printlogo


کد خبر: 236395تاریخ: 1400/7/29 00:00
درخشش مهدی طارمی با چاشنی توییت کنایه‌آمیز برای اسکوچیچ
آغاز اختلاف در بدنه تیم ملی؟

درخششی دیگر از مهدی ‌طارمی با پورتو، در شب سوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا یکبار دیگر این بازیکن ملی‌پوش ایران محور اصلی بحث بزرگترین رسانه‌های ورزشی دنیا و البته اهالی فوتبال شده است.
طارمی در بازی مقابل تیم فوتبال میلان، شب خوبی را سپری کرد که اگر کمی خوش‌شانس بود بدون شک یکی از چند موقعیت خوبی که داشت را هم گل می‌کرد تا شب خوبش کامل شود. طارمی اما با پاس گلی که در دقیقه 65 داد، روی تک گل پورتو در این بازی و پیروزی تیمش تأثیرگذار شد. گلزن ایرانی پورتو در پیروزی در یک دوئل هوایی با اسماعیل بن‌ناصر به صورت ناخودآگاه فرصت عالی را برای لوئیز دیاز وینگر چپ پورتو فراهم کرد تا این بازیکن برزیلی با ضربه‌ای سریع و حسابگرانه، تیمش را در خانه از میلان پیش بیندازد.
طارمی که از ابتدای این مسابقه با دوندگی شدید آمادگی خود را به رخ مدافعان میلان کشیده بود، چهار بار تا آستانه گلزنی پیش رفت اما ضربات پا و سر او با اختلاف اندک از کنار دروازه حریف عبور کردند تا چهره مغموم اما امیدوار مهدی، تکراری‌ترین تصویر تلویزیون بین اسپورت باشد.
موقعیت‌هایی که مهدی روی دروازه میلان به وجود آورده بود باعث شد که گزارشگر اسکای، حین گزارش بازی مدام به تعریف و تمجید از طارمی بپردازد. او بازی مهاجم بوشهری پورتو را با القابی مانند درخشان، جذاب و دیدنی تعبیر کرد و طارمی را بهترین بازیکن پورتو در دیدارهای گذشته دانست.
مهدی طارمی درباره این بازی گفت: «من موقعیت‌های زیادی داشتم، می‌توانستیم بیشتر گل بزنیم اما مهم‌ترین چیز برد بازی بود. میلان تیم بزرگی است، ما خیلی خوب بازی کردیم. من چند موقعیت برای گلزنی داشتم اما شانس نداشتم. من از بازی‌های تیم ملی آمده بودم، خیلی سخت است اما مهم‌ترین چیز امشب این بود که ما برنده شدیم، این برای ما عالی بود.»
البته که بازی پورتو – میلان، گلایه‌هایی را هم از سوی سرمربی تیم میلان و برخی کارشناسان فوتبالی به دنبال داشت که همگی معتقد بودند زمان به ثمر رسیدن گل پورتو، داور خطای واضحی که طارمی مرتکب شده را نگرفته است. به اعتقاد این منتقدان، خطا پس از توپ دزدی و چهارمین موقعیت ایجاد شده روی دروازه میلان توسط طارمی در صحنه گل اتفاق افتاد. زمانی که مهدی در برخورد با بن ناصر مدافع میلان، توپ را برای لوییس دیاز و گلزنی او آماده کرد. فابیو کاپلو کارشناس اسکای پس از بازبینی این تصاویر گفت: «این خطای بسیار واضحی بود.»
رسانه‌های ایتالیایی اعتقاد دارند که طارمی روی صحنه گل مرتکب خطا شده و با تیتر «میلان همچنان از داوران آسیب می‌بیند»، اعتقاد دارند VAR در این صحنه ناتوان و درمانده بوده است!
همچنین دیروز (چهارشنبه) گاتزتا دلو اسپورت با انتشار تصاویر آهسته این صحنه مدعی شده که طارمی با هل دادن هافبک میلان باعث شده که لوییس دیاز در شرایط بهتری برای گلزنی قرار بگیرد. آنها باور دارند که بازیکن ملی‌پوش ایرانی در این صحنه علاقه‌ای به تصاحب توپ نداشته و با بررسی شرایط حریف تصمیم به انجام خطا گرفته تا مالکیت توپ را به هم تیمی‌اش واگذار کند اما داور جایگیری خوبی نداشته و کمک داور ویدئویی نیز دخالتی نکرده است.
فابیو کاپلو هم از افرادی است که ضمن تمجید از عملکرد طارمی به خطای رخ داده در صحنه گل اشاره کرده و گفته: «پورتو به طور ویژه‌ای در خط حمله خوب کار کرد و بازیکن هجومی این تیم (طارمی) عملکرد خوبی داشت. پورتو به طور کلی از میلان بهتر کار کرد و لیاقت پیروزی را داشت اما در هر صورت روی صحنه تک گل بازی، طارمی مرتکب خطا شد و بن‌ناصر را از قصد زد.»
این همان چیزی است که خشم سرمربی میلان را به همراه داشت و استفانو پیولی علی‌رغم اعتراف به عملکرد نه چندان قابل قبول تیمش، به خطایی که گرفته نشد هم واکنش نشان داد.
طارمی اما بعد از درخشش و انتخابش به‌عنوان بازیکن برتر بازی پورتو – میلان، به دلیل دیگری هم در رسانه‌های داخلی به تیتر خبرها تبدیل شد و آن هم توییتی بود که به اعتقاد بسیاری، کنایه به صحبت‌های اخیر دراگان اسکوچیچ بوده است. انگار بعد از مصاحبه‌ای که اسکوچیچ داشت، طارمی منتظر فرصتی بود تا بتواند پاسخ دندان‌شکنی به نقد اسکوچیچ از بازیکنان ایران بدهد.
او دیروز (چهارشنبه) در میان همه تقدیرهایی که از عملکردش شده بود در توییتی نوشت: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و‌ ... از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند، ولی متأسفانه مشکلات جایی دیگر است.»
به نظر می‌رسد این توییت، پاسخی به اظهارات روز سه‌شنبه سرمربی تیم ملی کشورمان باشد که دراگان اسکوچیچ، از توانایی تاکتیکی بازیکنان ایرانی انتقاد کرد.
اسکوچیچ در بخشی از گفت‌وگوی خود با نشریه «وچرینجی لیست» چاپ زاگرب کرواسی گفته بود: «چیزی که فوتبال ایران در آن کمبود دارد و جای پیشرفت زیادی در آن می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. آنها در کارهای تاکتیکی به اندازه کافی خوب نیستند اما وقتی بلندمدت به این قضیه نگاه می‌کنم، می‌توانند بیاموزند و سطح فوتبال‌شان بالاتر از این برود. اروپایی‌ها همیشه از نظر تاکتیکی منظم و مرتب بوده‌اند و از آنجا که ایران حالا بازیکنان بیشتری در تیم‌های اروپایی دارد، این امر به ‌آرامی در حال تغییر است.»
این صحبت‌های اسکوچیچ اما انگار ناراحتی بازیکنانی مثل طارمی را در پی داشته که واقعاً از نظر تاکتیک و هوش فوتبالی در سطح بالایی قرار دارند و احتمالاً در روابط بازیکنانی مثل طارمی با اسکوچیچ تأثیرگذار خواهد شد.

Page Generated in 0.0063 sec