printlogo


کد خبر: 236388تاریخ: 1400/7/29 00:00
فولاد – پرسپولیس، جمعه ساعت 18
سلام قهرمان زخم خورده به لیگ داخلی

ایران ورزشی – فقط 5 روز بعد از شکست سنگین مقابل الهلال و کنار رفتن از لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس باید وارد لیگ برتر شود و در اهواز مقابل فولاد بازی کند. بالطبع شرایط روانی تیم برای این مسابقه متأثر از آنچه در ریاض رخ داد و ترکش‌های بعد از شکست که گریبان کل تیم را گرفت جالب نیست اما همان تقویمی که به پرسپولیس کمک نکرد تا برای بازی الهلال آماده شود حالا گریبان این تیم را گرفته تا در سخت‌ترین شرایط پا به یکی از سخت‌ترین مسابقات فصل در همان بازی نخست بگذارد. پرسپولیس برای بازی با فولاد به لحاظ بدنی آماده است و شرایط فنی‌اش هم احتمالاً با یکی دو تغییر شاید اندکی متفاوت شود اما بحث روانی هنوز در این تیم به نقطه مطلوبی نرسیده و این می‌تواند نگران‌کننده باشد.
پرسپولیس احتمالاً برای این بازی حداقل یک یا دو تغییر خواهد داشت و با وجود اینکه بسیاری از بازیکنان این تیم مقابل الهلال نمایش ضعیفی ارائه دادند اما قرار نیست یحیی ترکیب تیمش را کن فیکن کند و نهایتاً مهدی شیری یا شاید احسان پهلوان به ترکیب اضافه شوند. احتمالاً مهدی شیری جای سیامک نعمتی را در دفاع راست پر خواهد کرد و احسان پهلوان جایگزین امید عالیشاه در پست هافبک کناری خواهد شد و بقیه نفرات همان‌هایی خواهند بود که مقابل الهلال از ابتدا بازی کردند.
پرسپولیس در حالی به مصاف فولاد خواهد رفت که شناخت چندانی از این تیم ندارد و هر چه هست در سه چهار روز اخیر درباره آنالیز این حریف انجام شده. پرسپولیس البته می‌داند که فولاد نسبت به تیم فصل قبلش تا حدودی ضعیف‌تر شده و دیگر آن تیم پرس‌کننده سختگیر نیست. تیم نکونام البته همچنان می‌تواند جزو تیم‌های خوب لیگ برتر باشد اما آنها جدا از اینکه نفرات مهمی مثل محسن فروزان، فرشاد احمدزاده و عارف آغاسی را از دست داده‌اند در فرم و شکل بازی مثل فصل قبل سفت و محکم نخواهند بود.
بازی پرسپولیس – فولاد بازی قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فصل قبل است. قرار بود این دو تیم قبل از شروع فصل لیگ برتر بازی سوپرجام را انجام دهند که این مسابقه لغو شده و معلوم نیست کی برگزار شود. این مسابقه آغازین هر دو تیم می‌تواند برای سازمان لیگ حکم  سوپرجام را هم داشته باشد البته حتماً با سوپرجام تفاوت‌های ماهوی خواهد داشت چرا که در پایان مسابقه خبری از جام نخواهد بود اما برنده این بازی با استارت مناسب در لیگ برتر می‌تواند برای تداوم موفقیت‌هایش امیدوارتر شود. پرسپولیس به برد در اهواز نیاز مبرمی دارد تا غم باخت به الهلال را فراموش کند اما فولاد هم در خانه به راحتی باج نخواهد داد ضمن اینکه می‌تواند از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و به پرسپولیس زخمی ضربه بزند. البته فولادی‌ها خوب می‌دانند که پرسپولیس زخمی شاید خطرناک‌تر از قبل هم باشد  و فریب شرایط فعلی سرخ‌ها را نمی‌خورند زیرا که می‌دانند آنها برای پاک کردن آن نمایش ضعیف در ریاض همه کار خواهند کرد و انرژی زیادی می‌گذارند تا از این بازی دست پر بیرون بیایند و این می‌تواند به جذابیت‌های مسابقه عصر جمعه بیفزاید.

Page Generated in 0.0051 sec