printlogo


کد خبر: 236401تاریخ: 1400/7/29 00:00
نمایش مشکلات استقلال
آنچه از روز روشن‌تر است

سرمقاله
فرشاد کاس‌نژاد   @Farshadcasnejad
 
استقلال با مسائلی درباره خودش در بازی با تیم هوادار مواجه شد که پیش از اولین دقیقه از اولین بازی در لیگ برتر نیز دانستن آنها دشوار نبود.
بازی با هوادار چه با پیروزی یک - صفر استقلال که هر لحظه تغییرش توسط هوادار ممکن به نظر می‌رسید، چه با هر نتیجه‌ دیگری، به استقلال هشدار داد که هنوز فصل نقل و انتقالات برایش تمام نشده و این تیم برای اینکه در کورس قهرمانی باشد، نیازهایش را پس از جدایی بازیکنانش برطرف نکرده است.
استقلالی که دو چهره فوق‌العاده خط حمله‌اش -مهدی قایدی و شیخ دیاباته- را از دست داد، هنوز نمی‌داند جانشین‌های آنها کیستند. فراموش نکنیم ارسلان مطهری و سبحان خاقانی در استقلالی که قایدی و دیاباته را داشت، حضور داشتند و همه با هم بار استقلال را در راه قهرمانی نکشیدند.
استقلال نزدیک به دروازه حریف فقط یک امید تازه دارد، او که هنوز ۲۱ ساله است و اگرچه طی ۲ فصل فقط ۷ گل برای سایپا زده اما در استقلال برای کارهای بزرگ آماده و مستعد به نظر می‌رسد. امیرحسین حسین‌زاده مهم‌ترین خرید فصل برای استقلال است اما استقلال به چند خرید با همین میزان اثرگذاری یا بیشتر در کار حمله‌ -و نه فقط خط حمله- نیاز دارد که امین قاسمی‌نژاد نیز باید در این مهلکه نشان دهد برای پایان فوتبالش به استقلال نیامده است.
استقلال در خط میانی برای قهرمانی باید ایده‌های کارآمدتری را اجرا کند که آرش رضاوند در ۲ فصل حضورش در استقلال از پس اجرای آنها برنیامده است. رضاوند اگر مهم‌ترین نقش را برای بازیسازی در خط میانی استقلال دارد، تیمش کار سختی برای بازیسازی خواهد داشت، مثل بازی اول استقلال مقابل هوادار که می‌تواند آسان‌ترین حریف برای شروع لیگ محسوب شود. استقلال اما مقابل هوادار نمی‌دانست تا کجا می‌تواند به بازیسازی هافبک‌هایش دل خوش کند. مهدی مهدی‌پور وقتی در نیمه دوم به میدان آمد، به استقلال برای سازماندهی بهتر در میانه زمین کمک کرد. استقلال اما نباید مقابل هوادار درباره هافبک‌هایش دچار این ‌همه تردید شود.
تیمی که می‌خواهد قهرمان لیگ برتر باشد، خبر از قرارداد ۵۰۰ میلیاردی‌اش با کارگزار هم می‌رسد و قدرت مالی‌اش را به رخ می‌کشد، احتمالاً فعالیت خود در نقل و انتقالات را ادامه می‌دهد تا بحران نیروی انسانی خود را حل کند. اسم مشکلات استقلال در خط میانی و خط حمله بحران نیروی انسانی است، به این دلیل که در پست‌های سرنوشت‌ساز بازیکنانی با اثرگذاری بزرگ ندارد. استقلال می‌تواند مدافع راست خارجی استخدام کند اما مهم‌تر از پست وریا غفوری، باید ضعف‌های جدی‌تر خود را با خریدهایش پوشش دهد.
استقلال بین دو نیمه بازی با هوادار توانست خود را نجات دهد. این امیدوارکننده بود که اولین اثرگذاری از مربیان استقلال را بین دو نیمه از بازی اول در لیگ برتر دیدیم. برای نجات در بازی‌های بزرگتر اما بازیکنان سرنوشت‌سازتری باید در استقلال باشند. استقلال باید زودتر از اینها در نقل و انتقالات مشکلات خود را -که مثل روز روشن هستند- می‌شناخت و تا امروز تیم کامل خود را می‌ساخت اما هنوز هم دیر نشده و استقلال نباید زمان را از دست بدهد.
 

Page Generated in 0.0058 sec