printlogo


کد خبر: 236389تاریخ: 1400/7/29 00:00
الهلال – پوهانگ، فینال قهرمان‌ها
اولسان با ضربات پنالتی دومین فینال متوالی را از دست داد

ایران ورزشی – اولسان هیوندای کره جنوبی تیمی که فصل قبل لیگ قهرمانان در فینال آسیا با شکست پرسپولیس قهرمان شده بود نتوانست برای بار دوم  به فینال این رقابت‌ها برسد.
دیروز پوهانگ استیلرز و اولسان هیوندای کره که هر دو سابقه قهرمانی در این مسابقات را دارند در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هم رفتند که بازی بعد از 120 دقیقه تلاش با نتیجه مساوی یک – یک تمام شد و کار به ضربات پنالتی کشید  اما برنده این مسابقه پوهانگ بود که بعد از 12 سال دوباره به فینال آسیا رسید تا حریف الهلال در آن مسابقه باشد.
در ورزشگاه جام جهانی جئونجو یون ایل‌لوک در دقیقه 52 برای مدافع عنوان قهرمانی مسابقات گل زد اما کار اولسان هیوندای با اخراج وون دوجائه کاپیتانش در دقیقه 68 از زمین بازی دشوار شد. پوهانگ استیلرز از یک بازیکن بیشتر خود بهره برد و الکساندر گرانت در دقیقه 89 گل تساوی را برای شاگردان کیم کی‌دونگ به ثمر رساند. همین نتیجه باعث شد دیدار دو تیم در 30 دقیقه وقت اضافه ادامه داشته باشد اما دقایق اضافی هم گلی در بر نداشت تا پیروز بازی در ضربات پنالتی تعیین شود. در ضیافت پنالتی‌ها نیز پوهانگ استیلرز با نتیجه 5 بر 4 به برتری رسید و امیدوار است دومین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان آسیا، پس از فتح جام قهرمانی مسابقات در سال 2009 به دست بیاورد.
در دگر بازی نیمه نهایی در منطقه غرب بازی دو تیم عربستانی در ریاض فوق‌العاده زیبا، مهیج و البته جنجالی شد اما در نهایت الهلال با پیروزی 2 بر یک  برنده شد و به فینال رسید.
این بازی در حضور 23 هزار تماشاگر و در یک جو فوق‌العاده سنگین با حضور تماشاگران دو تیم برگزار شد. سکوهای ورزشگاه به صورت 50 – 50 میان هواداران دو تیم تقسیم شده بود و النصر امیدوار بود با استفاده از فرصت میزبانی، راهی دیدار فینال شده و نخستین قهرمانی خود در آسیا را کسب کند اما این اتفاق رخ نداد ضمن اینکه اخراج علی لاجامی در آخرین دقایق نیمه نخست، روی روند بازی و شکل‌گیری این نتیجه نقش بسزایی داشت.
در این بازی ابتدا موسی مارگا الهلال را پیش انداخت اما جالب اینکه 4 دقیقه بعد از ده نفره شدن با ضربه سر اندرسون تالیسکا به گل مساوی رسید ولی در نهایت سالم الدوساری با ضربه چیپ در دقیقه 71 الهلال را برنده کرد.
در پایان مسابقه درگیری‌های زیادی بین اعضای دو تیم پیش آمد که دعوای سلمان فرج کاپیتان الهلال و حسین عبدالغنی مدیر فنی  النصر سرآمد آنها بود و بعید نیست محرومیت‌ها و تنبیهاتی برای هر دو باشگاه به دنبال خواهد داشت.
به این ترتیب تیم‌های الهلال عربستان و پوهانگ استیلرز کره جنوبی روز 2 آذر در فینال لیگ قهرمانان آسیا در عربستان به مصاف هم می‌روند. دو تیمی که هر کدام سه بار قهرمان این تورنمنت ( در فرمت قدیم و جدید) بوده‌اند و قهرمانی هر کدام از آنها می‌تواند یکی از این دو تیم را تبدیل به پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان کند هر چند الهلال چهار نایب قهرمانی دارد اما پوهانگ در هر سه باری که به فینال رسیده قهرمان شده است.

Page Generated in 0.0058 sec