printlogo


کد خبر: 236069تاریخ: 1400/7/22 00:00
وریا با 6 گل زده و 1870 دقیقه بازی در لیست مازاد!
مغز استقلال هدف شایعه‌سازان!

حمیدرضا عرب 

در سال‌های اخیر هر بار به زمان نقل و انتقالات پیش‌فصل نزدیک شدیم شایعه کنار گذاشتن وریا غفوری از استقلال نیز شنیده شده است؛ یک شایعه و یک جریان‌سازی عجیب که نه مدیران استقلال آن را تأیید کرده‌اند و نه مربیان.
به این بهانه از مدیرعامل سابق استقلال (احمد مددی) سؤال شده که آیا وریا در لیست مازاد است که او در پاسخ گفته است: «من اطلاعی از این موضوع ندارم!» اینکه اساساً چرا از مددی که اکنون مدیریت مجموعه ورزشی آزادی را به عهده دارد و دیگر مسئولیتی در باشگاه استقلال به عهده او نیست چنین سؤالی مطرح می‌شود، روشن نیست اما اگر کمی درباره چنین شایعاتی درایت به خرج داده شود، به این باور می‌رسیم که نه احمد مددی برای پاسخگویی به چنین سؤالی گزینه مناسبی است و نه اساساً طرح این سؤال با توجه به اثرگذاری این بازیکن در استقلال جایز است.
 جالب است که این پرسش درست یک روز بعد از جدایی احمد موسوی از استقلال مطرح و خبرش در رسانه‌ها منتشر می‌شود و این بدان معنا است که منتشر‌کنندگان یا سؤال‌کنندگان این خبر قدرت تحلیل اندکی درباره این ماجرا دارند و نمی‌توانند موضوعاتی به این سادگی را به خوبی تحلیل کنند.
بدون شک اگر مجیدی یا هر فرد دیگری در باشگاه استقلال قصد داشت وریا غفوری را در لیست مازاد قرار دهد هیچ گاه احمد موسوی را یک روز قبل از به اوج رسیدن این شایعه، مازاد اعلام نمی‌کرد و بعد از مشخص شدن نام بازیکن خارجی که قرار است به زودی با استقلال تمرین کند و در پست هافبک-مدافع راست بازی می‌کند، بلافاصله از سوی باشگاه استقلال اعلام می‌شد که وریا غفوری در لیست مازاد قرار گرفته است.
 در واقع این تصمیم (قطع همکاری با وریا) هرگز به مخیله تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال نرسیده و آنها نیز بعد از ارزیابی عملکرد بازیکنانی که قادرند در جناح راست بازی کنند به این نتیجه رسیده‌اند که وریا غفوری با فاصله نسبت به سایر گزینه‌های این پست، بازیکن آماده‌تری است و همچنان باید در استقلال حضور داشته باشد.
آمار به جا مانده از مدافع- هافبک استقلال نیز مهر تأیید می‌زند بر این ماجرا. وریا غفوری در لیگ بیست و یکم 1870 دقیقه در ترکیب استقلال حضور داشت و توانست جزو بازیکنانی باشد که دقایق قابل توجهی برای استقلال به میدان رفته است.
 حال اینکه وریا در برخی بازی‌ها هم عملکرد قابل انتقادی داشت بر هیچ کس پوشیده نیست اما این بازیکن غالباً جزو بهترین‌های تیمش بود و حتی بار مسئولیت گلزنی را در طول فصل گذشته به دوش کشید و موفق شد 6 بار دروازه حریفان را باز کند و به دومین گلزن تیمش در فصلی که گذشت تبدیل شود.
کاپیتان استقلال در لیگ بیستم تنها یک گل از ارسلان مطهری که در خط حمله بازی می‌کند کمتر به ثمر رساند و توانست در کنار مهدی قایدی روی عدد 6 بنشیند و خود را به یکی از گلزنان تیمش تبدیل کند. حال اینکه مدیران یا مربیان استقلال در چنین شرایطی تصمیم به قطع همکاری با وریا غفوری داشته باشند قطعاً باید ادله لازم در میان باشد اما رویکرد تصمیم‌گیران باشگاه استقلال هم این نبوده و آنها نیز با حفظ دوباره این بازیکن نشان دادند آمارهای به جای مانده از لیگ گذشته را به خوبی رصد کرده‌اند و می‌دانند وریا با وجود اینکه از 34 سالگی گذشته اما همچنان آنقدر قبراق و سرحال هست که بتواند در ترکیب استقلال به میدان برود و مهره اثرگذاری هم باشد. به هر حال این ماجرا نشان داد برخی مغز استقلال را پیش از ورود به لیگ برتر دوباره هدف قرار داده‌اند و قصد دارند با طرح برخی شایعات فضای فکری این باشگاه را به هم بزنند و حتی موضوع کنار گذاشتن وریا غفوری را به مسائل غیرفوتبالی ارتباط دهند در حالی که این ماجرا دیگر کهنه شده و حتی پرداختن به آن نیز هدر دادن وقت است. حال شاید بتوان نسبت به دستمزدی که در زمان مدیریت احمد سعادتمند برای برخی بازیکنان از جمله وریا غفوری در نظر گرفته شد، انتقاداتی را مطرح کرد اما از لحاظ فنی وریا خودش را در میدان‌های بزرگ بارها به اثبات رسانده است.

Page Generated in 0.0052 sec