printlogo


کد خبر: 236403تاریخ: 1400/7/29 00:00
صنعت نفت آبادان صفر – ذوب‌آهن اصفهان 1
گل طلایی از تعویض طلایی

دیروز اعلام شد که مهدی تارتار این شعار را برای شاگردانش انتخاب کرده: «کار و تلاش سخت، پایان خوب و ماندگار.»
حالا اولین بازی ذوب‌آهن با کار و تلاش سخت، یک پایان خوب داشت. آنها در آبادان یک بر صفر پیروز شدند. یک پیروزی که شاید با یک بازی خوب به دست نیامد اما با یک گل فوق‌العاده به ارمغان آمد. یک پیروزی با یک گل به یادماندنی در دقیقه 91. گلی که قطعاً یکی از بهترین گل‌های هفته اول بود. عارف رستمی که در دقیقه 78 به صورت تعویضی وارد زمین شده بود، در دقیقه 91 بازی با زیرکی موفق شد از تله آفساید بگریزد، یک سر توپ خوب بزند و بعد با یک ضربه دقیق توپ را از بین پاهای دروازه‌بان نفت آبادان عبور دهد تا بازی بدون برنده پایان نیابد.
گزارش بازی را بخوانید: با سوت آغاز و در ثانیه‌های اول صنعت نفت موقعیت مناسب گلزنی را از دست داد و پس از آن ذوب‌آهن تیم برتر میدان نشان داد و با حرکات در عمق بارها مدافعان تیم فوتبال صنعت ‌نفت را با اشتباه مواجه کرد.
در ادامه نیز ذوب‌آهن که نسبت به میزبان آبادانی‌ خود هماهنگ‌تر نشان داد صاحب موقعیت گلزنی شد و در دقیقه ششم بابامحمدی بازیکن این تیم مقابل دروازه خالی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن با بی‌دقتی به تیرک دروازه برخورد کرد تا نفتی‌ها نفس راحتی بکشند.
تیم صنعت ‌نفت آبادان رفته رفته بر بازی حاکم شد و حرکات پا به توپ طالب ریکانی و شروین بزرگ کار را بر مدافعان ذوب‌آهن سخت کرد ولی موقعیت صددرصد گلزنی برای مهاجمان زردپوش آبادانی ایجاد نشد تا بازی در نیمه اول بدون گل پایان 
یابد.
با شروع نیمه دوم این تیم صنعت نفت آبادان بود که برتری خود را بر میهمان اصفهانی دیکته کرد ولی دفاع چند‌لایه ذوب‌آهن مانع نزدیک شدن بازیکنان صنعت ‌نفت به دروازه این تیم شد.
در دقیقه ۶۱ این دیدار طالب ریکانی بازیکن خوش‌تکنیک و شوتزن صنعت ‌نفت پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد ولی شوت سرکش این بازیکن با واکنش دیدنی دروازه‌بان ذوب‌آهن به بیرون هدایت شد تا مهم‌ترین موقعیت گلزنی آبادانی‌ها از بین برود.
در ادامه بازی نیز این تیم صنعت ‌نفت بود که توپ و میدان را در اختیار داشت ولی دفاع هوشمندانه ذوب‌آهن اجازه خودنمایی و ایجاد فرصت را به بازیکنان این تیم نداد.
در دقیقه ۹۰ این دیدار تیم ذوب‌آهن بر خلاف جریان بازی توسط عارف به یک گل زیبا رسید.
حالا با این پیروزی ذوب‌آهنی که فصل پیش به زحمت در لیگ برتر ماند، امیدوار است فصل تازه برایش طور دیگری رقم بخورد.
از نکات حاشیه‌ای بازی می‌توان به غیبت علیرضا منصوریان سرمربی نفت آبادان اشاره کرد. او به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فعلاً خانه‌نشین است و تیمش را اینترنتی هدایت می‌کند.
منصوریان در اولین بازی این تیم را به زمین فرستاد: فرزین گروسیان، میثم تهی‌دست، امید حامدی‌فر، رضا یزدان‌دوست، فرزاد جعفری، امید خالدی، محمدرضا غبیشاوی، محمود مطلق‌زاده (۶۶‌- فردین یوسفی)، طالب ریکانی، حسن بیت‌سعید (۷۵- فاخر تهامی) و شروین بزرگ (۷۵- رضا جبیره).
تیم ذوب‌آهن هم با این بازیکنان در آبادان به پیروزی رسید: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، آرمان قاسمی، پوریا پورعلی، امیرحسین صدقی، مسعود ابراهیم‌زاده، محمد خدابنده‌لو (۷۸‌- علی خدادادی)، سجاد جعفری، بابا محمدی (۹۰‌- محمد قریشی)، میلاد جهانی (۶۴- حسین شنانی) و رضا خالقی‌فر (۷۸- عارف رستمی).
 

Page Generated in 0.0058 sec