printlogo


کد خبر: 236083تاریخ: 1400/7/22 00:00
بازیکنان برای رفتن به کشورهای حوزه خلیج‌فارس عجله نکنند
حال خوش لیگ بـــرتر فوتبــــال

گزارش
اکبر منتشلو 
 
چند روز تا شروع دوباره لیگ برتر فوتبال و داغ شدن دوباره این ورزش جذاب باقی نمانده و خیلی زود شاهد حضور دوباره بازیکنان لیگ برتر در میدان‌های رقابت برای کسب جام خواهیم بود. مدعیان همیشگی این رقابت‌ها هم مثل همیشه همه توان خود را گذاشته‌اند تا بتوانند با بهترین شرایط وارد این مسابقات شوند. 
مدعیانی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و ... که البته اولین تلاش آنها این بود که بتوانند بازیکنان مورد نظر و خوبی را جذب کنند. موفقیت هر یک از این تیم‌ها هم نسبی بوده و اگر تغییرات احتمالی روزهای آینده را هم در نظر بگیریم، شاید بتوان در مورد عملکرد باشگاه‌ها در جذب بازیکنان مورد نظر سرمربیان قضاوت کرد. 
در این میان درخشش برخی بازیکنان در لیگ برتر گذشته باعث شد در طول ماه‌های گذشته، برخی باشگاه‌های داخلی و خارجی در صدد جذب این بازیکنان بربیایند، هر چند شاید برخی از پیشنهادات به بازیکنان، مخصوصاً از طرف برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس خیلی هم جالب و جذاب نبود اما همچنان اشتیاق بازیکنان برای بازی در خارج از کشورمان به وضوح دیده می‌شد. 
ناگفته پیداست که برخی ملاحظات بین‌المللی از حضور بازیکنان خوب کشورمان در عرصه‌های ورزشی و فوتبالی خارج از اروپا، جلوگیری می‌کند و اشتیاق زیادی دیده نمی‌شود اما با این وجود کیفیت و عملکرد خوب بازیکنان فوتبال کشورمان، این در را همچنان به روی آنها باز نگه داشته است.
همان‌طور که گفته شد امسال نیز شاید متفاوت از دو سال گذشته شاهد برگزاری بازی‌های لیگ برتر فوتبال خواهیم بود و حضور تماشاگران در این رقابت‌ها جذابیت و حساسیت این بازی‌ها را دو چندان خواهد کرد.
 این مسأله در کنار برخی اتفاقات دیگر در جهان و بخصوص کنترل بیماری کرونا، فرصت بسیار بهتری را در اختیار بازیکنان باکیفیت و خوب فوتبال کشورمان قرار خواهد داد. 
عجله برخی بازیکنان برای رفتن به فوتبال کشورهای حوزه خلیج‌فارس به طور حتم، فرصت و شانس حضور آنها در لیگ‌های مطرح دنیا را از بین خواهد 
برد.
 موضوعی که در طی سال‌های گذشته همواره شاهد آن بودیم. اغلب بازیکنانی که برای بازی به لیگ‌های حوزه خلیج‌فارس ملحق می‌شوند، این شانس را که بتوانند در تیم‌های مطرح دنیا بازی کنند از دست می‌دهند. 
این قضیه البته طی سال‌های اخیر نمود بیشتری داشته و می‌توان به بازیکنان بسیاری اشاره کرد که اگر برنامه‌ریزی بهتری داشتند و برای بازی در خارج از ایران عجله نمی‌کردند، می‌توانستند آینده فوتبالی بهتری داشته باشند.
در این موضوع یک طرف قضیه بازیکنان و باشگاه‌های آنها هستند که می‌توانند تصمیم‌گیر باشند. 
ولی این همه ماجرا نیست بلکه به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال نیز در این قضیه باید با مسئولیت‌پذیری بیشتر حاضر شود و اجازه ندهد با برنامه‌ریزی غلط و عجله کردن استعدادهای فوتبال کشورمان خیلی زود به هدر بروند. 
موضوعی که متأسفانه همواره در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و ضرورت دارد فدراسیون فوتبال در این موضوع وارد شده و در سالی که انتظار لیگ برتر جذاب‌تر و بهتر را داریم، برای لژیونر شدن بازیکنان نیز برنامه‌هایی در فدراسیون فوتبال تدارک دیده شود و حداقل اینکه فدراسیون فوتبال در این راه، مشاور خوبی برای بازیکنان باشد.
هدایت و برنامه‌ریزی برای استعدادهای فوتبالی کشورمان تنها به نفع بازیکنان نخواهد بود، بلکه هم برای فوتبال کشورمان و هم برای فدراسیون فوتبال آورده خوبی خواهد داشت. 
بنابراین برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال برای استعدادهای فوتبال بخصوص در شرایط فعلی لازم و ضروری است.
 
 

Page Generated in 0.0064 sec