printlogo


کد خبر: 236402تاریخ: 1400/7/29 00:00
سلام استقلال به لیگ برتر
فرهاد با برد شروع کرد

 
ترکیبی که فرهاد مجیدی در اولین بازی لیگ بیست و یکم مقابل هوادار قرار داد، به تقریب همان بود که پیش‌بینی می‌شد. در واقع استقلال دایره بزرگی از بازیکنان مدعی ورود به ترکیب اصلی در اختیار ندارد که پیش‌بینی ترکیبش دشوار باشد.  البته غیبت آغاسی و قاسمی‌نژاد در ترکیب اصلی محل بحث بود اما به هر شکل آنها که از ابتدا به میدان رفته بودند نیز در زمره مردانی هستند که به طور قطع در فصل جاری دقایق قابل توجهی در ترکیب استقلال حضور خواهند داشت. فرهاد مجیدی که می‌دانست سپاهان و گل‌گهر که احتمالاً مدعیان فصل جاری خواهند بود، رقبای‌شان را شکست داده‌اند، از همان ابتدا در پی پیروزی در این میدان بود و تلاش می‌کرد بازیکنان را به ارائه فوتبالی رو به جلو ترغیب کند.
همین تاکتیک در دقایق آغازین توسط استقلال پیاده شد و آبی‌ها حریف را تحت فشار قرار دادند. وریا غفوری از راست و گاه جعفر سلمانی از سمت چپ در متن بازیسازی قرار گرفتند اما هرچه از زمان شروع بازی گذشت هوادار به بازی مسلط شد و ستاری و عبدی دروازه استقلال را تحت فشار قرار دادند.
بغل پای سلمانی روی پاس بیرون رضاوند اولین ضربه به سمت دروازه از سوی استقلال در نیمه دوم بود اما مسلم حق‌شناس که آماده و با‌انگیزه نشان می‌داد به راحتی توپ را مال خود کرد.
دقیقه ۵۴ فرار مطهری به قلب دفاع هوادار سبب خطای حق‌شناس شد و داور بی‌درنگ نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان داد و وریا غفوری پشت ضربه قرار گرفت. 
وریا بار اول توپ را بر خلاف شیرجه حق‌شناس گل کرد اما داور دستور به تکرار ضربه داد که بار دوم دروازه‌بان هوادار دست وریا را خواند و موقعیتی طلایی برای استقلال از دست رفت.
بعد از این ماجرا استقلال بی‌آنکه از ضرباهنگ حملاتش بکاهد دوباره دامنه حملاتش را گسترش داد تا دقیقه ۶۰ مزد برتری گرفته شود و آبی‌ها توسط جعفر سلمانی به گل رسیدند. سلمانی این گل را با پای چپ و از پشت هجده قدم به کنج دروازه حریف دوخت.
بعد از این گل بازیکنان استقلال با آرامش بیشتری توپ را در میدان دواندند و استرس کمتری در زمان ارسال توپ داشتند. تیم هوادار نیز تمایلی به حمله از خود نشان نمی‌داد و بیشتر چهره تیمی که از باخت خفیف راضی است را برابرمان قرار می‌داد. بدون شک اگر استقلال همان تیم نیمه اول بود، شانسی برای عبور از هوادار نداشت و به این برد حداقلی هم نمی‌رسید اما حضور مهدی‌پور تا حدی کفه ترازو را به سود استقلال سنگین کرد و صادقی نیز تا حدی در تغییر روند بازی اثرگذار بود تا استقلال شروع خوبی به لحاظ امتیازی داشته باشد.
البته نباید از هجوم‌های پیوسته هوادار در دقایق پایانی غافل شد. حتی عکاشه دقیقه ۹۳ می‌توانست دروازه حسینی را باز کند اما در نهایت گل ۳ امتیازی سلمانی حفظ شد تا آبی‌ها از قافله تیم‌های ۳ امتیازی هفته نخست عقب نماند و به هفته‌های آتی امیدوار باشد.
استقلال: سید‌حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد‌حسین مرادمند، محمد دانشگر، آرش رضاوند (4+90- سعید مهری)، زبیر نیک‌نفس (46- مهدی مهدی‌پور)، وریا غفوری، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی (58- امیرعلی صادقی)، امیر‌حسین حسین‌زاده، ارسلان مطهری (78- امین قاسمی‌نژاد).
سرمربی: فرهاد مجیدی
هوادار تهران: مسلم حق‌شناس، دانیال کردستانی (77- مرتضی آقاخان)، حسین صادقی (73- محمد چهارمحالی)، محمد قاضی (60- ابوالفضل بابادی‌ عکاشه)، پیمان میری، معین عباسیان (82- علی درخشان)، نیما انتظاری، محسن طرحانی، سید‌محمد ستاری، سید‌محمد حسینی، مهدی عبدی.
سرمربی: رضا عنایتی
 

Page Generated in 0.0045 sec