printlogo


کد خبر: 236404تاریخ: 1400/7/29 00:00
کارگزار 500 میلیاردی، خبر خوش برای آبی‌ها
اجازه نصب تبلیغات دور زمین به استقلال داده نشد

کارگزار جدید استقلال معرفی شد که کف قرارداد این شرکت با باشگاه 500 میلیارد تومان است و می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مالی آبی‌پوشان را حل کند.
باشگاه استقلال از رقم قرارداد کارگزار قبلی رضایت نداشت و دو روز پیش خبر داد که قرارداد با این شرکت به طور رسمی فسخ شده است. با حضور مصطفی آجورلو در رأس مدیریت باشگاه، استقلال به دنبال کارگزار جدیدی بود که کف و سقف تعهداتی چندین برابر کارگزار قبلی را به آنها بپردازد.
در نهایت باشگاه استقلال با کارگزار جدیدی به نام شرکت «ایده پروران تبلیغ» قرارداد امضا کرد که طبق ادعای باشگاه قرار است مبلغ بالایی را پرداخت کند. در گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال آمده است: طی قراردادی میان مدیرعامل باشگاه استقلال و شرکت ایده پروران تبلیغ، این شرکت به عنوان کارگزار رسمی باشگاه استقلال معرفی شد.
طبق این قرارداد کف تعهد کارگزار در فصل جاری ۵۰۰ میلیارد تومان و در صورت افزایش درآمد کارگزار، باشگاه از این درآمدها سهم بالایی خواهد برد.
نکته مهم در این قرارداد، تبلیغات محیطی در بازی‌های آبی‌پوشان است. در سال‌های گذشته معمولاً درصدی پایین و جزئی آن هم به صورت هر چند وقت یک بار به باشگاه‌ها پرداخت می‌شد اما در اطلاعیه رسمی آبی‌پوشان آمده است که ۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد کارگزار مربوط به تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی باشگاه استقلال است.
باشگاه استقلال مصمم بود در بازی دیروز مقابل هوادار هم از تبلیغات خودش استفاده کند و در این‌باره نامه‌ای هم به سازمان لیگ ارسال کرده بود. در فاصله دو ساعت مانده به شروع بازی دیروز افرادی که خود را منتسب به باشگاه استقلال می‌دانستند با تابلوهای تبلیغاتی خاص به ورزشگاه آزادی رفتند و خواهان نصب آنها در ورزشگاه شدند.
ولی کامیون این افراد جلوی در ورزشگاه آزادی متوقف شد و اجازه ورود به آنها داده نشد. سازمان لیگ تبلیغات دور زمین را بر اساس برنامه قبلی نصب می‌کند اما استقلالی‌ها این تبلیغات را قبول ندارند و خواهان آن هستند تا بنرهای تبلیغاتی خودشان را دور زمین قرار بدهند. این اختلاف نظر می‌تواند یکی از چالش‌های سازمان لیگ در هفته‌های آینده باشد و باید دید قانون در این مورد به نفع کدامیک از طرفین حکم خواهد داد.
صادق درودگر، عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ تأکید دارد که اختیار نصب تبلیغات دور زمین با سازمان لیگ است: «من به مدیر‌عامل محترم باشگاه استقلال، جناب آقای سردار آجورلو توصیه می‌کنم که آیین‌نامه لیگ حرفه‌ای را یک بار دیگر بخواند. این اقدام قانونی نیست. در فوتبال قوانینی حاکم است که همه اعضای آن به عنوان عضو و ذینفع فوتبال، ملزم به تبعیت از آن هستند. لذا باید برای هر اقدامی مصوبه‌ای وجود داشته باشد. من تاکنون در این مورد مصوبه‌ای ندیدم. من مخالف این نیستم که باشگاه‌ها در آینده درآمد خودشان را از تبلیغات محیطی داشته باشند، ولی هیچ کاری را نمی‌توان فراقانونی انجام داد. تا به حال قانونی که باشگاه استقلال بتواند تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی‌اش را در اختیار بگیرد، مصوب نشده است.»
 

Page Generated in 0.0046 sec