printlogo


کد خبر: 236378تاریخ: 1400/7/29 00:00
حمله علی مرادی به قهرمانان وزنه‌برداری
حمله علی مرادی به قهرمانان وزنه‌برداری فراموشی آقای رئیس

گزارش
محسن وظیفه     
 
 رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ظاهراً این جمله معروف را که «اگر حرف زدن بلد نیستی؛ حرف نزدن که بلدی» را اصلاً نشنیده و گرنه هرگز به این شکل در مورد دو تن از قهرمانان ملی وزنه‌برداری مصاحبه نمی‌کرد. علی مرادی که در اداره فدراسیون با مشکلات زیادی روبه‌رو شده حالا در تازه‌ترین اظهارنظرش به کیانوش رستمی و سهراب مرادی حمله کرده و رفتار این دو قهرمان ملی را توهین به تیم ملی قلمداد کرد.
سهراب مرادی در اعتراض به اعزام نشدنش به المپیک و پنهانکاری فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص کسب سهمیه توسط او در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری حاضر نشده و کیانوش رستمی هم مانند روندی که از شش سال گذشته شروع کرده، باز هم تصمیم دارد که خارج از اردوی تیم ملی تمرین کند. تصمیم این دو نفر مورد نقد رئیس فدراسیون قرار گرفت.
علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که درباره شرایط تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان مصاحبه می‌کرد، به انتقاد از غیبت سهراب مرادی و کیانوش رستمی در اردوهای تیم ملی پرداخت: «ما باید فرصت را برای جوانترها فراهم کنیم. امیدوارم این جوانان از فرصتی که در رویداد مهم قهرمانی جهان به آنها داده شده استفاده کنند. ما درهای اردوها را نبستیم و همیشه در اردوها به روی ورزشکاران باز است. ما از عزیزان دعوت کردیم، همه آمدند و در اردو شرکت کردند. در این شرایط انتظار داشتیم مرادی و رستمی در اردوها شرکت می‌کردند. این نفرات هیچ اطلاع رسانی در مورد غیبت خود به کادر فنی نکردند و به نوعی عدم حضور خود را در اردوی تیم ملی نشان دادند. این کار آنها بی احترامی به خودشان و تیم ملی است. این نفرات الگوهای رفتاری ورزش کشور هستند و باید طوری رفتار کنند که بقیه از رویه رفتاری آنها استفاده کنند.»
این حرف‌های عجیب از زبان علی مرادی جاری می‌شود و توقع دارد که کیانوش رستمی در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشد و حالا که نیامده پس به تیم ملی توهین کرده اما هرگز به این نکته اشاره نمی‌کند که چه کسی بود برای کیانوش رستمی وزنه و تخته فرستاد که در ویلای اختصاصی‌اش تمرین کند؟
امروز غیبت کیانوش رستمی در اردوهای تیم ملی توهین به حساب می‌آید اما ظاهراً رئیس فدراسیون وزنه‌برداری فراموش کرده که سجاد انوشیروانی را از سرمربیگری تیم ملی برکنار کرد چون حاضر نبود تمرین کیانوش در خارج از اردوی تیم ملی را بپذیرد! یا فراموش کرده که حسین توکلی را چون به گزینه مورد نظر او در یک هیأت خاص رأی نداده بود، برکنار کرده است.
رفتار چه کسی در قبال کادرفنی تیم ملی توهین محسوب می‌شود؟ رفتار علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون که بذر ورزشکار سالاری را کاشت و یا کیانوش رستمی که همچنان همان حرف 5 سال پیش خود را می‌زند؛ حرفی که آن موقع مورد حمایت مرادی بود اما حالا توهین به کادرفنی محسوب می‌شود.
علی مرادی ادعا کرد که در اردوهای تیم ملی را به روی کسی نبسته و در عین حال به دنبال جوانگرایی است اما چرا حاضر نیست با سهراب مرادی که این روزها در حال ثبت رکوردهای جهانی در تمرینات است، صحبت کند؟ چرا حاضر نیست درباره تصمیمی که برای المپیک توکیو گرفته توضیح قانع کننده‌ای به سهراب بدهد؟
حرف زدن علی مرادی از جوانگرایی نکته مبهم دیگری است که در مصاحبه اخیر او مطرح شده؛ کدام جوان هست که می‌تواند به سهراب مرادی نزدیک شود؟ سهراب مرادی در حال حاضر خارج از اردوی تیم ملی 190 کیلوگرم در یک ضرب و 232 کیلوگرم در دو ضرب را بالای سر می‌برد، خیلی خوب خواهد بود اگر علی مرادی از رکوردهای نزدیک‌ترین جوان به سهراب مرادی هم حرف بزند! ضمن این‌که همین الان چند جوان در حال کوچ کردن از ایران هستند. کاش رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره حافظ قشقاقی هم حرف بزند که الان کجاست؟ هم جوان است و هم مهم‌ترین مدال تاریخ را در سبک وزن به دست آورده اما حالا صحبت از حضور او در کشوری دیگر است!

Page Generated in 0.0056 sec