیرو ایموبیله که به تنهایی 8 گل زده است هم کمتر و با تعداد گل‌های ادین ژکو مهاجم بوسنیایی اینتر در عدد 7 مساوی است. پس مشکلات یوونتوس خیلی جدی است بخصوص وقتی بدانید که آلگری با استفاده از سیستم چرخشی از تمام بازیکنانش استفاده کرده تا راه حلی پیدا کند. بدون رونالدو، هواداران مضطرب شده‌اند و هر هفته از عملکرد بازیکنانی مانند فدریکو کیه‌زا، مویزه کین، پائولو دیبالا و آلوارو موراتا مأیوس‌تر می‌شوند. گل‌های آلوارو موراتا و پائولو دیبالا دو مهاجم یوونتوس روی هم از تعداد گل‌های مهاجم نه‌چندان سرشناس جنوا، ماتیا دسترو هم حتی کمتر است.
در هر صورت وحشت و عدم اطمینان از آینده، به روان همه بازیکنان یووه رخنه کرده است و اضطراب و استرس کم‌کم دارد به یکی از ویژگی‌های ثابت بازی تیم آلگری تبدیل می‌شود و او باید هرچه زودتر فکری به حال تغییر این وضعیت کند.
منبع: 
دیلی میل

Page Generated in 0.0059 sec